Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kleurenprinter waarmee je dik papier kan printen

Voor traktaties en dergelijke print ik regelmatig op dik papier (200gr/m2). Bij mijn huidige printer loopt het papier in meer dan de helft van de gevallen vast, waardoor het printen veel tijd kost. Laatste keer via de handmatige invoer geprobeerd, dat ging al beter maar daar kan maar 1 vel tegelijk in en pakte hij het papier ook regelmatig niet.

Nu is de printer ook al behoorlijk oud, dus wil eigenlijk op zoek naar een andere printer. Maar bij de meeste printers kan je niet makkelijk in de internetwinkels zien welk papier ze aankunnen, waardoor het lastig zoeken is.

Heeft iemand toevallig ervaring met een goede printer die probleemloos met dik papier kan omgaan? Ik wil graag een kleurenprinter, omdat de prints dus meestal in kleur zijn voor de traktaties enzo. Verder liefst een all-in one, dus ook met scannen/ kopiëren. Inktjet of laser ben ik nog niet helemaal uit. Wil het liefst laser omdat ik ook vaak kleurplaten print, en met een inktjet lopen de lijnen soms uit bij het kleuren. Maar weet niet of dat het prijsverschil wel waard is alleen daarvoor.

Welke laserprinter kan dik (250 g/m2) papier afdrukken?
Antwoord: Helaas kunnen laserprinters niet goed omgaan met dik papier. Dit komt doordat het papier via verschillende banen door de printer rolt. En dik papier loopt hier helaas op vast. Wil je graag op een goedkope manier op dik papier prints maken? Zoais kaartjes? Kijk dan naar een Ecotank Printer

https://www.thijsschouten.com/diverse-artikelen/laserprinters/

Ik heb een Epson Workforce. Die print prima op dikker papier. Ik heb er eentje die ook A3 kan printen, kan scannen en kan kopiëren. Ik gebruik 'm dan ook voor mijn werk. 

Hallo,
Ik heb best wel wat ervaring hiermee.
Ik gebruik zelf een HP m451dn (Laserjet Pro 400 color) met 200 gr/m² en dat werkt perfect. Noot problemen mee gehad.

Dit is al een ouder model, dus die zal niet meer te krijgen zijn.
Je kan het beste bij HP kijken.
B.v.
HP Color Laser MFP 178nw

HP Color Laser 150nw

Als je kijkt onder "specificaties"
Mediagewicht, ondersteund 60 tot 220 gr/m²

Dus die zijn geschikt .
Ik heb toe ook lang moeten zoeken naar een geschikt model, maar je moet dan dat datasheet hebben. Daar staart alles in. (media handling/paper handling)

Ik kan je de websites niet geven omdat het plaatsen van webadressen niet is toegestaan.

Zo waanzinnig irritant, ik zie daar totaal het nut niet van in.


Maar je zoekt dus op producttype datasheet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.