Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

marie

marie

27-03-2019 om 13:00

iPad, Chromebook of laptop voor kind 12

Wat is het beste om aan te schaffen voor kind van 12. Een laptop, Chromebook of iPad.
Gaat om word, documenten maken, powerpoint, gamen, YouTube kijken, etc.

En is er ook een betaalbare tablet/merk?
Wat zouden jullie doen.

School

Wat adviseert de middelbare school? Ik zou daar naar informeren. Heeft ze het ding in de klas nodig of alleen thuis voor huiswerk.

Printen en office-dingrn vind ik persoonlijk vanaf een tablet lastiger. De programma's zijn net wat minder uitgebreid en lijken vooral bedoeld om iets na te kijken dan daadwerkelijk te bewerken. Een laptop is een volwaardige pc afhankelijk van de specificaties. Hoe meer ze wil qua gamen, foto/film bewerking hoe meer je nodig hebt. Chromebook zit tussen tablet en laptop in qua functionaliteit.

vlinder72

vlinder72

27-03-2019 om 15:49

School

Als je kind het ook voor school gaat gebruiken zou ik voor een laptop gaan.

Een tablet is prima voor filmpjes en spelletjes maar verder kan je er niet zoveel mee. Voor school zijn ze zeer onpraktisch.die van samsung zijn prima. Goedkoper dan een apple.

Een chromebook is praktisch maar die werkt toch vooral op internet? Mijn kinderen malen op school veel werkstukken. Word is dan prettig om te hebben. Net als een programma om filmpjes te bewerken.

Wat wil je ermee kunnen doen? Als je dat weet, weet je wat het beste kan nemen.

Guera

Guera

27-03-2019 om 16:35

Laptop

Chromebook is veredelde tablet. Je kunt niet echt iets downloaden (game? Wat gamet hij? Is wel relevant)
Ook word kan niet op chromebook of tablet. Dan werk je met online applicaties.
In the end kun je gewoon het meest en het langst vooruit met een stevige laptop
Wij hebben een dell refurbished. Kun je dus ook naar kijken

Ad Hombre

Ad Hombre

27-03-2019 om 18:15

Laptop/chromebook

Tablet valt wat mij betreft af. Een chromebook kun je overwegen. Je kunt prima met Google docs tekstverwerken, presentaties maken en youtube kijken. Voordeel van een chromebook is dat er weinig aan kapot kan.

Gamen is waarschijnlijk wat beperkter dan op een laptop, maar als je echt serieus wilt gamen is een simpele laptop ook niet genoeg. Dan moet je een GPU en een eerder een flinke desktop.

Ik heb een laptop (Dell 7490, goedkoop op marktplaats) voor mijn kinderen met name omdat je met Microsoft Family het gebruik netjes kunt beperken/controleren. Dat vinden wij belangrijk.

Laptop.

Als je zoon hem voor thuis en voor school/ huiswerk gaat gebruiken zou ik zeker kiezen voor een laptop.

Bo

Bo

27-03-2019 om 23:09

school

Is het de bedoeling dat het apparaat dagelijks mee naar school moet? In dat geval zou ik voor een Chromebook gaan. Dat kan alle normale taken en is niet zo duur. Word e.d. gaan allemaal via Office365. Het is ook heel makkelijk om met een groepje in een document te werken voor een schoolopdracht. Ik heb zelf een MacBook Air maar die zou ik mijn kind niet in de rugzak mee naar school geven.

Vraag het de nieuwe school. Bij ons loopt het allemaal via school, ook de licenties voor de online applicaties die bij hun schoolboeken horen.

Voor gamen hebben ze hier een PS4. Dat is ook heel fijn, dan weet je zeker dat ze niet aan het gamen zijn als ze zeggen dat ze huiswerk aan het maken zijn.

Flavia

Flavia

28-03-2019 om 14:57

School = bruikleen

Hier krijgen ze het chromebook in bruikleen en mogen die ook voor prive doeleinden gebruiken.

Een eigen laptop heeft dochter daarom niet meer nodig. Zowiezo ben ik denk ik ouderwets daar in want een dergelijk aparaat zou hier een gezins-ding zijn en niet voor iemand persoonlijk tenzij zelf betaald. Dat zie ik een 12 jarige nog niet doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-03-2019 om 15:02

Laptop

De kinderen hebben hier net allebei een nieuwe laptop. Toevallig dezelfde, van HP. Oudste heeft hem zelf gekocht, jongste voor haar verjaardag gekregen. Office heb ik gekocht via de universiteit van oudste, 3,99 per jaar.
We hebben voor gezinsgebruik een iPad, maar daar zit verder geen software op. In de ideale wereld hadden we alledrie een MacBook. Die gaan langer mee dan de laptops die ik meestal koop, maar zijn ook dubbel zo duur.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-03-2019 om 15:04

iPad voor school

Ik heb zelf trouwens wel een iPad voor de opleiding die ik volg (in bruikleen). Daar staan allerlei i-books op, maar aantekeningen maak ik in een schriftje.

Bo

Bo

28-03-2019 om 15:25

bruikleen?

Op onze school moeten alle brugklassers een Chromebook kopen. Kost zo'n 300 euro. Onderhoud en licenties lopen via school.

Laptop

Ik zou voor een laptop kiezen. Een ipad is meer geschikt voor het consumeren van media (films, games, boeken) en veel minder geschikt voor het maken van werkstukken en andere documenten. Persoonlijk vind ik tablets vrij overbodig maar ik weet dat veel mensen ze graag gebruiken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-03-2019 om 17:12

Hier

Mijn dochter heeft een goede pc op haar kamer staan. Met een groot beeldscherm waar ze ook tv op kan kijken.
Muziek luisteren etc. doet ze op haar telefoon.

Wij hebben zelf ook een goede pc en zoon van 10 heeft een ipad.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 18:36

Kyana

"Persoonlijk vind ik tablets vrij overbodig maar ik weet dat veel mensen ze graag gebruiken."

Nou, volgens mij zijn de verkoopcijfers van die dingen flink in elkaar gedonderd na de eerste hype, volgens mij omdat met grotere en snellere telefoons het gat tussen telefoon en laptop aardg is teruggebracht.

Desktops zakken ook aardig in elkaar dus de laptop is weer gewoon koning (nou ja, na de telfoon dan):

https://www.statista.com/statistics/272595/global-shipments-forecast-for-tablets-laptops-and-desktop-pcs/

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 18:41

Phryne

"In de ideale wereld hadden we alledrie een MacBook. Die gaan langer mee dan de laptops die ik meestal koop, maar zijn ook dubbel zo duur."

Tja, moet je ook laptops van 1700 EUR kopen.

Soms koop ik eens zo'n Apple device om te kijken of de zwijmelaars gelijk hebben, maar mijn (nog niet zo heel oude) ipads (2 stuks) zijn nauwelijks meer vooruit te branden en de batterij gaat nog maar een fractie van de tijd mee. Die collega's die klagen dat het zolang duurt voor hun macbooks gerepareerd zijn helpen ook niet echt.

Dus die 'ideale wereld' van jou zal wel weer door onrealistisch idealisme zijn ingegeven.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-03-2019 om 18:45

Ja, ik ben een willoos slachtoffer van de Applemaffia.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-03-2019 om 20:03

Phryne

Onderdeel van de Apple maffia zul je bedoelen.

Yaron

Yaron

28-03-2019 om 20:12

Hier een iPad van 6 jaar oud en nog geen enkel probleem of gedoe mee (gehad), snelheid nog prima en batterij valt ook wel mee. De Samsung tablet van zoon was na twee jaar 'op', wat tablets betreft voor mij alleen Apple.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-03-2019 om 16:20

Nou

Hoewel ik voor mijn werk zweer bij de iPad, kan ie toch niet op tegen de Samsung-tablet die ik prive gebruik.
Het heeft ook best wel even geduurd voordat ik gewend was aan dat Apple-keurslijf.
Dus de baas mag Apple betalen, maar prive gaat de voorkeur echt uit naar Samsung.

Op een uitzondering na dan, dit forum draait veel beter op mijn iPad dan op mijn tablet. Minder vervelende reclame op vervelende plekken, geen verschietend beeld. Typt fijner.

Ik heb alledrie en hoewel ook werken in Word op de iPad best gaat (zeker met los toetsenbordje), gaat serieus werken toch echt het beste op de laptop.

En wat mij betreft kan een grote telefoon de tablet niet vervangen. Ik blijf het behelpen vinden.

marie

marie

29-03-2019 om 20:53

Keuze stressssss

Wat veel reactie’s. Bedankt.
Laptop krijgt hij waarschijnlijk via school, misschien wel beter. Huren dan he. 😀
Chromebook twijfel ik over want wat kan je ermee. Voor mijn gevoel weinig en moet je dan alles opslaan in de cloud en ruimte kopen?

Kind wil graag een iPad of tablet.
Is Samsung wat goedkoper is dan beter dan Apple? En is een iPad mini wat? Geen idee hoeveel die kosten?
Waar kun je bv ook fortnite opspelen? Dat heeft hij nog niet maar wil hij wel en mijn oude iPad air kan je dit dus niet op spelen om een of andere reden.

Bo

Bo

30-03-2019 om 14:17

ipad/tablet

Wat voor telefoon heb je? iPhone of Android? Dat zou ik doorslaggevend laten zijn in het maken van je keuze voor iPad of tablet.

Persoonlijk vind ik Apple veel fijner, maar ieder zijn smaak. Ik heb dus iPhone, iPad en macbook thuis. Heel makkelijk via airdrop documenten en foto's delen.

Op mijn werk heb ik Samsung telefoon, laptop en Samsung tablet. Samsung is echt een draak van een telefoon die heel snel leeg loopt. Tablet werkt ook veel omslachtiger, maar nogmaals het is ook wat je gewend bent.

We hebben op het werk ook een Windows tablet gehad, daar moet je helemaal nooit aan beginnen.

marie

marie

02-04-2019 om 17:00

iPad of chromebook

Hij heeft geen telefoon. Ik wil echt een losse iPad of Chromebook maar twijfel nu over het gebruik daarvan, misschien is een laptop handiger in de toekomst.
Maar er zijn weer zoveel soorten iPads en moet wel kindvriendelijk in gebruik zijn.

Sas

Sas

02-04-2019 om 18:05

Wat een vreemde ideeën heb je

Een twaalfjarige die geen telefoon heeft (wat op de basisschool nog kan) zonder telefoon naar het VO sturen? Waar WhatsApp erg belangrijk is en voor sommige vakken een smartphone soms ook.
Die telefoon lijkt mij de eerste behoefte van een puber.

Een laptop is handiger zoals hierboven beschreven, voor de doelen die je geeft.
Een ipad/tablet is leuk voor erbij.

Ik ken geen laptops, Chromebooks of tablets/ipads die niet kindvriendelijk in gebruik zijn. Die zijn eerder onvriendelijk voor senioren dan voor pubers.

Sas

Sas

02-04-2019 om 18:08

Enne, die laptop kreeg hij toch via school (huur) ?

Dat schreef je eerder.

Ik snap er niets meer van.

marie

marie

03-04-2019 om 10:12

Keuzestress

Klopt een laptop krijgen ze op vo via school, die moet je huren, maar daar mag je niet alles op doen. Vandaar of een laptop voor thuis of Chromebook voor thuis beter is dan een iPad. Een apparaat waar je dus meer mee kan doen.

Wat betreft telefoon, ja hij heeft er 1 om te bellen, een oude, maar heeft nog geen behoefte aan allerlei WA groepen.

Daarnaast, omdat een laptop dus ook gehuurd moet worden via school straks, dacht ik dat een iPad leuker zou zijn. Ook ivm gamen, YouTube, etc.
Maar teveel keuzes.

vlinder72

vlinder72

03-04-2019 om 10:21

Hmmm

Geen idee natuurlijk hoe het straks met jouw kind gaat maar onze kinderen hebben allemaal op de middelbare school een Iphone / samsung telefoon gekregen. De Iphone een refurbished model.

Ze hebben een telefoon nodig voor what's app / magister etc. Sinds ze die telefoons hebben kijken ze nauwelijks nog om naar de Ipad. Die hebben wij ook (algemeen gebruik) maar ze gebruiken ze niet meer.

Ze gebruiken of hun telefoon of de laptop. Nu hebben onze oudste twee zoons wel nog een aanvullende spelcomputer. De een heeft een PS4 en de ander een Xbox One. Allebei zelf voor gespaard en zelf gekocht.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-04-2019 om 11:52

vlinder

"Ze hebben een telefoon nodig voor what's app / magister etc. Sinds ze die telefoons hebben kijken ze nauwelijks nog om naar de Ipad. Die hebben wij ook (algemeen gebruik) maar ze gebruiken ze niet meer."

Nou, de mijne wel hoor. Het kwartiertje iPad wordt nog steeds erg gewaardeerd!

"Ze gebruiken of hun telefoon of de laptop. Nu hebben onze oudste twee zoons wel nog een aanvullende spelcomputer. De een heeft een PS4 en de ander een Xbox One. Allebei zelf voor gespaard en zelf gekocht."

Ah, dat zal het wezen. Spelcomputers hebben wij niet

vlinder72

vlinder72

03-04-2019 om 12:10

Volgens mij zijn jouw kinderen ook nog wat jonger.

Die van mij gebruikten de Ipad heel veel toen ze jonger waren maar het stopte op de Middelbare school. Toen hadden ze een goede telefoon, een laptop en hadden ze later genoeg bij elkaar gespaard voor een spelcomputer. Mijn dochter heeft geen spelcomputer maar gebruikt haar laptop en telefoon voor You tube etc. Bij ons bleef de Ipad opeens liggen terwijl dat voorheen niet zo was. Grappig genoeg pakt mijn jongste van 9 hem ook niet meer terwijl dat zeker wel mag. Die gebruikt nu liever de oude Ipod van zijn broer. Kleiner en handzamer voor hem blijkbaar.

Van Marie begrijp ik dat haar kind volgend jaar naar de Middelbare gaat. Hij heeft dan een laptop nodig en waarschijnlijk ook een telefoon. Is het dan nog zinvol om nu veel geld uit te geven aan een Ipad? Natuurlijk moet ze dat zelf bepalen maar het is wel iets om in overweging te nemen. Straks heeft haar kind en een Ipad, en een laptop, en een telefoon. Wat gaat hij dan gebruiken ?

Behalve als je zelf eigenlijk ook wel een Ipad wil. Dan is het wel heel handig.

Ankie

Ankie

24-04-2019 om 22:30

Fortnite

Fortnite op tablet kan alleen op de nieuwste generatie iPads en Samsungs op een Chromebook draait het ook niet de CPU is veel te langzaam..

Wilt die dat koop dan een ps4,Xbox One. Nintendo switch of een goede laptop met minimaal 8 gig werk geheugen en een goede videokaart die laptop kost je minimaal €800,-

Voor het VO een goede smartphone heeft die meer aan...
fortnite draait nog redelijk op de iPhone 6s

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.