Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Flora B

Flora B

10-03-2013 om 18:29

Leuke spelletjes?

Ik zoek spellen voor op de comp. voor onze 7 jarige zoon, mogen ook educatieve spellen zijn maar hoeft niet. Wij hadden er altijd nog wat liggen van onze oudere kinderen maar sinds windows 8 kan dat niet meer.
Het mag online zijn, maar ik wil ze ook best kopen in de winkel. Hij kijkt wel eens op spelen.nl maar heeft het daar wel een beetje gezien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

10-03-2013 om 20:10

Installeren

Toen wij net Windows xp (?) hadden, hadden wij hetzelfde probleem.
Je kunt spelletjes installeren/uitvoeren met een oudere windowsversie en dan doen ze het wel gewoon.
Het was een aktie met de andere muisknop of iets bij settings.
Jeetje, ik ben wel vaag zo

KGO

KGO

10-03-2013 om 22:22

Minecraft

Als je zoon van bouwen en zo ( lego) houdt dan is minecraft misschien een leuk idee. Zoonlief is er al een jaar zoet mee, bouwt het ene kasteel na het andere,
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

10-03-2013 om 23:17

Ook minecraft

Hoewel mijn zoon dit nog niet kende toen hij 7 was. Zoon is geen lego-bouwer maar dit spel is het helemaal!

lisbeth

lisbeth

11-03-2013 om 07:38

Hoe werkt minecraft?

Moet je dat kopen, downloaden?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

KGO

KGO

11-03-2013 om 07:48

Via internet

Kun je een code kopen om het te installeren dacht ik. Is ongeveer 20 euro.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Evanlyn

Evanlyn

11-03-2013 om 09:31

Minecraft

Minecraft is top! Maar wel verslavend. Je kan er echt je ei kwijt, je speelt alleen of op een server met anderen, je kan vredig mooie dingen bouwen of monsters verslaan, wat je maar wil. En af en toe hangt de halve buurt hier over de computer, hoewel ze ook samen een server hebben. Het is echt leuk.

Eentonig

Het wordt eentonig: maar ook ik zeg minecraft! Heel veelzijdig spel waar ze lang mee vooruit kunnen.

moira

moira

11-03-2013 om 10:17

Yep

Ook hier wordt Minecraft gespeeld. Vriendjes hangen met z'n allen bij elkaar maar leeftijd is wel 11. Ik zie hier wel alleen de versie voorbijgekomen van zo spannend mogelijk met veel monsters vuur en donkere gangen maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn zoon, het kan ook op een vriendelijke manier gebouwd worden begrijp ik

Lisbeth

http://minecraft.net/
Hier kun je een account kopen. Kost €20,- inderdaad. Ook hier wordt het heel veel gespeeld (9,7 en 6 jaar).

Maylise

Maylise

11-03-2013 om 12:39

Ook & meer

Minecraft is inderdaad een leuk spel. Niet heel educatief maar ook niet geweldadig of iets dergelijks. Het hoeft ook niet perse met anderen samen te worden gespeeld. Terraria is een soortgelijk spel en dat wordt hier ook wel gespeeld.

Verder als hij van bouwen houdt is er net een nieuwe versie uit van Sim City. Zoon heeft deze aangeschaft en de beelden zien er erg mooi uit. Hierin bouw en run je een eigen stad.

Mijn zoon is wel ouder maar vanaf een jaar of 8 is hij erg dol op fifa en football manager achtige spellen maar goed dat is alleen leuk als je van voetbal houdt

The Settlers wordt hier ook gespeeld

Overigens weet je zeker dat oudere spellen niet werken? in principe is windows bijna altijd backwards compatible maar misschien is de nieuwe versie anders. Ik heb geen windows 8 dus ik heb me daar ook niet in verdiept.

Planten vs zombies

De leeftijdsaanduiding geeft wel 12 jaar op, maar dat is nogal overtrokken want het is helemaal niet eng. Het thema: de zombies proberen je huis binnen te dringen via voortuin-achtertuin-dak en je moet dat verhinderen door plantjes te poten die die zombies uitschakelen (door met erwtjes te schieten, ze op te eten, je hebt knalkersen die ontploffen, pletpompoenen die bovenop de zombies springen etc.)
Heel erg leuk vormgegeven en we zijn allemaal verslaafd. Er zijn ook allerlei subspelletjes te doen. Het is ook op internet te vinden bij spele.nl maar wij hebben het van sinterklaas gekregen (ik geloof dat sinterklaas het heeft gekocht bij bol.com).

Stelle

Stelle

12-03-2013 om 11:06

Ook

Yep, hier ook minecraft (waar volgens mij veel meer mee kan dan de ondergrondse tunnels die Zoon (10) steeds graaft), sinds minecraft wordt er niets anders meer gecomputerd. En dat vind ik na dat lelijke, fantasieloze galaxylife (de vorige verslaving) eigenlijk wel een verademing
(Ps. Hierboven schreef iemand iets over op een server spelen met meerdere spelers tegelijk, hoe werkt dat?)

Evanlyn

Evanlyn

12-03-2013 om 22:11

Server

Ik weet niet precies hoe je erop komt, maar er zijn besloten servers en open servers. Het is leuk om met de buurtkinderen een besloten server te hebben, dan kan je chatten en elkaar je mooie gebouwen laten zien. Mijn kinderen pikken veel op van youtube filmpjes over minecraft. Er zijn ook minecraft parodieën op populaire liedjes te vinden op Youtube, sommige erg grappig.

GS

GS

13-03-2013 om 16:13

7 jaar!

Voor een 7 jarige vind ik minecraft eigenlijk nog niet echt geschikt. Waarom niet gewoon spelletjes uitproberen op spele.nl of spelletjes.nl?

Flora B

Flora B

13-03-2013 om 19:30

Oudste zoon..

Bedankt allen... maar mijn oudste zoon van 15, vind dat de 7 jarige dat allemaal nog niet zou snappen. Mijn oudste zoon schijnt een eigen minecraft server te hebben ofzo.. ik ben gewoon digibeet op dat gebied. Spelen.nl heeft hij wel gezien GS. Nu heeft hij iets van Rollercoaster gekregen, en hij vind het fantastisch... hij kan nu zijn eigen kermis bouwen, het is leuk, maar toch ook educatief. Je moet met veel dingen rekening houden, echt een park runnen. Bedankt nogmaals!

Mijn zoon (net 9) is al jaren helemaal gek van Farming Simulator. Hij is nu aan zijn derde versie bezig (2013). Je bent boer en je hebt machines om het land te bewerken, koeien melken en voeren, beetje over het eiland scheuren met je tractor etc. Het geoogste gewas kan je verkopen aan de haven, brouwerij, molen etc. Moet je wel opletten wie de beste prijs geeft en van het geld kan je dan weer nieuwere nog gavere machines kopen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mimi

mimi

13-03-2013 om 23:32

Minecraft kan vanaf 5 jaar

Mijn dochter speelt van 7 speelt het al jaren. Ze heeft het van haar grote broer geleerd. Ik vind het eigenlijk wel een educatief en creatief spel. De huisjes en achtbanen die ze ermee maakt zijn prachtig en zitten ingenieus in elkaar, en helemaal zelf door haar bedacht. Ik sta er soms versteld van. De monsters kun je uitzetten, en die zien er ook niet eng uit, omdat alles nogal blokkerig is.

En hier

Dochter van net 8 speelt ook graag minecraft, maar dat is wel met hulp van broer van 11.
Verder speelt ze Exploders op speeleiland.nl, vooral leuk als broer ook op dat moment speelt, dan kunnen ze tegen elkaar.
Als hij Rollercoaster Tycoon leuk vindt dan is Zoo Tycoon misschien ook wel leuk. Zelfde idee, maar dan met dierentuinen ipv pretparken.
Verder Plants vs Zombies, Tasty Planet, Feeding Frenzy.
Angry birds vond ze een tijd ook leuk, maar doet ze nu niet vaak meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.