Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bosbes

Bosbes

18-09-2018 om 19:52

in modem wifi-tijd instellen?

Ik zou hier thuis graag de wifi-tijd in willen stellen. Om nachtelijk gebruik tegen te gaan...

Eigenlijk dacht ik dat het niet zo moeilijk zou zijn. Dus ik ging in onze modem kijken. Ik zag al dat dat moest op http://mijnmodem.kpn en ik zit erin. Maar nergens zie ik dat ik een tijd in kan stellen.

Hoe zou ik het dan moeten regelen? Iemand hier verstand van, of kan dit gewoon.. *niet*?

Bosbes

Bosbes

18-09-2018 om 20:08

o wacht

Wacht even, misschien heb ik het toch gevonden, onder 'Eco'. Ik heb nu vakjes rood gemaakt tussen 0.00 uur en 7.00 uur. Hopelijk werkt dit.
Ik had liever 23.30 gehad maar middernacht is beter dan niks.

Hier

Ik heb dat ooit ook uitgezocht en kwam uit op MAC filtering bij de instellingen van het modem (Ziggo). Je kunt dan per apparaat de toegang tot de wifi beperken vanaf een bepaald tijdstip. Maar dat werkte niet echt goed. Wat wel goed werkt is het modem uitzetten als we naar bed gaan Of een tijdschakelaar erop, kan ook natuurlijk.

Pirata

Pirata

18-09-2018 om 20:16

Geen succes

Ik heb dit geprobeerd met een ziggo modem. Via parental control en dan een tijdfilter. Maar het enige dat mij lukte was een totale uitval.
Ik probeer het internetten nu te beperken door "rede". Dat lukt ook aardig.

Angela67

Angela67

18-09-2018 om 20:28

Router

Zonder al te technisch te klinken: we hebben hier twee routers aan het Ziggo modem geknoopt, ik weet zeker dat er routers zijn waarop je dit kunt instellen. Met 1 simpele router zou je onafhankelijk van het modem instellingen kunnen regelen?
Gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2018 om 20:30

Alles kan

Ik heb een distributed wifi netwerk met 4 APs. Ik heb een freebsd based router/firewall in een virtual machine waarmee je zo'n beetje alles kan. Twee managed poe+ switches waarmee ik van alles in het huis aan en uit kan zetten, nog wat wifi netschakelaars en een rfid lock op de garagedeur.

Dus ik hou wel van een beetje geavanceerd. Maar de spullen van de kinderen timelocken? Nee dat vind ik gewoon teveel gedoe

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2018 om 20:32

Angela

Twee routers zijn eigenlijk altijd een slecht idee voor een woonhuis. Twee access points bedoel je misschien?

Angela67

Angela67

18-09-2018 om 20:32

Vanuit veiligheidsoverwegingen werd overigens in ieder geval 'vroeger' aangeraden om het router-gedeelte van het wifi modem uit te zetten en dus te vervangen door een aparte router. Dus mocht je meer redenen zoeken voor een aparte router dan is dit er nog 1
Gr Angela

Angela67

Angela67

18-09-2018 om 20:35

Routers/Ad Hombre

1 router direct achter modem
1router ingesteld als acces point en
Daarna aantal switches

To be precise 😀.
Gr Angela

Angela67

Angela67

18-09-2018 om 20:37

Ps2

Goedkoper is laptop en telefoon verplicht beneden leggen maar ik snap dat dit soms gepasseerd station of niet haalbaar is
Gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

18-09-2018 om 20:45

Angela

Je bent op het goede spoor maar:

- Een router ingesteld als access point is geen router meer.
- Je access point zit *achter* de switches als het goed is...

Modem > router > switch > ap

Dat is de logische volgorde. Om het simpel te maken kopen de meeste mensen dat alles in een doosje en dat noemen ze dan meestal router.

Als dat voldoet lekker zo houden, simplicity is a virtue.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-09-2018 om 22:58

Bosbes

Om jezelf te beschermen tegen nachtelijk wordfeuden?

Bosbes

Bosbes

18-09-2018 om 23:41

Haha! Phryne. Plus...:

Goeie, V!
Nou ja, zelf heb ik heel veel data. Dus ik ga desnoods door...

Technische verhalen hierboven begrijp ik jammer genoeg niet. Zou ik best willen, maar het moet dus niet een soort showen van ict-kennis worden, dat schiet niet op.
Maar ondanks mijn kennelijke gebrek heb ik het volgens mij toch al geregeld.

Nee inderdaad, telefoon beneden leggen is een beetje een gepasseerd station.
Maar misschien is deze maatregel tijdelijk hoor. Niet erg streng : ik hoop dat mijn schattige pubers rond 23 uur slapen en niet 0.00 uur.

V@@s

V@@s

19-09-2018 om 07:28

kpn

Bij de KPN is het inderdaad te regelen via de eco stand. Helaas hebben mijn kinderen inmiddels ontdekt dat je ook offline kunt netflixen.

40er

40er

19-09-2018 om 11:57

Kpn

Heeft een prima klantenservice. Die kunnen je vast ook helpen met het instellen, denk ik.

bertje1

bertje1

11-10-2018 om 14:23

wifi uitzetten

vast ook gezonder.

Mijntje

Mijntje

11-10-2018 om 14:47

innemen

Het werd al gezegd: maar alle schermpjes inleveren om bv 22 uur is misschien eenvoudiger.
Je kan ze verstoppen in een kluis onder jullie bed

miramir

miramir

28-10-2018 om 21:21

tijdslot op computer

Mijn zoon is 17 jaar en zit nu op Havo-4.
Vorig jaar heb ik veel gedoe en woorden gehad over zijn computer gebruik, gevolg: niet luisteren, zelf alles beter weten en blijven zitten. Regels en afspraken worden niet nageleefd en omdat ik alleenstaande ouder ben is het 1 tegen 1.
Naar zijn zeggen wil hij dit jaar echt beter werken maar toch... iedere avond hoor ik hem boven gamen of hij zit te netflixen of op zijn telefoon. Het trekt aan hem, vlucht gedrag, concentratie problemen wat dan ook...
Hoe en wat ik er ook over zeg, het helpt niet en ik ben eigenlijk vaak ook zover dat ik geen zin meer heb in dat eigenwijze antwoord. De regel tot 10 uur of half 11 wordt niet aan gehouden en dus ben ik op zoek naar een tijdslot.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij vanaf 22 uur niet meer online kan gamen?Ben benieuwd naar jullie antwoorden/oplossingen......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.