Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Otto Perdeck

Otto Perdeck

05-12-2010 om 00:24

Online spelletjes/communities - welke zijn echt af te raden

Hallo,

Ik weet niet of dit onder spelletjes, gezellig valt eerlijk gezegd, het is meer: spelletjes, hmmm.

Het gaat over on-line games of communities. Ik zag op ouders.nl een paar algemene en prima artikelen over gevaren van en omgaan met on-line spelletjes. Maar weinig over concrete spelletjes die bepaald af te raden zijn.

Mijn zoon (12) speelt regelmatig Runescape. Afgezien van de algemene verlokkingen (reclames voor SMS diensten, Wallie-krediet) lijkt hier weinig mis mee te zijn. Mijn dochter (10) speelt regelmatig gosupermodel waarnaar ik geen research heb gedaan maar dat ik maar het voordeel van de twijfel geef.

Er zijn echter ook spelletjes als Evony die, afgaande op berichten op internet hierover, al een stuk minder aan te raden zijn. Maar misschien hebben andere ouders concrete ervaringen met andere populaire online spelletjes die wel of juist niet verkapte illegale activiteiten ontplooien.

Het is moeilijk om door het bos te bomen te zien en die massive-online-games zijn natuurlijk een interessant medium om a) geld uit de zakken te kloppen van onze kindertjes, maar ook b) om virussen en andere ellende te verspreiden, via de hebzucht en goedgelovigheid van diezelfde kindertjes.

Maar misschien weten we samen meer dan alleen, vandaar de vraag: welke online spelletjes/communities zijn echt af te raden en waarom?

Groet

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.