Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

wanhoopje

wanhoopje

07-07-2012 om 16:58

Internetprobleem

Opeens kan mijn pc geen verbinding meer maken met internet. Ik krijg de melding dat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.
De laptop en de pc van de kinderen doet het nog wel zonder problemen.
De pc die weigert is een Windows xp met een usb-stickje dat het wifi-signaal opvangt. Het wifisignaal komt uitstekend binnen, maar dan strandt het op dat netwerkadres.

Ik heb mijn pc hard nodig voor mijn werkzaamheden. Helaas kan ik me geen dure pc-reparatie veroorloven, en ik ben zelf niet zo heel erg goed in dit soort technische dingen. Wie kan mij via het forum stap voor stap verder helpen, zodat ik verder kan met mijn werk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wanhoopje

wanhoopje

07-07-2012 om 18:05

Twee computers plat nu

Alleen mijn eigen laptop werkt nog...

Marie

Marie

07-07-2012 om 20:20

Stroom eraf

Hoi,
Trek de stekker van het modem (en router) eens uit het stopcontact (zit in meterkast?). Wacht een paar minuten en doe de stekkers er dan weer in. Doe ook de computers uit.
Als het modem en de router weer opgestart zijn, doe je de computers weer aan.
Op die manier "reset" je alles even.
Hier werkt dat altijd prima als de laptop geen verbinding wil maken met de router.
Als je trouwens de helpdesk zou bellen van je provider is ook het eerste wat ze je gaan vragen om de boel te resetten door de stekkers eruit te halen (bij vorige provider heel vaak meegemaakt).
succes

wanhoopje

wanhoopje

07-07-2012 om 22:44

Opgelost!

Even uitleggen: we delen internet met de buren. Buurman heeft toevallig vanmiddag een dingetje gekocht waarmee je het wifisignaal kan uitbreiden, en nu moeten alle laptops en computers die gebruik maken van wifi even opnieuw ingesteld worden. De ene computer die het hier nog deed zat aan een kabeltje en dan schijnt het niet te hoeven.

Niets aan de hand dus

Volgende keer..

www.helpmij.nl of pc-helpforum.be geweldige tips en uitgebreide instructies waarmee je je pc weer (beter) aan de praat kunt krijgen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.