Home » Forum » Hotmail niet alle mails komen binnen

hotmail: niet alle mails komen binnen

15 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Annie
hotmail: niet alle mails komen binnen

Ik heb een heel vervelend probleem, niet alle mails komen binnen bij Hotmail. Er zit geen logica in (nieuwsbrieven wel en privemails niet ofzo).

Ik heb al gegoogled en deze stappen bekeken, maar kom daar niet verder mee.
Wie weet raad?

https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/all/sommige-mails-...

Angela67
hotmail en spamfilters

Hotmail wordt vaak misbruikt door spammers, dus ik denk dat als ik jou iets zou sturen vanaf bijv. mijn werkmailadres, het misschien niet eens afgeleverd wordt door mijn provider/mailserver. Gmail wordt beter geaccepteerd, dus overstappen misschien?
gr Angela

Ad Hombre
Angela67

Dat is dan precies de omgekeerde logica, maar best mogelijk dat je werkgever daar inderdaad zo over denkt. Er zijn nogal wat IT-ers waar een steekje aan los zit.

Angela67
ik ben die IT'er

grapje

Angela67
zonder dollen

ziggo heeft jaren de stomme gewoonte gehad om mailadressen waar ik naar toe wilde mailen, te blokkeren. Omdat ze vonden dat die provider de zaken niet goed op orde had bijvoorbeeld. Vind ik op zich niet raar, maar er werd nooit over gecommuniceerd. En dat is vervelend, want eer dat je bedenkt dat het aan ziggo kan liggen had je soms al 10 ander dingen geprobeerd.
Ik wil maar zeggen: het kan dus aan de buitenwereld liggen en de kans dat het aan jouw eigen instellingen ligt (als het eerst wel werkte) is niet zo heel groot.
gr Angela
ps je kunt dus bij je provider kijken en/of daar navragen?

wil40
Instellingen.

Zit toch echt in je eigen instellingen. Als het mailadres juist is wat je doorgeeft krijg je alles binnen, al is het rechtstreeks in je spam.
Ziggo blokkeert helemaal niets, ook geen andere providers.

Bij mijn hotmail zijn de mails direct gesorteerd in "prioriteiten" en "overige", misschien is dat het probleem, upgrade in je hotmail?

Hangkous
Sommige dingen gaan wel rechtstreeks in je spam

Onze kinderen hebben via school een email adres en als ze vanaf dat schooladres iets mailen naar mij dan komt dat rechtstreeks in de spam terecht.
Dat heb ik niet ingesteld, mijn mail "kent" die mailadressen ook, omdat ik regelmatig wat mail naar de kinderen. Vergeten huiswerk mee te nemen, even inscannen en mailen en klaar, ze krijgen geen aantekening voor huiswerk niet gemaakt.
Maar toch wat zij aan mij mailen, komt in de spam terecht.

Flavia
Hangkous

dan moet je in jouw mail instellingen instellen dat die mailadressen betrouwbaar zijn en dan komen ze wel in je gewone mail terecht.
Komt meestal omdat die schooladressen gebruik maken van hun leerlingnummer ipv hun naam.

Angela67
wil40

Tot ca. 4 jaar verstuurde ik vaak mailings naar ca 1000 adressen vanuit gmail.com account. Ziggo presteerde het vaak (net zoals kpn.nl etc) om mails te weigeren en door de foutcodes na te gaan bleek dat er dan een tijdje een 'ban' was gezet. Het lag dus niet aan de mailbox van de ontvanger (dat zijn dan weer andere codes).
gr Angela
ps maar je hoeft me niet te geloven :-).

wil40
Angela.

Ik wil je zeker wel geloven, geen idee wat er 4 jaar geleden speelde, maar is dat hetzelfde probleem als dat er nu speelt bij Annie?

"Hotmail wordt vaak misbruikt door spammers, dus ik denk dat als ik jou iets zou sturen vanaf bijv. mijn werkmailadres, het misschien niet eens afgeleverd wordt door mijn provider/mailserver. Gmail wordt beter geaccepteerd, dus overstappen misschien?"

Ik heb al jaren hotmail en Ziggo verstuurd prima mijn mails. Maar ik stuur geen 1000 mails tegelijk, Annie heeft het over het ontvangen van gewone privémails.

Misschien gaan we nog horen wat de oorzaak was.

Ad Hombre
Angela

"Tot ca. 4 jaar verstuurde ik vaak mailings naar ca 1000 adressen vanuit gmail.com account. Ziggo presteerde het vaak (net zoals kpn.nl etc) om mails te weigeren en door de foutcodes na te gaan bleek dat er dan een tijdje een 'ban' was gezet. "

Het is de *ontvanger* die binnenkomende (hotmail) mails weigert die er uit zien als spam o.a. omdat ze van een bepaalde verzender komen.

Het is niet de *verzender* die weigert naar een bepaalde ontvanger (hotmail) te sturen.

Als je bepaalde ontvangers (zoals ziggo hierboven) mail stuurt die er uitziet als spam te sturen dan loopt je ip adres kans te worden geblacklist (niet gebanned) door die ontvanger.

Daarnaast is het mogelijk dat je op bepaalde (dns) internetblacklists terecht komt waardoor je mail niet meer wordt geaccepteerd door alle ontvangers die die lijst gebruiken.

Als laatste kun je last hebben van verkeerde configuraties van je internet provider. Dingen als spf en dkim maken het spammers moeilijker, maar verzenders ook.

Annie
nog wat aanvullende vragen/ info

Ok heel erg hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik ben nogal een leek dus ik heb wat vragen:
@angela67: ik begrijp eigenlijk niet wat een provider is. Ik open Hotmail op mijn werk laptop, op mijn privé laptop en op mijn telefoon: hebben die allemaal dezelfde provider?

@flavia: het is toch onbegonnen werk om iedereen die me wil mailen eerst te zeggen: 'wacht even met mailen tot ik je adres als betrouwbaar in mijn instellingen heb gezet?' Om vervolgens ook weer te vergeten van wie ik dat wel heb gedaan en van wie niet?

@flavia en @wil40 en @ad hombre: als ik naar instelling ga, ga ik naar ongewenste mail. Eerst heb je dan geblokkeerde afzenders en domeinen. Daar staan een heel rijtje viagra en andere amerikaanse reclamezenders die ik heb gebokkkeerd, maar niks anders. Dan heb je een rijtje veilige afzenders, daar staan allerlei adressen bij die ik daar overigens zelf nooit bij heb gezet. Trowuens bij beide rubrieken staat iets over wel of niet verplaatsen naar Spam, en niet volledig blokkeren. En dan is er nog een rubriek veilige mailinglijsten maar die is leeg. En ten slotte is er een rubriek die Filters heet, daar moet je aanvinken of je alleen mails wil ontvangen van veilige afzenders, maar die staat niet aangevinkt...

Kortom, in Instellingen zie ik gewoon niet of ik zelf iets kan veranderen. Het was ook eerder nooit zo.
Vandaag heb ik met school van mijn kind gebeld over mails wel/ niet ontvangen. Nu blijkt dat ik van hen wel de automatische mails verzonden via Magister ontvang, maar niet de mails vanuit een docentenadres...

Til
Hier

Hier komt er steeds vaker mail in de spammap terecht, ook al geef ik aan dat het geen spam is.

De prioriteiten-toestand heb ik uitgeschakeld toen ik wel de nieuwsbrief van een vage winkel binnenkreeg en de email van een specialist niet.
Het moet niet teveel " zelf nadenken".

Dendy Pearson
Ook

Dat mail in de spam terecht komt waar het niet hoort heb ik de laatste tijd ook bij gmail.
Toevallig laatst een belangrijke mail, van een bekend adres wat niks met Viagra te maken heeft. Best irritant eigenlijk, omdat ik nooit in spam kijk

Ad Hombre
Annie

"Kortom, in Instellingen zie ik gewoon niet of ik zelf iets kan veranderen. Het was ook eerder nooit zo.
Vandaag heb ik met school van mijn kind gebeld over mails wel/ niet ontvangen. Nu blijkt dat ik van hen wel de automatische mails verzonden via Magister ontvang, maar niet de mails vanuit een docentenadres..."

Goeie kans dat het een combinatie is van twee factoren:

- Verkeerde configuratie (of minder optimale) configuratie van de mail van school (of van de provider van de school). Blijkbaar hebben ze bij Magister de boel beter op orde.

- Een (te) gevoelige instelling bij je eigen mail provider.

Misschien is de beste optie om maar te klagen bij de school dat je hun mail niet ontvangt. Zij kunnen wellicht in de logs zien (of laten nakijken) wat er misgaat.