Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Laptop aanschaffen thuis gebruik

Even een vraagje.
Ik twijfel om een 14 inch laptop aan te schaffen.
Een 2 in 1 die je om kunt klappen tot tablet.
Bijv. een Lenovo yoga met touchscreen.
Het gaat vooral om het internet/mailen.
En foto’s opslaan en dan fotoboeken maken O.a.
En bijv. Netflixen.
We hebben 1 computer (is niet meer de snelste/nieuwste).
Mijn dochter speelt hier regelmatig bijv. Starstable op.
En mij partner doet de boekhouding hierop, maar wil ook een nieuwe computer aanschaffen binnenkort.
(Hij vindt dat zelf fijner dan een laptop.)
We hebben 2 laptops (voor de oudste 2 met name voor school) en we hebben een iPad.
Die ook regelmatig door de kinderen in gebruik is.
Ik vraag me af of dit dus overbodig zal zijn.
Het is toch 750 euro.
We hebben foto’s op de computer staan en op een externe harde schijf.
Wie heeft advies/tips want het is toch een uitgave.
Maar wel iets waarmee ik jaren vooruit kan.

IT-er

IT-er

17-07-2020 om 12:42

Lenovo

Lijkt me een prima keus. Voor je man kun je dan misschien beter een USB-C monitor + keyboard/muis aanschaffen. Dan kun je met 1 kabeltje de laptop opladen en de scherm/keyboard/muis data oversturen.

Uitleg: https://www.coolblue.nl/advies/usb-c-monitor.html

De voordelen van een vaste computer zonder de extra kosten.

ka2003

ka2003

17-07-2020 om 14:44 Topicstarter

Dank je

Ok dank je, dat kende ik nog niet.
Ga het eens even bekijken.

molletje

molletje

24-07-2020 om 11:50

geen lenovo

Mijn dochter had een Leonovo yoga. Binnen een jaar was de touchscreen kapot. Er zat garantie op maar die kregen we mooi niet want dochter "zou hem wel hebben laten vallen". BCC, waar we hem hadden gekocht, deed ook niks. Nooit meer BCC of Lenovo voor ons hier. En nee, dochter had hem echt niet laten vallen.

Jesse_1

Jesse_1

24-07-2020 om 13:06

Er is niets mis met een Lenovo an sich hoor.
Op mijn werk (IT branche) allemaal Lenovo Yoga's.

Tine Winkel

Tine Winkel

24-07-2020 om 14:22

ik werk

ook al jaren met een Lenovo yoga, al zeker een jaar of 5. Een deel van het bedrijf is over op HPs, ik vond dat niks en kon nog weer mijn oude Yoga terugkrijgen en daar werk ik nu dus weer naar volle tevredenheid op/mee. Alles doet het (nog?) prima.

Triva

Triva

24-07-2020 om 14:26

nou

dat zou ik niet pikken. Dat mogen zij aantonen. Ik kan niet bewijzen dat die niet is gevallen.

zeemeeuw

zeemeeuw

24-07-2020 om 16:29

bijzonder

"Nooit meer BCC of Lenovo voor ons hier."

Bijzonder toch altijd. Er gaat een keer iets stuk, en iemand roept direct 'nooit meer!'. Alsof alles altijd maar perfect kan en moet zijn. Alsof er geen pech kan bestaan. Alsof dochter misschien niet toch wat onvoorzichtig kan zijn geweest. Of wat dan ook maar.

Bosbes

Bosbes

24-07-2020 om 16:39

hier ook hoor zeemeeuw

Zelf zou ik dat soort voornemens en uitspraken wel willen veranderen naar: 5 jaar geen BCC meer!
Toevallig heb ik hetzelfde met BCC, maar dat speelde 15 jaar geleden. Toen werd ik twee keer achter elkaar erg raar behandeld in de winkel door verschillende mensen en verschillende soorten apparaten. Ik weet niet meer precies wat er mis was, maar het was helemaal niet oké. Toen nam ik mij ook voor: nooit meer BCC, die winkel mijden als de pest!

Maar een keten / winkel / medewerkers kunnen veranderen. Dus na een redelijk aantal jaren kun je het eventueel wel weer proberen als het zo uitkomt.

molletje

molletje

25-07-2020 om 12:43

het gaat om de oplossing

Het gaat er niet om dat er niks mag misgaan of stuk gaan, het gaat om hoe het wordt opgelost. Zonder te kijken roepen dat dochter zelf wel onvoorzichtig zou zijn geweest en je vervolgens omdraaien en weglopen vind ik niet klantvriendelijk. Vervolgens (na mijn protest) de laptop wel innemen, hem doorsturen naar Lenovo waar ze hem 6 weken laten liggen om vervolgens hetzelfde te zeggen ook niet.
Er was geen enkele reden om aan te nemen dat de laptop was stukgegaan door onvoorzichtigheid, er was helemaal niets aan te zien en hij werd in een hoes bewaard.
Er gaan regelmatig dingen mis met bestellingen of producten en de bedrijven die het netjes en vlot oplossen mogen rekenen op mijn blijvende klandizie. Bedrijven die onbeschoft reageren of onder hun verantwoordelijkheden willen uitkomen niet. Ik geef mijn geld dan liever ergens anders uit.
Dochter heeft nu alweer een paar jaar een Microsoft laptop. Uitstekend ding, helemaal blij mee. Ze gaat er niet anders mee om dan met de Lenovo of de laptop die ze daarvoor had (die ook niet stuk ging, alleen oud en traag werd) en ze sjouwt hem overal mee naartoe zonder dat er iets aan kapot gaat. De Lenovo heeft het nog geen jaar uitgehouden en dat was dus een dure aankoop. Vandaar nooit meer een Lenovo laptop. Over BCC wil ik nog wel een keer nadenken

Triva

Triva

25-07-2020 om 13:10

klachten en garantie

De beste ervaringen qua klachten en garantie heb ik bij scapino en bolcom Bij bolcom maakt het ook niet uit wat je koopt. Mijn laptop ging ter reparatie, ze raakten hem kwijt en ik kreeg een nieuwe laptop.

molletje

molletje

25-07-2020 om 13:43

ja inderdaad

Bij bol.com heb ik ook heel goede ervaringen. Er gaat best wel eens wat mis maar het wordt altijd netjes opgelost.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-07-2020 om 13:49

IT-er

Bij grote zorgen om onderhoud en reparatie is het misschien verstandig om niet een omklapbaarscherm versie te kopen. Die techniek is kwetsbaarder dan een gewone open en dicht laptop.

Hangkous

Hangkous

25-07-2020 om 14:06

Pak van mijn hart

@Ad
Je bent er nog. Ik was wat bezorgd, je was al weken niet actief op het forum. Zou je corona hebben of ander malheur?
Alles goed?

Pirata

Pirata

25-07-2020 om 14:34

Coolblue

Coolblue staat ook bekend om de goede service.

Hier ook nooit meer BCC. Ze leverden mij een apparaat dubbel, toen ik dit netjes meldde werd me gevraagd of ik dat 2e apparaat soms gestolen had!

Kadotje

Kadotje

26-07-2020 om 03:17

Ha Ad

Fijn dat je er weer bent

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-07-2020 om 16:42

Fijn weer wat van je te lezen!

Ad Hombre

Ad Hombre

26-07-2020 om 21:41

Nog niet besmet

Dank. Nog helemaal gezond. Andere dingen te doen. Kost best veel tijd dat OO gedoe namelijk...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.