Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Minecraft account

Dag allen,

Mijn zoon wilt erg graag Minecraft, en na enig gedub mag het van mij. We hebben er van verschillende partijen goede dingen over gehoord (nou ja, behalve verslavingsverschijnselen, schijnt het verder echt leuk te zijn). Voorwaarde is dat hij bijdraagt in de kosten. Ook zijn zusje draagt een deel bij; want ook zij wilt spelen.

Maar goed, ik ben dus wel de degene die het gaat aanschaffen en op mijn persoonlijke laptop plaats. En voorafgaand heb ik een aantal vragen om een miskoop te voorkomen.

* Als ik een account koop, kunnen dan beide kinderen erop spelen? Bv. ieder een eigen wereld?

* Kunnen ze dan ook online spelen? met vriendjes bv?

* Ik heb ook gehoord dat er verschillende versies zijn (creative of iets met zombies en kippen doodslaan), kies je daar eenmalig voor, of per wereld. Niet dat ik de verkeerde keus maak en 20 euro voor een 'verkeerd' account over de balk smijt.

* tot slot, kunnen ze met dit account alleen op mijn computer, of kunnen ze ook beide tegelijk spelen op mijn en mijn mans laptop. (ik hoor soms dat ze bij vriendjes met elkaar spelen op laptop, ipod en ipad tegelijk). Want samen spelen zou wel een pré zijn.

Alvast dank voor de reacties!

Groet,
LindaJ

volgens mij

Is het spelen op de laptop of iPad echt anders. Sowieso kost het voor de ipad maar 5 euro en voor de laptop 20 euro. Wij hebben allebei maar in de praktijk geven ze de voorkeur aan de ipad. Daar kan je wel met 1 account 'joinen' (samen spelen). Op de laptop kan dat ook maar moet je verschillende accounts hebben om in 1 wereld te joinen. Je kan wel met 2 spelers op 1 account spelen maar dan speel je allebei in een andere wereld. Wat wel weet leuk is op de laptop versie is dat je op compleet nagebouwde pretparken (bijv Disney) kunt inloggen, bij de ipad bouw je alles zelf.

Dat is wat ik ervan begrepen heb ik elk geval...

Inanna

Inanna

07-10-2013 om 16:35

volgens mijn zoon

Ik heb even de meest fanatiek speler (zoon van 12) hier in huis gevraagd om de vragen te beantwoorden

* Als ik een account koop, kunnen dan beide kinderen erop spelen? Bv. ieder een eigen wereld?

Ja dat kan, maar dan kun je niet tegelijk spelen en dus ook niet met elkaar. Je kunt op bestaande servers een plot hebben en als je broer/zus dan inlogt op die server hebben ze datzelfde plot. Dat wil dus zeggen dat je op hetzelfde stukje gaat bouwen en elkaars dingen kan slopen of veranderen wat de ander niet wilde. Zou hier in huis gegarandeerd voor ruzie zorgen.
Bovendien kan het ene kind op een server vrienden hebben en die weten dan niet dat het eigenlijk iemand anders is die inlogt. Als ze alleen offline spelen is dat probleem er niet als ze van elkaars safegames afblijven.

* Kunnen ze dan ook online spelen? met vriendjes bv?

Dat kan, maar bij 1 account heb je dus de eerder genoemde problemen.
Om online te spelen heb je het ip adres van een server nodig, maar in de praktijk krijgen ze die van vriendjes die al online Minecraften en anders zoek je zo een ip op via internet.

* Ik heb ook gehoord dat er verschillende versies zijn (creative of iets met zombies en kippen doodslaan), kies je daar eenmalig voor, of per wereld.

Dat kun je blijven veranderen, als je een account hebt kun je gewoon steeds kiezen in welke spelmodus je wilt spelen. Je hebt creative, survival en adventure en dat kun je allemaal op een account.

* tot slot, kunnen ze met dit account alleen op mijn computer, of kunnen ze ook beide tegelijk spelen op mijn en mijn mans laptop.

Je kunt met je account op iedere computer inloggen en spelen, maar niet op meerdere tegelijk, willen ze tegelijk online spelen moet je meerdere accounts hebben

LindaJ

LindaJ

15-10-2013 om 23:52 Topicstarter

dank

Beetje laat, maar niet minder welgemeend. Dank voor de reacties, en speciaal voor je zoon Inanna.

Kinderen spelen nu met veel plezier Minecraft, ieder op hun eigen wereldje.

Groet!
LindaJ!

het kan gewoon

ik ben zelf een jongen van 15 jaar
mijn ouders hadden vroeger de zelfde vragen
ik ga op dit moment jullie vragen beantwoorden

ik speel nu al 5 jaar minecraft

over de vragen kwa minecraft werelden
je kunt er zoveel als je wilt op je computer
je kunt verschilende dingen kiezen creative (dat is de naam van de gamemode) dat is een mode dat mensen met alle bloken uit het spel kunnen bouwen en alle spullen kunnen pakken en niet dood kunnen gaan
'
dan heb je nog een gamemode genaamdt survival het zegt het al
je moet je eigen blokken zoeken
he hebt daar bij levens
je hebt monsters zoals zombie"s (die zijn niet eng)
en nog meer een stuk of 15 in to taal
en je hebt ook nog gewoone dieren zoals koeien,kippen,varkens paarden enzo

Kwa het online spelen je kunt een acount op elke computer gebruiken.
het enige nadeel is op een acount kun je wel ofline
zonder internet kun je met meerdere op 1 acount
maar wil je online dan kun je maar met 1 persoon op het ac

voor verdere informatie ik heb Skype
jordi.westerbeek1 zeg wel effe dat je over minecraft een vraag hebt ik heb normaal me Skype voor het gamen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.