Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bertje1

bertje1

04-12-2017 om 15:28

mailsysteem voor nieuwbrief, beveiligd

weet iemand toevallig een programma die ik kan gebruiken om (met een stuk of wat tegelijk) een nieuwsbrief te versturen?
liefst beetje beveiligd.. en als het kan niet te duur..

Tijgeroog

Tijgeroog

04-12-2017 om 16:56

Mailchimp

Gebruik ik voor de nieuwsbrieven van m’n vereniging, en wordt (merk ik sindsdien) ook door veel anderen gebruikt.
In de gratis versie kun je al heel veel. 2000 adressen, templates maken en gebruiken, verschillende lijsten gebruiken, automatisch aan- en afmelden. Er zit een wachtwoord op, dus op die manier beveiligd. Alleen als je moeilijkere templates wil maken en gebruiken is het soms even puzzelen hoe het precies werkt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-12-2017 om 17:08

Mailchimp

Hier ook Mailchimp. Word veel gebruikt, heeft ontzettend veel mogelijkheden en is (als je niet al te veel gekke dingen wilt) gratis.

Je moet je er wel even in verdiepen, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt, is het kinderlijk eenvoudig.

bertje1

bertje1

06-12-2017 om 14:08

nog een vraagje

oke, ja ik had hem ook al gespot.
stel je wil een nieuwsbrief versturen, hoe kan men zich dan aanmelden? via je 'normale' email of via chimp?
en verzenden gebeurt dan ook in chimp vermoed ik..?

ik ga er eens naar kijken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-12-2017 om 14:21

Bertje

Je maakt een lijst aan in Mailchimp. Als je al een lijstje hebt met mailadressen, dan voeg je die zelf toe. Dat kan per mailadres maar ook in bulk (excel of csv). Als mensen per mail laten weten op jouw lijst te willen, dan kun je ze handmatig toevoegen. Handiger is om op je website een inschrijfmogelijkheid te maken. Je kunt een formuliertje maken en die ingevulde gegevens rechtstreeks op je mailchimplijst laten plaatsen. Heb je een webbouwer? Die kan dit voor je doen, is 5 minuten werk.
Verzenden van je nieuwsbrief doe je inderdaad vanuit Mailchimp. Je koppeltje je nieuwsbrief ('campaign') toe aan de lijst en klaar is kees. Vervolgens kun je in de statistieken zien wie de mail wel of niet heeft geopend en eventueel heeft doorgeklikt.

Guera

Guera

06-12-2017 om 17:36

Officieel

Mag je mensen niet ongevraagd een nieuwsbrief sturen. Je kunt beetje omzeilen door de eerste keer erbij te zetten: deze nieuwsbrief ontvang je omdat je....... (waar ken je mensen van aan wie je wil sturen?
En dan erbij: wil je de nieuwsbrief blijven ontvangen? Meld je dan hier asm. En dan link van mailchimp.
Zo zijn wij begonnen. Je moet mensen ook altijd afmeld mogelijkheid geven. Dat kan ook via mailchimp.
Succes

Tijgeroog

Tijgeroog

06-12-2017 om 17:56

Mailadres

Je maakt een account aan in mailchimp, maar gebruikt wel je eigen mailadres. Je kan namelijk opgeven wat er als afzender-adres in de mail moet komen te staan.

bertje1

bertje1

06-12-2017 om 18:58

nog 1 ding, welk mailadres dan in het formulier?

op de website kan ik wel een formulier aanmaken (kan ik zelf maar als ze dan 'aanmelden' welk mailadres moet daar dan 'onder'???

Tijgeroog

Tijgeroog

06-12-2017 om 19:16

Bertje

Hoe bedoel je dat? Ik snap je vraag niet helemaa.

Op onze site staat onderaan een aanmeld-ding.
https://midden-brabant.nkbv.nl/kids-jeugd

Als mensen dat invullen komen ze automatisch in de maillijst. Ik heb via mailchimp de html-code voor dat formulier aangemaakt, dat gaat heel simpel, en dat vervolgens in de broncode van de pagina geplakt. (En voor wie nu de broncode gaat bekijken : ik zie dat daar duidelijk wat opgeschoond en rechtgetrokken moet worden. Heb ik nu gene tijd voor. )

bertje1

bertje1

08-12-2017 om 08:53

dank.
ik ga eens aan de slag..
(trouwens, ziet er goed uit hoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.