Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Alison

Alison

16-08-2018 om 10:47

Muziek luisteren

Van dit soort dingen heb ik geen kaas gegeten maar misschien iemand hier wel?
Ik heb een Android/Samsung mobiele telefoon, een tablet, een laptop en een tv. Alles is redelijk op leeftijd maar niet zo dat ik het zou vervangen.
Vanwege lawaaierige buren en de gezelligheid heb ik nu altijd de tv aan staan. Radio op de tv kan maar ik heb een hekel aan dat geklets tussendoor dus die zet ik eigenlijk nooit op.
Spotify heb ik gehad op de laptop maar die trekt dat niet en het geluid was slecht.
Onder het strijken (in een andere ruinte als waar de tv staat) kijk ik graag YouTube filmpjes op de tablet maar ik hoor wat slechter en sommige filmpjes zijn dan moeilijk te volgen.
Nu zou ik graag muziek willen luisteren. Bijvoorbeeld op Spotify maar liefst ook vanaf een bestand op de laptop of mobiel. Ik wil daarvoor iets aanschaffen maar ik kom er niet uit. Bij Coolblue bijvoorbeeld hebben ze heel veel maar het meeste is voor Apple. Het moet liefst vanaf de mobiel werken, er moet een luidspreker in zitten, het moet redelijk hard en redelijk goed zijn qua geluid, ik moet het door het hele huis kunnen meenemen en het moet dus minimaal YouTube en Spotify kunnen af spelen. Iemand een idee? .

Half a twin

Half a twin

16-08-2018 om 11:01

Geen idee of het nog te koop is

Een MP3 speler!
Heel klein, met oortjes dus altijd goed geluid. In de uren dat ik mijn huis schoonmaak doe ik oortjes in, frummel het snoer in mijn T-shirt en het ingeschakelde apparaatje in mijn broekzak.
Bijkomend voordeel is dat het geluid van de stofzuiger niet zo irritant is.

Alison

Alison

16-08-2018 om 11:34

YouTube

Zo'n MP3 speler heb ik aan gedacht maar dan kan ik geen YouTube filmpjes kijken. Met oortjes in de tablet heb ik te weinig bewegingsvrijheid om er mee te strijken. En ik wil gewoon alles

Half a twin

Half a twin

16-08-2018 om 11:38

Een losse box (bleu tooth)

Voor bij de tablet om filmpjes te kijjen en de MP3 voor de lopende klusjes.

Alison

Alison

16-08-2018 om 13:49

Kopen

Een losse box en een MP3 speler moet ik dan kopen. Dan liever één apparaat. Ik hem uitgebreid zitten googlen. De Sonos One kan leuke dingen maar ik lees dat de privacy wel een issue is.
Ook de Rockbox spreekt me wel aan. Uit China komt ook een hoop interessants maar dat zijn van die Alibaba stijl winkels. Of dat goed gaat en het goed doet? Garantie lijkt me daar wel een probleem.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-08-2018 om 17:58

Bluetooth speakers

zijn tegenwoordig erg in. Ik heb zelf een JBL charge 3 (~140 EUR), handig on the move naast het zwembad of op het strand maar thuis werkt het ook prima.

Al het geluid van je mobiel gaat simpelweg naar die speaker, dus gebruik YouTube, Spotify, Google play music of wat dan ook. Als je twee speakers koopt heb je stereo.

telefoon

Ik heb ook een bluetooth speaker (Bose Soundlink, ~190 euro, prima geluid) en een bluetooth koptelefoon (urbanears Hellas, ook erg fijn voor joggen). En mijn telefoon uiteraard Daarmee heb ik overal muziek.

Pooh bear

Pooh bear

19-08-2018 om 10:00

Bluetooth speaker of chromecast

Een Bluetooth speaker is erg handig inderdaad. Maar je kan ook chromecast op je tv aansluiten dan kan je je YouTube-filmpjes op je tv kijken. Je heb er ook 1 voor audio die je op je eigen boxen kan aansluiten.

hardlopertje82

hardlopertje82

25-08-2018 om 09:45

Duur maar goed: Sonos speakers

Een dure oplossing maar eentje die wel goed geluid geeft. Een Sonos speaker kun je gebruiken voor Spotify, Apple Music en eigen MP3 bestanden. Ook kun je vanaf je smartphone het geluid van Youtube doorsturen naar de Sonos.

De goedkoopste Sonos is de Play:1, kost ongeveer 170 euro. Beter geluid bieden bijvoorbeeld de Play 3 of 5. Verder zijn ze erg gebruikersvriendelijk en eenvoudig in te stellen (ook vanaf een goedkope smartphone). Je hebt wel wifi nodig in je huis

https://www.bol.com/nl/p/sonos-play-1-zwart/9200000020680733/
https://muziekstreamen.com/muziek-streamen-met-sonos/

Alison

Alison

25-08-2018 om 10:28

Het is geworden

Een JBL Flip
Het hoefde niet heel goedkoop te zijn maar ik wilde wel eigenlijk onder de 100 euro blijven. Deze was 80 en hij doet het prima. Mooi geluid, voor zover ik dat kan beoordelen want ik ben een beetje dovig. Goed hard, ik kon hem zelfs onder het stofzuigen horen. En probleemloos zelf! gelinkt met de mobiel en de laptop. Alleen voor de tv moet ik zoonlief nog inschakelen.
Nu nog even de premium versie van Spotify regelen. Maar zoon had het er over dat er ook een familie versie was dus daar moet ik nog naar kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.