Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

buzz

buzz

30-01-2011 om 08:11

I phone zoon van 5

Mijn zoon van 5 is erg gek op de i-phone van mijn man. Hij speelt daar graag de spelletjes op.
Wat hij er extra leuk aan vind denk ik is dat hij het speelt door het scherm aan te raken.
Hij heeft nu een vteck maar die ontgroeit hij een beetje.
Ik weet helemaal niet wat er allemaal op de markt is, wat raden jullie aan om voor hem te kopen als hand spelletjes conputer? is er een met een totch screen? Hu hoe schrijf je dat, aanraak scherm haha schaam schaam erg last van dislectie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mona

Mona

30-01-2011 om 12:30

Ipod touch of ipad

Ik zou denk ik eerder de ipod touch of ipad aanraden. De ipod heeft veel weg van de iphone en je kunt er veel leuke spelletjes op zetten. De spelletjes zijn naar mijn idee ook goedkoper dan die op de nintendo ds. Die wordt hier niet meer aangeraakt door mijn kinderen nu er een ipod touch in huis is.
Een ipad is volgens mij een ipod touch met een groot scherm, of eigenlijk meer een combi tussen ipod touch en laptop.
Ik heb zelf geen ipad, maar er wel eens me gespeeld in de apple-store, dus als ik het verkeerd heb moet iemand me maar verbeteren

Een ds is ideaal. Mijn 5-jarige speelt ook wel eens op mijn ipad maar dan wel waar ik bij ben. Staat namelijk meer op dan alleen maar spellen. Vind de spellen op de ipad ook minder uitdagend op de ds.
Met de Ds kan ze heel lang zoet zijn met 1 spel terwijl ze op de ipad in die tijd al 10 apps heeft gebruikt.

Samen

Hier wordt er ook met andere kinderen samen ge-ds't. Geweldig om kinderen dan zo in hun spel te zien opgaan. Er wordt half gesprongen, naar links en rechts bewogen......

Zelf vind ik trouwens de vergelijking "voor weinig geld leuke spellen" wel een beetje krom als je het hebt over een apparaat van minimaal 500 euro.

Mona

Mona

30-01-2011 om 23:13

Picasso

Zelf vind ik trouwens de vergelijking "voor weinig geld leuke spellen" wel een beetje krom als je het hebt over een apparaat van minimaal 500 euro.

Bij de ipad klopt dat inderdaad niet zo, bij de ipod touch is dat wel een leuke bijkomstigheid. Ik had alleen even over het hoofd gezien dat het kind pas 5 is. Hier is jongste 12 en speelt niet meer met de DS

buzz

buzz

31-01-2011 om 08:59

Mmm

de meingen verschillen.
Um moet je voor een ipad draadloos internet in huis hebben, of sluit je daar een abonement voor af?
Oh moeilijk hoor het kost allemaal best geld en als je dan het verkeerde koopt tja dan zit je er mee, adviseer gerust door, de keus is nog niet gemaakt, het helpt wel een beeld te vormen.

Yvonne

Yvonne

31-01-2011 om 11:18

Ipod touch

De ipad is eigenlijk gewoon een soort laptop achtige computer, wellicht iets te duur voor een kind van 5 jaar, of je moet 'm zelf ook leuk vinden, dan kan hij hem gewoon gebruiken van je natuurlijk.
Je hebt dan wel draadloos internet nodig, maar als je al internet thuis hebt, dan kan je dat draadloos maken. Mijn vader heeft dat onlangs ook gedaan, toen hij van vaste computer naar een laptop overging. Je koopt dan een kastje en dat kostte iets van 40 euro. Voor een ipod touch heb je dat ook nodig, anders kan je geen spellen downloaden, en dan kan je kind ook online spelen, maar is op zijn leeftijd eigenlijk nog niet zo aan de orde denk ik. De spellen zijn te vinden op de apple site en ik zie er voor de kinderen wel 250 games staan waarvan een echt heel groot deel gratis is, en de rest kost iets van 0.99 cent tot 6 euro, ligt er maar net aan wat voor spel je kiest. En hij kan er ook nog eens mee filmen en fotograferen. (en jij zelf dus ook je kunt er toch met de hele familie mee spelen. (overdag je kind, en jij in de avond

Kijk maar eens op die pagina voor voorbeelden en prijzen; http://itunes.apple.com/nl/genre/ios-games-kinderen/id7010?mt=8

of voor ipod touch uitleg zelf: http://www.apple.com/nl/ipodtouch/

buzz

buzz

31-01-2011 om 14:04

Tja

ik denk dat ik naar de ipod touch neig als ik het zo lees.
Duur in aanschaf, en nog ff winkelen voor draadloosinternet, maar inderdaad hoefd ik me savonds dan ook niet meer te ergeren als mijn man achter de computer zit en ik eigenlijk ook nog wat moet doen.
(mijn man zit veel op marktplaats).
Mijn zoon is niet van heel veel spelletjes echt heel lang, hij is meer van ontdekken, tja hoe kan ik het uitleggen. 2 vriendjes van hem hebben een ds toen ik vroeg van de week of hij er ook een zou willen zij hij nee, daar kan je alleen maar spelletjes op doen, ik wil liever een iphone. Dus dat foto's maken en filmen staat me wel aan.
Voorzichtig is hij wel hij had een vteck kinder camera, maar vond de foto's niet mooi genoeg. toen wij een nieuwe camera kochten heeft hij onze oude "gekregen"die is nu na een halfjaar door hem gebruikt nog helemaal goed. Inderdaad vaste plaats enz.....

Yvonne

Yvonne

31-01-2011 om 14:44

Winkel

Ga anders eens langs bij een apple winkel, daar kan je 'm volgens mij gewoon uitproberen en meteen wat advies vragen over wat je er allemaal mee kunt doen.
Heb je een kennis die binnenkort naar de usa gaat dan zou hij/zij hem misschien voor je mee kunnen brengen, scheelt wel, van 229 euro is ie dan 229 dollar, en dat is met de huidige koers dus 167 euro. (hebben wij gedaan toen we op vakantie naar de usa gingen)

tonny

tonny

01-02-2011 om 19:07

Wow

'ik ken bijna geen kind zonder DS'

k zit me hier echt ongelooflijk te verbazen dat een kind van vijf (!) zulk duur spul krijgt en dat dat kennelijk heel gewoon is. En dat een DS die (mede) voor kinderen is bedoeld al te kinderachtig is, dat-ie nu al grotemensensapparatuur moet hebben.

Nouja - ik ben van vroeger. Niks aan te doen.

Beetje eens met tonny

De titel van dit draadje alleen al is vrij vervreemdend. Meen je dat nou serieus dat je een Iphone overweegt te geven aan een kind van vijf?

En btw ik ben niet van vroeger.

Chris

Jade

Jade

01-02-2011 om 21:31

Huh?

Lees ik het goed: wordt hier een Ipad of Ipod touch aangeraden voor een kind van 5??? Goeie Genade....

Ik ben niet bepaald ouderwets, maar dit vind ik naar het bespottelijke neigen.....

buzz

buzz

02-02-2011 om 14:21

Volgens mij kunnen jullie niet lezen

ik vraag wat leuk zou zijn voor mijn zoon omdat hij erg geintereseerd is in de Iphone van mijn man.
Hij mag daar aan tafel wel eens spelletjes op spelen ja!
Ik zeg helemaal niet dat een ds te kinderachtig is. Alleen dat hij bij vriendjes het niet echt lang leuk vind en de i-phone van mijn man wel. Ik vraag wat een beetje lijkt op de spelletjes en manier van spelen van de spelletjes op de i-phone.
En ja ik ben best geneigd om er over na te denken zo een ding te kopen, niet over een nacht ijs en niet als kado voor hem en dat het echt van hem is. Maar als laptop achtig iets in huis, waar hij ook weleens op mag, want mijn man is overdag niet veel thuis dus zijn telefoon ook niet. Nou ik geloof dat je best ergens over na mag denken en ergens een vraag over mag stellen. Ik heb het woord kinderachtig niet genoemd hoor echt niet dus waar jullie die onzin en alle snelle conclusies vandaanhalen snap ik niet, maar goed ider zijn ding denk ik dan maar.
En ja de oude vteck camera van mijn zoon frustreerd hem met de slechte foto's die er uit komen. En dat kan ik me voorstellen. Wij hadden voor werk een betere camera nodig en de oude lag al weer een paar maanden in de la, toen kwam ik op het idee die aan mijn zoon te "geven" (ik bedoel dat hij na vragen en weer uitleg van mij voorzichtig, polsbandje om enz, met die camera foto's mag maken) (de techniek gaat zo snel dat je er toch niet veel meer voor terug krijgt, dus dan beter gebruiken als verkopen, kan hij mooi leren goed met spullen om te gaan). En dat gaat al langer als een half jaar goed. Mijn meegaan met techniek en wat er op de markt is is na de computer, laptop, en mp 3 speler een beetje achter gebleven, dus vandaar mijn vraag

buzz

buzz

02-02-2011 om 17:54

Pelle

ik schrijf hij speelt daar graag de spelletjes op.
en nee ik hoefd geen spelletjes voor op mijn man zijn telefoon, als mijn man er niet is is de telefoon er ook niet, het is het aanraakscherm wat hem aantrekt.
maar dat andere ding wat iedereen heeft trekt hem niet zo.
en ja ik vraag wat slim is om dan te kopen ja, en wat is daar dan mis mee?

buzz

buzz

02-02-2011 om 18:42

Chris en de rest die het te maf vind

Nee hoor ik ga geen iphone geven aan mijn zoon van 5.
er staat ,iphone zoon van 5, GEVEN staat er niet bij, (moeilijk he lezen wat er staat, en ja hij zit nu met die van mijn man te spelen , echt bespottelijk he.
Nou ja ik heb het er met iemand die veel met computers doet en een kind van de zelfde leeftijd heeft met een ds, en die mijn zoon een beetje kent gesproken.
Die zij, ja dat zou hij wel echt leuk en interesant vinden, echt iets voor hem, en voor jullie allemaal eigenlijk wel, het zou voor jullie nog niet zo een verkeerde aanschaf zijn, was het niet dat ik denk dat de markt in die dingen binnen nu en een half jaar veel breder word, en meer concurentie komt, dus ik zou het ff uitstellen.
Nou die snapte precies op wat voor manier ik de vraag bedoelde, verzon er geen dingen bij (want ik heb nergens geschreven dat ik HEM dat ding wil geven) zelfs inderdaad dat het misschien ook wel een goede aanschaf voor ons is.(en ook niet dat ik mijn 5 jarige een I-phone wil geven) Ik vroeg info over wat er op de markt is, en wat een slimme aanschaf zou kunnen zijn.
Bedankt mensen die me op het idee hebben gebracht, bedankt voor het meedenken, en de rest tja, wat zal ik zeggen?!? Ach ja ik neem maar aan dat er gewoon veel zelf ingevuld is ......wat ik niet bedoelde te zeggen... en niet schrijf, maar wat je misschien zou kunnen denken of in zou kunnen vullen. ach houd het spannend hier.

Mattie

Mattie

02-02-2011 om 21:06

Ach

Ik zal wel het halve forum over me heen krijgen maar mijn dochter van 6 heeft vorige maand een iPad voor haar verjaardag gekregen. Wij kunnen het makkelijk betalen en een DS leek me een stuk minder leuk. De iPad is lekker groot maar ook mobiel. Ze typt verhaaltjes en doet spelletjes die geen drol kosten of gratis zijn. Ze kan er films op kijken en muziek luisteren. Favoriet is momenteel foto's van gezinsleden vervormen tot rariteiten. Tot nu toe geen spijt van gehad want 's avonds gebruiken wij hem

tonny

tonny

02-02-2011 om 21:10

Sorry pelle, sorry vraagstelster

excuus, dat had ik niet op deze plek zo moeten gebruiken. Spijt me.

Jij bent meer van de computerspellen dan ik en bij jou is het vaak iets gezamenlijks, het gamen. Da's leuk en gezellig, dat geloof ik best!
Maar ik voel me wat treurig bij al die mensen van alle leeftijden die zo intens verbonden zijn met hun digitale speeltjes. Het neemt hen zo ontzettend in beslag, steeds maar door. Ik vind het jammer als ook kleuters al daar zo mee bezig zijn.

Maar goed.
Ieder zijn keuze.

Vraagstelster, jammer dat er uit je vraag onjuiste interpretaties voortvloeiden. En tja, er komt natuurlijk altijd iets snellers/beters/leukers op de markt. Anders verdienen die bedrijven niks meer. Je kunt hoogstens wachten op een lagere prijs omdat er dan weer iets nieuws (eerst duur) in de winkel komt.

buzz

buzz

03-02-2011 om 08:58

En zo

zag ik het dus inderdaad zoals yvonne geloof ik zij, toen dacht ik ja dat is het zo een ding moet hier in huis zijn!
FF sparen, en tja we hebben nog geen laptop, en inderdaad het wachten is tot de prijzen omlaag gaan. (eens de totm tom die net uit was gekocht voor veel geld en later veel goedkoper was.Ja ik weet ook wel dan zijn er weer dingen waar je meer op kan en die dus ook weer duur zijn, maar dat hoefd dan voor mij ook weer niet.
Dit zou leuk zijn voor onze zoon maar ook voor het hele gezin. En ik heb nu al ff zitten rekenen, en dan komt het toch allemaal een beetje op het zelfde neer qua prijs, een goedkopere ds en dure spelletjes, een dure Ipat en goedkope spelletjes. Maar waar je dan nog veel meer mee kan met het hele gezin (ook de mama). Dank jullie voor de reacties.
groetjes es

buzz

buzz

03-02-2011 om 09:07

Tonny

Ach of ze nu achter de gewone computer zitten (gemiddeld 2 keer een kwartier of wat) en dan daarna nog eens een kwartiertje op de iphone van mijn man, of ze kijken tv. Nog genoeg tijd over hoor, er word hier volop buitengespeeld, getekend, gespeeld met lego en duplo, bootje op bed, naar de kinderboerderij gegaan en spelletjes gedaan. Nee hij speelt niet met auto's vind hij niets aan. Maar verder vind ik hier in huis de computer niet iets wat andere dingen in de weg staat, of de overhand heeft.
Het hoort er tegenwoordig toch wel gewoon een beetje bij lijkt mij. Ik verbaas me dan weer eerder over al die ouders in de speeltuin die de hele tijd met hun telefoon zitten te zitten, en zich helemaal niet met hun kinderen bemoeien. Heel vreemd zoizo, vandeweek eens getelt, van de 20 mensen die ik zag lopen waren er 17 met hun telefoon bezig. Dat verbaast mij dan weer en vind ik een stempel drukken en een tijdrovend gedoe.
Maar goed ieder verbaast zich weer over wat anders.

tonny

tonny

03-02-2011 om 11:53

Dat is precies wat ik bedoel!

'Ik verbaas me dan weer eerder over al die ouders in de speeltuin die de hele tijd met hun telefoon zitten te zitten, en zich helemaal niet met hun kinderen bemoeien.'

Ja - dat precies!! Die telefoon slorpt alle aandacht op en de mensen hebben het niet eens in de gaten. Daarom lijkt het me zo enorm belangrijk opgroeiende kinderen daarvan bewust te laten zijn. Deze communicatiemiddelen verdwijnen niet meer en zijn vaak erg handig en leuk, maar ze moeten niet de regie van ons leven overnemen.

buzz

buzz

03-02-2011 om 11:58

Mijn man

heeft hem voor zijn bedrijf, hij handelt in oud design, en moet vaak ff zoeken of iets de moeite waard is om te kopen, of ff een fototje naar een andere handelaar te sturen. dus das nuttig, maar als we een dagje weg zijn met gezin, of in de speeltuin zijn komt dat ding niet uit zijn zak.
Ik heb een telefoon met beltegoed kaart, alleen om berijkbaar te zijn, en pak hem alleen op als school, of mijn man belt als ik alleen weg ben.
Meestal lukt dat zelfs niet want ik vergeet het ing standaard op te laden.

Jade

Jade

03-02-2011 om 21:50

Huh buzz?

Een Ipad of Ipod touch werd als advies gegeven, daar refereerde ik aan. Ik heb het niet over jou gehad, dat jij hem zo'n ding wilt geven.

En dan zou IK niet kunnen lezen??

Jade

Jade

03-02-2011 om 21:54

Euh mattie,

ik val niet over je heen hoor. Lekker doen wat jullie willen (geldt ook voor Buzz). Mijn mening is mijn mening, klaar

buzz

buzz

04-02-2011 om 09:09

Jade

het was ook niet op jou gericht.
Hier zou het voor man en mij, en zoon een goed ding zijn, beter als een ds. Wat mij betrefd, een goed advies dus.
Het ging eerder om mensen die zijden dat het de bedoeling was en dat ik de titel stond dat ik mijn zoon een i-phone zou willen geven, dat ik een ds kinderachtig vind, dat heb ik helemaal niet gescheven, en ook zeker niet bedoelt. En wat ik met mijn oude grote mensen camera doe die hier in de la nog ouder ligt te worden en niet gebruikt word, tja dat moet ik zelf weten, vind ik. Ik vind niet dat die nog een jaar moet gaan liggen verpieteren omdat hij misschien kapot gaat, terwijl hij toch niet gebruikt word. En ja de v-teck is hij aan het ontgroeien, wat men er ook van vind.
Maar toch vond ik het geen slecht advies, zeker de gene die er bij zetten, en daar heb je zelf dan ook nog wat aan.
Ik heb me ondertussen een beetje ingelezen in die dingen, en ga over een half jaar of wat voor een ipath. En niet voor de ds. En dan is hij niet alleen van mijn zoon maar van het hele gezin, net als de tv en de computer.

buzz

buzz

04-02-2011 om 10:39

Pelle

inderdaad zo kan je het ook lezen en uitelggen, en zo had je het dus bedoelt, ik dacht dat je bedoelde dat het juist zo was dat die camera niet kapot kon vallen dus dat je die met een gerust hard aan een kind kon geven en dat je met een grote mensen camera dan beter nog wat kan wachten.
Verkeerde interpetatie van mijn kant, vond het al erg vreemd, sorry. Ik Zelf ook verkeerd gelezen dus!

Jade

Jade

04-02-2011 om 12:14

Ooooohhhh....

....ik dacht al, maar je had het niet tegen mij

Dan zou ik het gewoon voor het hele gezin kopen, anders mag jij van je zoon er niet op spelen: "Is van MIJ"

Grapje

Maxime.M

Maxime.M

04-02-2011 om 12:26

Buzz

Buzz, met de ipad kan je geen foto's en filmpjes maken hoor, ik dacht dat je dat wel leuk vond voor je zoon, maar dat kan dus alleen op een ipod. Maar op een ipad kan je weer makkelijker internetten, want dat vind ik geen doen op een ipod, veel te klein schermpje daarvoor.

Ipad2

Als het goed is kun je met de volgende versie van de iPad wel foto's/filmpjes maken. Alhoewel me dat niet handig lijkt me zo'n apparaat maar dat terzijde. Ook is er een camera connection kit voor de iPad waarmee je foto's van een digitale camera op de iPad kan zetten.
Zeker als ie voor de hele familie is is het een leuke aankoop

buzz

buzz

04-02-2011 om 20:11

We zien over

6 maanden of zo wat het word. Ik heb nu een beetje een beeld, en kan me verder gaan verdiepen, en de prijzen in de gaten gaan houden.
Er stond ook eigenlijk eerlijkgezecht minder geld op de rekening als dat ik gedacht had. Het is er een beetje uitgevlogen afgelopen maand, met 5 dierenarts bezoekjes en aansluitend een oogoperatie bij onze hond, dat was al anderhalve Ipad geweest. Dat eerst maar even teboven komen. Maar het is fijn om vast een idee te hebben van wat de volgende dure aanschaf word.

Jade

Jade

05-02-2011 om 12:52

Ik wacht nog even (ot)

voor ik een iPad-achtig iets ga aanschaffen. Ten eerste de prijs (belachelijk duur), ten tweede de mogelijkheden die er vast zullen komen

Met een iPad foto's maken? *hahahah* ik zie het al voor me: een rechthoek plat ding voor je gezicht (je ziet niet wie erachter staat) en < klik>. Nee, geen gezicht

nancy

nancy

05-02-2011 om 15:07

Dsi

Zoonlief kreeg op 4 jarige leeftijd een DS, twee jaar later een DS lite, en nu (9 jaar )heeft ie een DSI XL. Daar kan je foto's mee maken en bewerken enzo.
Zelfs op internet zou mogelijk zijn maar daar is hij nog niet zo mee bezig.
Groetjes
Nanske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.