Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

AniSome

AniSome

09-04-2018 om 12:05

Kind en mobiel

Me kind is 11 en hij zit in groep 8.
Hij wil een mobiel maar ik vindt hem nog te jong voor een mobiel.
Hij zegt dat zijn hele klas er 1 heeft maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er ook een krijgt maar ik wil nu raad vragen of ik niet hem toch een mobiel moet geven.

groep 8

Hier krijgen al onze kinderen zo midden groep 8 van ons hun eerste (en enige) mobiel (willen ze ooit een andere dan kopen ze die zelf).
In de brugklas hebben ze hem echt nodig (dan gaat er veel via WhatsApp en kunnen ze op hun mobiel rooster en huiswerk enzo bekijken). Door hem in groep 8 te geven hebben ze nog even om te 'oefenen'. Je kunt op die leeftijd ook nog goed meekijken in bijvoorbeeld groepsapps om te zien hoe het er daar aan toe gaat.

AniSome

AniSome

09-04-2018 om 13:37

Mobiel

Ik geef me kind denk ik een mobiel als hij 12 wordt
dat is over 1 maand.

Wat is een goede mobiel voor hem?

tja

Ik heb er geen verstand van, maar kinderen weten vaak prima wat ze willen.

Hier krijgen ze 100 euro om te besteden en daar moeten ze het mee doen (duurder kan, maar dan betalen ze dat maar zelf). Ook kiezen we voor prepaid (geen abonnement), omdat toch vrijwel alles via wifi gaat. Dan zetten ze er af en toe een tientje beltegoed (ook voor eigen rekening kind) op want vrijwel nooit opkomt.

Maar goed, een ander heeft juist liever wel een abonnement. Dat is toch heel persoonlijk.

Hier hebben we voor de kinderen in huis een Bluboo, een Lenovo en een Samsung. Geen idee wat voor modellen (de kleur weet ik nog net), maar allen door onder de 100 euro gekocht. Jongste zit knarsetandend in groep 7. Die moet nog een jaartje geduld hebben

Klara

Klara

09-04-2018 om 15:04

Oude

Heb je zelf geen oude? Of ga je mobielloos door het leven?

Tango

Tango

09-04-2018 om 16:07

Merk

Het merk is vaak afhankelijk van het kind. Dochter startte hier met een mobiel van de Aldi, maar ging snel zelf over op een Iphone. Ze vond zo'n goedkoop merk vreselijk. Wij kopen ook 1 telefoon, de rest is voor eigen kosten. Ze heeft diverse tweedehands Iphones gehad maar is nu over op Samsung omdat een nieuwe Iphone ook haar te duur werd en die tweedehands al snel kuren kregen.
Zoon hier is 13 en zit in de brugklas. Hem interesseert het werkelijk niet wat voor merk telefoon hij heeft, als hij maar werkt. Hij is begonnen met een Motorola W4 ofzo. Dat was geen aanrader overigens vanwege slechte wifi-ontvangst. Hij heeft toen wel een andere van ons gekregen omdat het apparaat zoveel kuren had. Ligt nu bij Mediamarkt ter onderzoek. Hij heeft nu een Wiko, deze werkt prima.

maan.

maan.

11-04-2018 om 16:14

Hier..

Hier de ene p8 lite, budgetvriendelijk en prettig in gebruik en volop hoesjes bij ali te vinden. De ander wat ouder is applefan en heeft spaargeld in SE gestopt.

maan.

maan.

11-04-2018 om 16:15

Ohja

Ohja, ook hier net als bij tango de eerste gekregen en daarna zelf aanschaffen.

Doe het weloverwogen

Beste ouder,

ik kan me u dilemma goed voorstellen. Persoonlijk lijkt het mij goed als een kind mee kan gaan met de tijd. Echter, dat kan ook op andere manieren (bijv. met een tablet of gewoon via de pc).

Wat veel ouders helaas niet weten, is dat de straling van mobieltjes mogelijk kankerverwekkend is. Professor Martin Blank van Columbia University waarschuwt hier al jaren voor, net als een andere groep wetenschappers die zich verenigt hebben in een collectief.

Op de website (verwijderd door forumbeheer) staan een aantal zeer interessante video's, die ik u eens zal aanraden te bekijken voordat u uw kind een mobieltje geeft. En als u het dan doet, zorg dan dat ze weten wat de airplane modus is.

RE: Kind en mobiel

Ik kreeg m'n eerste mobiel pas toen ik ... 15 was. Een Pocket Line Swing. Jongens wat is de tijd snel gegaan ^^

Goed, we spreken over een totaal ander tijdperk (1999), maar naar mijn weten was de mobiel er toen al twee jaar en heb ik 'm eerder ook niet gemist. Was vroeger sowieso meer bezig met LEGO, buiten spelen, Sim City 2000/3000 en Super Mario spelen dan met mobieltjes en 'connected zijn'. Toen ik m'n eerste mobiel kreeg, tja, ik was blij, tuurlijk, maar was er op dat moment totaal niet mee bezig.

Wat ik hiermee alleen maar wil zeggen, wel of niet een mobiel aanschaffen is alleen 'im frage' wanneer je de volgende vraag kunt beantwoorden: 'Is mijn kind er wel of niet klaar voor?' Zeggen dat je een mobiel wilt 'omdat de klas er ook een heeft' is m.i. een drogreden. Gaat het alleen om het erbij horen, of wil hij/zij er ook écht serieus mee aan de gang? Kent hij/zij de 'gevaren' van de interwebs en het connected zijn? En dan heb ik het niet alleen over 'de boze boemannen', maar ook over wat earthwindfire noemt, straling en verslavingsgevoeligheid?

Food to think about

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.