Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cynthia

Cynthia

08-02-2011 om 07:29

Mobiel

Onze zoon is 8 jaar, maar zit door versnellen in groep 6. In deze groep 6 zitten ook zittenblijvers, waardoor er een aardig leeftijdsverschil is. Met name deze zittenblijvers, maar ook steeds meer andere klasgenoten, hebben een mobiele telefoon. En jullie raden het al: onze zoon wil er ook één! Ik vind een mobiel helemaal niet nodig, zeker niet tot hij naar het voortgezet gaat. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan! Vanaf welke leeftijd geven jullie een mobiel en wat voor afspraken/regels hebben jullie daaromheen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

deelfde situatie, dochter van 8 in groep 6. Ze heeft wel een mobieltje, niet omdat de rest van de klas er een heeft maar omdat ze naar de plusklas (1 dagdeel in de week) een aardig eind moet fietsen. Ze belt ons dan als ze op school is. Ze gaat normaal ook zelfstandig naar school en bso, ik vind het prettig dat ze kan bellen als er iets is, lekke band of zo.
Verder stuurt ze af en toe een sms naar familie. Het is een prepaid telefoon, de oude van mij. Ze weet dat ze niet zomaar mag bellen of sms-en, en dat doet ze ook niet, ze vraagt het altijd.

Jonger nog

Dochter was 6 en zoon 8 toen ze een mobiel kregen. Prepaid. Hun zelfstandigheid werd daardoor groter en ze konden mij altijd bereiken. Ook erg fijn als ze bij hun vader waren en mij nodig hadden.
Zoon ging met 9 jaar zelfstandig heen en weer naar huis tussen de middag. Belde bij aankomst en vertrek.
Het ding zat in het binnenvakje van de schooltas op uit. Alleen zonodig werd het aangezet.
Tot nu toe werkt dat zo. Helaas kan ik ze dus niet altijd bereiken maar dat krijg ik er maar niet uit.
Wij hadden nog geen last van het internetten op de mobiel en alle andere mogelijkheden. Later zat er standaard een fotocamera op en daar werden door de kinderen foto's mee gemaakt en verstuurd als ze ergens logeerden of thuis de kat op hun mobiel wilden.

Nee

hier dochter die van de week 9 is geworden, ook in groep 6. Zij heeft geen telefoon want ik vind het niet nodig. Ze wordt naar school gebracht en van school/opvang gehaald omdat we niet dicht bij school wonen.
We hebben wel een prepaid liggen die de kinderen soms mee krijgen als het nodig is. maar in ieder geval niet naar school.

Ze heeft er op dit moment ook geen behoefte aan, heeft er nog niet naar gevraagd al weet ik dat er een paar vriendinnetjes zijn die wel een mobiel hebben.

Gruffalo

Verschil in noodzaak

Onze dochter heeft ook een mobiel gekregen toen ze 8 jaar was en daar hadden we goede redenen voor.

Wanneer jouw zoon een mobiel wil omdat anderen er ook eentje hebben, dat zou voor mij absoluut geen criterium zijn. De noodzaak moet er zijn, vind ik.

Want als die noodzaak er niet is, bv. voor eerder beschreven voorbeelden, waarom heeft ie 'm dan nodig? Alleen voor de heb?

Bedenk je wel dat een mobiel geld kost. En wanneer je zoon 'm niet nodig heeft en wel krijgt, het een speledingetje kan zijn. Hoe meer toeters en bellen, hoe meer geld het je kost.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.