Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sanneke

Sanneke

25-02-2019 om 10:16

Nieuwe mobiel: 64 of 128 gb?

Ik ga een nieuwe mobiel kopen.
Twijfel alleen nog tussen 64 en 256 gb (die ik wil kan niet in 128 gb). DIe 256 gb is weer een stuk duurder. Maar later opwaarderen in gb kan niet.

Heb nu een oude mobiel met 7 gb op mobiel zelf en 15 mb op sd kaart en zit vaak vol met foto's en wat filmpjes, dus dan haal ik er weer e.e.a. vanaf. ik heb er nu geen muziek op, maar wil dat wel gaan doen.

Begrijp echter dat je ook dingen in de Cloud kan opslaan, dus de vraag is of ik meer dan 64 gb echt nodig heb.

Wie heeft ideeën wat ik het beste kan doen?

Vogel

Vogel

03-03-2019 om 19:01

Advies

Van de techneuten hier: het gaat niet alleen om foto’s, filmpjes en muziek, maar ook om de grootte van apps zelf. En die hebben de neiging bij elke update groter te worden/meer plek in te nemen.
Dus aan 64g heb je vandaag genoeg, maar over een jaar niet meer. Ongeacht waar je je eigen foto’s e.d. opslaat.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-03-2019 om 19:08

Ik heb een iPhone 8 met 64 GB. Mijn oude telefoon was maar 16, dus dit is een verademing, maar je merkt wel dat alle apps meer ruimte innemen als het er is. 128 vond ik een beetje overdreven. Die telefoon was ook veel duurder.

Charis

Charis

04-03-2019 om 11:01

Cloud

Sanneke, misschien heb je wat aan deze link? Hierin wordt uitgebreid ingegaan op de oorzaken van de steeds groter wordende apps en besturingssystemen op smartphones:

https://androidworld.nl/tips/analyse-hoeveel-opslag-nodig-android/

(Ik ga er even vanuit dat je Android gebruikt, omdat je het over een sd-kaart hebt)

Onderaan het artikel staat de volgende samenvatting:

"Lichte gebruiker: 30 apps, 0 films, 100 foto's, 20 video's van 20 seconden, 50 liedjes op normale kwaliteit.

Gemiddelde gebruiker: 70 apps, 1 zware game van 2 GB, 2 films van 3 GB, 200 foto's, 30 video's van 20 seconden, 100 liedjes op hoge kwaliteit offline.

Zware gebruiker: 130 apps, 2 zware games van 2 GB, 15 films / afleveringen van 1 GB, 300 foto's, 40 video's van 20 seconden, 400 liedjes op hoge kwaliteit via Spotify à 4 GB.

Als we alles uitrekenen komen we op de volgende (afgeronde) getallen uit.

Lichte gebruiker: 6 GB.
Gemiddelde gebruiker: 21,5 GB.
Zware gebruiker: 45 GB."

bicyclette

bicyclette

04-03-2019 om 13:32

64 is al veel

Ik heb zojuist even op mijn iPhone gekeken. Ik heb 128 GB, maar heb daarvan nog ruim 90 vrij. Terwijl mijn telefoon vol staat met apps, foto's en video's. Wel veel in de cloud, dat scheelt natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.