Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Relithe

Relithe

19-12-2012 om 09:39

Internet vakantiehuis via dongel?

Hoe werkt dat precies?
Ik heb een vakantiehuis op het oog maar er zit geen internet in (voor ons erg belangrijk).
De verhuurder mailde mij dat je via een dongel voor 30 tot 40 euro een maand lang onbeperkt kunt internetten.
Nu lijkt mij dat er toch nog wel kosten voor het internetten zelf bij komen dus ik hoor het graag even van experts, die hier vast wel te vinden zijn.
Zou mooi zijn dan kunnen we het huis huren.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tigress

Tigress

19-12-2012 om 15:38

Zoiets als prepay

Die dongel kost € 30 tot 40 en dan zit er een tegoed op. Die kun je weer opladen. Hou er rekening mee dat het tegoed beperkt houdbaar is (half jaar) en dat je regelmatig gebruik maakt van het ding.
Je hebt ook dongels waar een abonnement aan is verbonden maar dat komt eigenlijk neer op dubbele kosten als je thuis ook gewoon kunt internetten.
Laat je even goed voorlichten bij een Primafoon!

Vera*

Vera*

20-12-2012 om 08:13

Waar?

Waar ga je op vakantie? In het buitenland is het veel goedkoper om bij een 'lokale' provider een dongel te kopen met bijbehorend simkaartje voor het internet.
Wij hebben een simlockvrije mifi en daar kunnen tot vijf apparaten aan hangen. In het desbetreffende vakantieland kopen wij dan een simkaartje voor het internet.

Relithe

Relithe

20-12-2012 om 09:50

Zweden

Vera ik heb er helemaal geen verstand van maar volgens mijn man gaat het veel geld kosten? Maar hoe werkt zoiets dan precies? Kun je dan echt voor rond de 30 euro onbeperkt internetten met bv 3 laptops/ tablets?
Dan is Wifi op vakantie helemaal niet perse nodig dus, waarom zoeken veel mensen dan een vakantie adres met Wifi als het zo simpel is?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tigress

Tigress

20-12-2012 om 11:15

Nou

Onbeperkt? Bij prepay kun je internetten zolang je nog tegoed hebt en bij een abonnement is dat afhankelijk van je bundel.
Vera's vraag is een goede: ga je naar het buitenland? In dat geval weet ik niet of zo'n dongel die je in Nederland aanschaft het daar doet. Volgens mij kun je met een dongel maar met 1 laptop tegelijk aan de gang. Het ding sluit je aan op een usb-poort.

een zweden forum/ prikbord

dat is waarschijnlijk een betere plaats om je vraag te stellen.
Wij hebben een dongel die we in de caravan gebruiken, maar we blijven hiermee alleen in Scotland ( waar we wonen).

Relithe

Relithe

20-12-2012 om 13:16

Ik zal eens vragen op een Zwedenforum, denk eigenlijk wel dat je voor iedere laptop een aparte dongel moet hebben..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vera*

Vera*

20-12-2012 om 15:28

Eira

In Zweden hadden wij onze mifi nog niet en hebben er een gewone dongel van tre (3) gekocht met daarbij extra data.
http://www.tre.se/Privat/Mobilt-bredband/DataPrepaidPage/
Wij hebben hem gewoon in de winkel gekocht.

Vera*

Vera*

20-12-2012 om 15:31

Mifi

Een dongel is een USB-stick die je in je laptop of pc meot doen. Een mifi is een soort privé draadloos wifi netwerkje. Je stop dus niets in je apparaat. Het is dus ook handig voor ipod of ipad.

Relithe

Relithe

20-12-2012 om 21:24

Vera

dank je, ik ga eens verder zoeken en kijken op je link. Zo wordt de keuze voor een vakantiehuis weer wat ruimer

Hombre

Hombre

23-12-2012 om 18:43

Mifi over

Ik heb een mifi over (eigenlijk nooit gebruikt), dus doe een goed bod

Als je een 'dongle' of een 'mifi' wil gebruiken, check dan wel of de mobiel internet ontvangst (3g) op de plaats van verblijf goed genoeg is.

In mijn ervaring valt het meestal nogal tegen. Dus ik zoek altijd naar een huis met wifi. Veel makkelijker

Kim Groothof

Kim Groothof

25-12-2012 om 11:15

Slechte ervaringen met dongel

Hoewel ons sportveld naast een ontvangstmast gelegen is, was de ontvangst met een dongel zeer slecht. We moeten daar internet gebruiken om tussenstanden en uitslagen door te geven. Ook een verslaggever met dongel kon met moeite een goede plek vinden, een meter vooruit of achteruit en hij had geen ontvangst meer. Gold voor meerdere providers, o.a. KPN en Vodafone. Daarnaast was het internet erg traag en dan is je tegoed snel op Ik zou ook op zoek gaan naar een zomerhuis met internet. Op bijv. een site als www.dancenter.nl kun je bij 'inrichting' internet aanvinken, dan krijg je alleen huizen met internet te zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.