Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mams

Mams

21-01-2017 om 22:52

Ipad of andere tablet kiezen?

onze Ipad2 is na ruim 5 jaar intensief gebruik aan vervanging toe. De vraag is nu, kopen we een nieuwe IPad of gaan we voor een ander merk tablet? Ik neig naar een Ipad, want die ken en begrijp ik nu. Manlief heeft een lichte voorkeur voor een ander merk omdat hij het irritant vindt dat electronica van apple niet compatibel is met windows.

wat hebben jullie voor tablet? en is het een aanrader of niet?

Wij gebruiken onze tablet met name om te internetten, om er foto's op te zetten en er staan wat apps op. Films erop zetten lukt nu niet maar zou wel een wens zijn. gaat dat bijvoorbeeld makkelijk als je een tablet van samsung ofzo hebt?

Milcham

Milcham

22-01-2017 om 00:16

IPad

Ik vind een iPad gebruiksvriendelijker. Voor het werk een test met Samsung gedaan en van pure ellende het ding bijna het raam uitgegooid. Na twee uurtjes al en ik kan echt wel met Windows overweg. Series en films van Netflix kan je overigens op een telefoon of iPad downloaden maar ik kijk liever online.

Jaina

Jaina

22-01-2017 om 01:08

Maakt niet zo veel uit

Het verschil tussen een ipad en een android of windows tablet is voor de gemiddelde gebruiker niet zo groot. Het is allemaal niet zo ingewikkeld en als je nu een ipad gebruikt kan je ook binnen 20 minuten leren een android tablet te gebruiken.

Met een android tablet kan je wat meer zelf sleutelen aan de instellingen. Dat kan een voordeel zijn. Aan de andere kant gebruikt de gemiddelde gebruiker dat wat minder. Voor iOS zijn er meer apps maar de hoeveelheid apps is zo groot dat het ook geen verschil uitmaakt. Voor android heb je meer gratis apps maar wederom er zijn zoveel apps dat er vaak ook op iOS wel een gratis alternatief te vinden is.

Als je veel werkt met apple spullen en itunes dan is het handig om het bij apple te houden. Als je verder helemaal geen apple hebt (iphone of zo) dan valt dat argument weg.

In elk geval maakt het in gebruik weinig uit.

Films er op zetten kan natuurlijk wel. Je kan via de cloud films binnenhalen (dropbox, onedrive) maar dan moet je wel internet hebben.

Je kan ook films op een micro sd kaart zetten mits de tablet een slot heeft voor een geheugen kaart. De ipad heeft inderdaad geen slot voor een geheugenkaart dacht ik. Samsung tablets (en ongetwijfeld anderen) hebben dat wel. Dat kan een voordeel zijn, zeker als je veel data over moet zetten. Dus als dat een grote wens is het misschien een aardig idee om naar een samsung te gaan kijken. Is ook nog iets goedkoper meestal dan de ipad.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-01-2017 om 10:19

Nou...

Ik was altijd een Samsung fan maar werk beroepsmatig met een iPad.
Nu begon deze wat re haperen, dus ik mocht een nieuwe uitzoeken en dacht hà, ik stap weer over op Samsung. Want ik had ook wat moeite met het gesloten systeem van Apple.

Maar echt wat is er gebeurd met Google play? De apps uit de appstore van Apple werken zoveel beter. Het valt met echt op dat Apple kwalitief veel betere apps levert. Dus ik heb spijt....

Moeder

Moeder

22-01-2017 om 10:37

Agenda

Ik heb een Samsung telefoon (Android), op het werk Windows en een iPad. Ik heb een googleagenda waar ik alles in noteer, zowel privé als zakelijk. Hij is op alle devices geïnstalleerd. Synchronisatie met Apple geeft vaak gedonder. Voor mij echt funest als niet altijd alles meteen in alle agenda's staat. Voor mij een reden om de Apple eruit te gooien.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-01-2017 om 11:08

Moeder

Ik ben een Apple hater met alleen een ipad als zonde maar eerlijk gezegd moet ik toegeven dat die calendar uitstekend synchroniseerd, zowel met meerdere google agenda's, diverse ical feeds als de Exchange server van het werk. (net als mijn Android smartphone trouwens)

Dat hebben ze tegenwoordig allemaal redelijk voor elkaar.

Moeder

Moeder

22-01-2017 om 11:13

Bij mij gaat het toch vaak mis. Ik gebruik van zowel Apple als Android de planner naast de googleagenda want die zijn voor mij overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Vooral na updates moet ik echt even langs de ict'ers om de boel opnieuw te laten instellen.
Apple hoeft voor mij ook niet. IPad is van de baas, ik zou er nooit een hebben gekocht. Dochter heeft een IPhone, ondingen zijn het

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-01-2017 om 11:32

Gek

Sinds mijn eerste iPhone wil ik nooit meer zonder. Sinds een paar maanden heb ik ook een iPad en dat is een fantastisch ding. Meest gebruikte apparaat in huis.
Zelfs mijn werkgever is om naar Apple omdat het met de androids die we vroeger hadden altijd gedoe was. Ik heb toen mijn telefoon zelfs vrijwillig omgeruild voor een Nokia. Liever een gewone telefoon die goed belt dan zo'n krakkemikkige smartphone die steeds vastloopt.

Tuinstoel

Tuinstoel

22-01-2017 om 11:41

andere devices

Wat voor andere devices heb je in huis en op welk systeem draaien die? Als je een iphone hebt (en wellicht een MacBook of Apple TV) dan zou ik altijd voor een ipad kiezen. Maar ik denk dat dat niet zo is, anders zou je deze vraag niet stellen.

Samsung is een prima alternatief hoor, maar de Android apps zijn vaak net iets slechter dan die uit de Appstore. Wat je ook doet: kies nooit voor een Windows tablet, die hebben wij op het werk en dat is echt een dure bezuiniging geweest.

Overigens synchroniseren mijn iphone en ipad prima met de Microsoft Exchange agenda's van het werk en met onze Google gezinsagenda.

Puck

Puck

02-02-2017 om 11:30

Samsung galaxy

Hier ook geen iPad vanwege het gesloten systeem van Apple. Ik ben heel tevreden met mijn (inmiddels ernstig overjarige) Galaxy I. Die doet het nog steeds.

Mijntje

Mijntje

02-02-2017 om 18:00

refurbished

Je kan een refurbished kopen, dat scheelt bakken met geld.
Dat is mijn tip

Jasmijn

Jasmijn

02-02-2017 om 18:30

ipad en samsung

Ik heb een ipad en mijn ouders een samsung. Wat een onding dat samsung ding, ik vind de ipad veel gebruiksvriendelijker. Heb ooit ook een samsung telefoon gehad, dus weet prima hoe het systeem werkt, maar nu ik eenmaal ipad en iphone heb wil ik nooit meer terug.

iPad en Samsung

Hallo Mans,

Ik ben in het bezit van alle iPad modellen en Samsung tablets.
Deze tablets test ik voor mn werk, en ik moet zeggen dat een Apple tablet (iPad) toch wel het lekkerste en qua gebruikersgemak toch wel een stuk beter is Samsung tablet. De nieuwe iPad 2017 heb je vanaf € 375,00 en werkt prima voor email en Internet.

Zoek je een snellere iPad voor bv je werk, dan zou ik kiezen voor de iPad Pro 10,5. Zelf werkt ik met deze iPad en ben daar zeer tevreden over en heeft ook een handig formaat.

De iPad hoesjes haal ik altijd bij (verwijderd door forumbeheer) de iPad Pro 10,5 heeft een Helo hoes. Deze is echt perfect!

Je kunt hem hier vinden. (verwijderd door forumbeheer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.