Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MRI

MRI

23-10-2008 om 17:33

Hoe gebruik ik de usb stick?

Ja, heel blont weer hier, deze vraag. Ik wil mijn bestanden back-uppen op de usb-stick. Stick heb ik in huis (flash-drive, USB 2,0).
Maar hoe gebruik ik hem nu?
help?

MariaRosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

23-10-2008 om 18:11

Simpel

Je stopt de usb-stick in een passend gat. Als je bij 'deze computer' kijkt zie je verschillende stations voor een verwisselbare schijf. Degene waar je usb-stick in zit klik je aan. Als je het niet weet klik je ze een voor een aan.
Soms krijg je ook een melding dat er nieuwe hardware is gevonden en kun je die aanklikken.
Een usb-stick kun je ook een naam geven. Het is 'gewoon' een stukje extra hardware. Je kunt hem ook openen, verkennen e.d..
Succes ermee.

MRI

MRI

23-10-2008 om 19:20 Topicstarter

Okee.....

Vera bedankt, maar nu heb ik bijvoorbeeld 'mijn documenten' ernaar toe gesleept maar nu maakt hij alleen maar een snelkoppeling. Maar als de computer crasht heb je toch niets aan een snelkoppeling? De documenten moeten toch ook daadwerkelijk naar het bestand gekopieerd zijn?

MR

Vera*

Vera*

23-10-2008 om 19:47

Documenten

Als je copieert met ctr C en ctr V zou je het er toch naar toe gecopieerd moeten worden.
Of je copieert met behulp van de andere muisknop en dan copieren kiezen.
Als alles zeker weten op je usb-stick staat kun je ze eventueel verwijderen van je harde schijf.

dc

dc

23-10-2008 om 21:40

Neeeee

voor alle belangrijke dingen moet je nooit iets op 1 locatie hebben staan. Zorg voor ten minste 2 locaties. En bij voorkeur ook een dvd, want als je huis leeggeroofd wordt, dan nemen ze je laptop en usb stick mee, maar cd's met backups laten ze waarschijnlijk wel liggen.

En als je zeker wilt weten of iets op je usb stick staat, kun je hem eens bij iemand anders in de computer gooien om te zien of je je documenten enzo kunt openen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.