Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

zomaar een naam

zomaar een naam

01-12-2010 om 11:19

Inkt bij vullen lexmark

Wij hebben een lexmark printer. Hij geeft al lang voordat de cartridge leeg is aan dat de inkt bijna op is. Ik moet dan indrukken dat ik toch wil printen. Na een tijdje geeft hij aan dat hij helemaal leeg is en dan kan ik dus niet meer printen. (na mijn idee kan hij dan best nog even printen want de vorige print was nog heel duidelijk)
Als ik dan de cartridges bij vult ziet hij dat niet als een nieuwe cartridge en blijft hij dus aangeven dat mijn inkt op is. Ik kan dan nog steeds niet printen.
Weet iemand of ik dit uit kan zetten of kan je bij lexmark alleen originele cartridges gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kate

Kate

01-12-2010 om 13:37

Misschien

Wat raar want normaal gesproken geeft een printer of pc alleen het inktgehalte bij benadering aan en moet je gewoon kunnen blijven printen tot de cartridges helemaal leeg zijn? Volgens mijn pc is de cartridge leeg maar dan kan ik nog tig papieren of foto's uitprinten tot de inkt vager wordt.

Nu kan ik me nog wel vaag iets herinneren van toen ik ook nog een Lexmarkprinter had maar volgens mij zat er bijgeleverde software bij waarmee ik kon aangeven dat ik nieuwe inktcartridges geplaatst had en dan werd de printer gereset volgens mij en werd er een testpagina afgedrukt.

Probeer het volgende eens: haal de cartridges uit de printer en veeg het glimmende stukje/electrisch contactje onderaan een beetje schoon met een stukje toiletpapier. Plaats daarna één cartridge terug in de printer. Als het goed is vraagt de printer dan (op het display van de printer) of je een nieuwe cartridge hebt geinstalleerd. Kies dan voor ja. Vervolgens vraagt de printer of je een kleurencartridge of een zwarte cartridge hebt geplaatst. Kies dan voor kleur of zwart ... Als het goed is moet je printer dan begrijpen dat je nieuwe cartridges hebt geplaatst (dat is wel niet zo maar als hij het maar denkt en staat het inktvolume weer op 100% en zou je weer gewoon moeten kunnen printen?

Als de printer trouwens vraagt of hij moet uitlijnen of een testpagina wil afdrukken moet je dit accepteren anders zou het kunnen zijn dat de software de nieuwe of gevulde cartridge niet accepteert en blijft hij vragen of je een nieuwe cartridge wilt plaatsen!!

Succes en ik kom binnenkort wel effe kijken of het al gelukt is

groetjes Kate

zomaar een naam

zomaar een naam

01-12-2010 om 14:45

Niet gelukt

Ik heb de cartridges schoongeveegd. Ook heb ik geprobeerd bij mijn software in de instellingen iets te vervangen. en verder heb ik ook nog geprobeerd de printer te resetten maar het helpt allemaal niets.
Ik ben even gaan googelen en ben er achter gekomen dat veel meer mensen dit probleem hebben. Ik ga nog maar even verder zoeken of ik nog een oplossing kan vinden.

Kate

Kate

02-12-2010 om 08:55

Ook niks gevonden

Ik heb ook nog even gegoogled voor je maar ik kan inderdaad wel vinden dat er veel mensen hetzelfde probleem hebben als jij maar helaas heeft niemand dé oplossing voor het probleem (of ik heb hem niet kunnen vinden, dan kan natuurlijk ook). Uit de fora die ik vond bleek trouwens wel dat je van Lexmark zelf weinig service hoeft te verwachten ....

Succes ermee! Mocht ik nog iets vinden laat ik het je weten!

groetjes Kate

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.