Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Alison

Alison

25-03-2019 om 21:23

Makkelijker telefoneren

Ik moet vaker lang bellen om te overleggen en ik vind dat heel onhandig met mijn mobiele telefoon.
Die hou je niet lekker vast zoals vroeger de telefoonhoorn. Als ik de luidspreker aanzet hoor ik het geluid wat slechter en de andere kant verstaat me vaak niet zo goed. Ook zit ik steeds met die telefoon, ik heb nog niet m'n handen vrij.
Ik heb een losse luidspreker. Als ik die gebruik kan iedereen meeluisteren. Bijvoorbeeld in de zomer met de ramen open. Dat is ook niet de bedoeling. De luidspreker lost ook niks op dat mensen mij niet verstaan als ik te ver weg ben.
Dus er moet iets handigs komen maar wat?
Ik dacht aan een headset maar is dat wel handig? Werkt dat fijn? En welke dan?
Is er misschien nog iets anders wat zou kunnen werken?
Iemand tips of ideeën?

Tine Winkel

Tine Winkel

25-03-2019 om 22:20

Headset

Met microfoon gebruik ik altijd. Erg fijn, beide handen vrij, prima verstaanbaar voor beide partijen. Als je er 1 kiest met snoertje, zorg dan dat je 1 neemt met platte ipv ronde draad, dan heb je minder of geen last van knopen in t snoer.

Lou

Lou

26-03-2019 om 08:46

Vast

In die gevallen grijp ik naar de vaste telefoon. Die geeft een beter geluid, ook voor mijn gesprekspartner, en houdt inderdaad ook nog makkelijker vast. Als je geen vaste lijn hebt, zou ik inderdaad zo'n headsetje met microfoon proberen.

oortjes met microfoon

Ik gebruik, vooral op m'n werk, vaak de bij m'n telefoon meegeleverde oortjes met microfoon. Heel handig; je krijgt het geluid in beide oren (fijn in een kantoortuin), en je hebt je handen vrij om ondertussen te typen, iets op te zoeken, of een afspraak in een agenda te noteren.
Enige nadeel (op werk): collega's hebben niet altijd door als ik zit te bellen, en beginnen vrolijk tegen me aan te praten. Maar dat neem ik voor lief

Jasmijn

Jasmijn

26-03-2019 om 14:12

de oortjes ja

Ik doe bij lange gesprekken de oortjes in die gewoon bij de iPhone erbij zijn geleverd. Telefoon in mijn kontzak en dan kan ik alles al bellend doen. Laatst was ik lekker in de tuin bezig en kon ondertussen bellen met een vriendin.

Alison

Alison

26-03-2019 om 21:59

Oortjes

Dank allemaal.
Tine, goede tip. Ik zal naar het snoer kijken. Lou, ik heb helaas geen vaste lijn. Caroro en Jasmijn, ik heb verschillende oortjes gehad maar ik krijg van ze allemaal pijn. Daarom zat ik te denken aan zo'n koptelefoon die over de oren valt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.