Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Annelies B.

Annelies B.

15-12-2017 om 17:19

Kobo Glo en e-book van 'bibiotheek-online' naar e-reader lukt niet

Hallo,

Ik heb een Kobo Glo als e-reader. En heb gekozen om via Bibliotheek-online boeken te gaan lenen.
Maar, op de één of andere manier lukt het niet om de boeken op m'n e-reader te krijgen.

Ik heb Adobe Digital Edition 4.5 gedownload, en zowel laptop als e-reader geautoriseerd.
Volgens Bibliotheek-online moet je dan je e-book vanaf Mijn Boekenplank downloaden en moet het terecht komen in Adobe.

Maar dat gebeurd dus niet. Word er helemaal tureluurs van...
Wat doe ik fout?
Het enige wat in Adobe terecht komt is de handleiding van Adobe, al tig keren ...

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Gr. Annelies

Dees

Dees

15-12-2017 om 17:43

Bieb

Ja dat is de hele reden waarom ik ben overgestapt op een kobo abbonumenr. Wat een gedoe was dat met die bieb!

Tine Winkel

Tine Winkel

15-12-2017 om 19:45

ben heel blij dat ik dit lees

Vervelend voor jou, natuurlijk. Maar ik zat er over te denken om een e-reader te kopen. Op mijn oude smartphone kan ik prima boeken downloaden via de bieb, maar ik mis wat functies die een e-reader wel heeft. En de Phone loopt regelmatig vast. Maar als ik dan lees dat het niet eenvoudig is om het werkend te krijgen, houd ik het voorlopig nog maar even bij mn oude smartphone - en echte boeken.

Dees

Dees

15-12-2017 om 20:01

Kobo plus is wel super

Het ligt gewoon aan de bieb hoor die heeft geen handige app, kobo zelf en bol.com hebben hele handige alls zo simpel even online bestellen en even via wifi en hopa klaar, je kunt ze ook rechtstreeks op je ereader bestellen.En als die van de bieb eindelijk werkt moet je iedere keer weer met de computer synchroniseren irritant.

Bo

Bo

15-12-2017 om 20:09

kobo plus

Neem een maandabonnement op Kobo Plus, dat is gratis en biedt een ruime keuze aan boeken. Als het je niet bevalt kan je het na een maandje opzeggen. Werkt heel makkelijk. Wij nemen zo een 'vakantieabonnementje'.

Eerst hier ook niet

Ik heb toen adobe digital maar opnieuw geladen en ineens lukte t wel.....en de week erop weer niet. Nu bleek dat de linken wel op de computer stonden. Wel 17 x of zo . Het blijft hannesen met de bieb, jammer hoor.

margaretha

margaretha

15-12-2017 om 22:57

ook kobo plus maar...

het doen werken van kobo plus abbo en kobo ereader ging niet makkelijk. Niet voor mij en mijn man (die juist wel heel handig is) had er toch ook best veel tijd voor nodig. Eenmaal de startproblemen voorbij gaat alles soepel

Annelies B.

Annelies B.

18-12-2017 om 15:54

Bedankt ...

Zo te zien ben ik 'gelukkig' niet de enige die dit een onhandig systeem vind.

Heb inmiddels van de Bieb een link gehad om te zorgen dat de acsm-bestanden goed terecht komen. Schijnt aan een instelling te liggen.
Zal het uitproberen ...En anders gaat hij er weer uit.

Wist niet dat Kobo Plus gratis is. Zal ik ook eens naar kijken.

Ik had Bookchoice (heette eerst anders), maar vind de laatste tijd de boeken minder aansluiten bij mijn smaak. Die dus opgezegd en inmiddels restant abonnementsgeld terug ontvangen.

margaretha

margaretha

18-12-2017 om 19:42

kobo plus is maar 1 maand gratis

daarna per maand betalen, iets van 9,50 (er staan wel heel veel boeken op, ook engels en studieboeken/ informatieboeken)

Ad Hombre

Ad Hombre

19-12-2017 om 18:43

Margareta

Er staat vooral heel veel *niet* op. Als ik eens een boek zoek vind ik het eigenlijk nooit (dwz, ik vind het wel maar ik mag er ondanks het abo alsnog x EUR voor afrekenen). Maar goed, mijn oudste zoon vindt het leuk en vindt er boeken om te lezen op zijn 'glo' dus dat is al heel wat.

margaretha

margaretha

19-12-2017 om 19:45

klopt ook wel weer

je zult de nieuwste van de nieuwste er niet vinden maar ik vind er meer op dan ik had verwacht. Dan maar eens wat lezen van schrijvers waar ik anders niet aan toe zou komen (en soms ook het geld niet waard zou vinden, niet uitlees ieg)
Waar ik plezier in heb was oeken van Anne Perry (londen 19 eeuw detective)
Oorlog en terpentijn
een paleis voor de doden (over hunebedden)
god bless america ( strange ad unusual religioes sects)
middelmarch
niemands gek (van richard russo)
koningin op blote voeten, ildefonso falcones
thora evangelie en koran van Anton wessels

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.