Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Minecraft troubles

Hallo,

Is er iemand die wat kent van Minecraft?
Mijn zoon heeft die staan op de iPad en pc, 2x betaald en wil nu graag hypixel. Na allerlei dingen te proberen en op de zoeken DENK ik dat deze alleen op Minecraft Java kan gespeeld worden en wij volgens mij op de pc de Windows versie hebben. Nu is het binnenkort zijn verjaardag en wil ik die Java versie wel kopen maar ik wil een beetje zekerheid want dat is dan al de 3e versie die ik moet aanschaffen.

Alvast bedankt.

Veerle

Tamar

Tamar

02-11-2018 om 12:26

ik niet

maar de expert komt over een paar uurtjes thuis uit school.

Tamar

Tamar

02-11-2018 om 15:36

Minecraft

Hypixel is geen andere versie van Minecraft, maar een server. Je hoeft dus geen toegang te kopen. Alleen kun je het niet direct spelen vanaf Windows 10. je moet een normale Minecraft launcher gratis downloaden vanaf Minecraft.net wensite en vandaar in Hypixel komen.

Je Minecraft account is bij Mojang en daarom is alles gelinkt, dus je moet via je Mojang account in alle servers kunnen. Misschien moet je Java nog handmatig installeren, meestal gebeurt dat automatisch. In elk geval is Java gratis.

Als het via de normale minecraft launcher niet werkt, kun je proberen het via het volgende IP adres te benaderen:

stuck.hypixel.net.

Kennelijk was je niet de enige met dit probleem, gezien de naam. Mochten er nog vragen zijn, dan kun je op het forum van Hypixel kijken op de site Hypixel.net

Veerle20

Veerle20

02-11-2018 om 22:47 Topicstarter

Bedankt

Hallo,

Bedankt voor je tijd en uitleg. Ik ga er eens naar op zoek. 😉

Veerle20

Veerle20

03-11-2018 om 00:18 Topicstarter

Nog (niet) gelukt

Hoi,

Blijkbaar heb ik Minecraft niet gekocht van mojang. Daar heb ik enkel de optie: kopen.
De launcher heb ik geĂŻnstalleerd en ook maakt hij volgens mij verbinding met hypixel maar als ik het spel wil starten komt er ongeldige sessie op.
Daarom dacht ik ook dat je de Java editie moest kopen. Of die vanuit mojang dan toch.
Maar ik heb reeds de Windows versie Ă©n pocket versie -> is al 50€ snap je..
op hypixel.net is alles Engels en zie ik door het bos de bomen niet meer..
Soms nog een tip?

Tamar

Tamar

03-11-2018 om 06:14

Maar

Je komt dus wel in mineceaft, maar alleen niet in Hypixel? Of kom je helemaal niet in Minecraft?

Veerle20

Veerle20

03-11-2018 om 22:36 Topicstarter

Wel in minecraft

Hallo,

Minecraft speel men zoon op de iPad en op de pc in de Windows versie. Met de launcher kom ik ook in Minecraft maar in hypixel niet.. en dat is nu net hetgeen hij wilt..

De nummer 1 minecraft expert

De nummer 1 minecraft expert

03-11-2018 om 22:44

Hoe moet je het doen:

Beste ...

Als je minecraft koopt voor windows, dan moet je de java editie kopen. Die koop je onder een email, en dat email wordt dan gebruikt om in te loggen op de launcher. Je kan zelf natuurlijk een wachtwoord instellen. Als je Minecraft hebt gekocht, log dan in via de launcher. Dan gaat Minecraft open. Om dan op Hypixel te spelen moet je naar multiplayer gaan. Je klikt dan op “add server” (server toevoeger) en je vult bij de naam “Hypixel” in, en daaronder (bij server adress) schrijf je “eu.hypixel.net” of “mc.hypixel.net”
Dan klik je op de server en dan ben je d’rop!

(Aldus zoon van bekende forummer)

De nummer 1 minecrafter

De nummer 1 minecrafter

03-11-2018 om 22:50

Ps:

Ik was vergeten om te zeggen: Minecraft PE en Minecraft windows 10 zijn eigenlijk hetzelfde, het is de microsoft variant van Minecraft. Xbox is hier ook aangekoppeld.
Om Hypixel te spelen moet je de java editie hebben omdat dit de enige versie is waar Hypixel op werkt. Bij aankoop van Minecraft java krijg je eigenlijk ook Minecraft windows 10.

Veerle20

Veerle20

03-11-2018 om 23:28 Topicstarter

Thnx

Hallo,

Het is dan zoals ik dacht. Wij hebben 2 versies gekocht maar 2x de verkeerde. Dus zal ik de 3x nog es moeten betalen want de Java editie heb ik volgens mij dus niet.
Ik ga idd naar sever toevoegen en zo maar de verbinding hiervan lukt nooit..

Groetjes Veerle

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.