Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Onze zoon wil op hyves

Onze oudste heeft een paar vriendjes (vooral meisjes) die op Hyves ziten. Ik ben daar zelf ook Hyvesvrienden mee, ze wonen hier in de straat, met hun ouders ook heb ik ook Hyvescontact.
Nu vond onze knul het zo leuk via mijn 'chat' te kletsen met het overbuurmeisje, dat hij ook een Hyves wil. (Hij valt vooral op de smiley's)
Maar ik ben er wat huiverig voor. Natuurlijk, met de vriendjes Hyves vind ik geen probleem, maar ik vrees voor vreemde meneren en mevrouwen met minder frisse bedoelingen. We proberen hem op het hart te druken nooit vreemden te accepteren of af te spreken met een vreemde zonder eerst met ons te overleggen (gaan we mee), maar het lijkt het ene oor in en het andere uit te gaan.
Wat zijn jullie ervaringen met kindere op Hyves en wil je me eens voorlichten over de do's en don'ts ervan?
Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

06-11-2010 om 13:28

Hyves

Onze 2 oudsten hebben ook hyves. Ik beheer ze en geef toestemming aan vrienden. Ook is het profiel onzichtbaar. Chatten doet de oudste wel via hyves. En dus met bekende vrienden. Ik loop regelmatig de vriendenlijst na en verwijder in overleg met kind, vrienden die ze in real live ook niet spreekt (bv kinderen van vakantie ed) Ook bepaal ik welke foto's er op komen te staan. Kinderen weten nu nog niet hoe het werkt. Met oudste moeten we aan de slag om haar zelf te leren wat wel en niet kan op hyves, ze gaat naar het middelbaar volgend jaar. Tot nu toe geen rare dingen en eens een kind gehad wat begon te schelden, die een mail via pm gestuurd en ouder via schoolplein aangeschoten. Moeders was blij dat ik haar aansprak. En verder tot nu toe gaat het allemaal heel onschuldig.

Inderdaad

Hier dochter van 9 met hyves. Ik beheer het, profiel is onzichtbaar en ze heeft goed geleerd hoe ermee om te gaan. Pas nog op school een cursus veilig internet gehad dus dat zit voorlopig wel goed

Annet

Annet

06-11-2010 om 21:33

En ook blijven opletten als ze ouder worden

Oudste (2e VO, net 13) was altijd heel braaf met Hyves, berichten gingen via haar, geen problemen.
Maar nu blijkt ze toch met iemand persoonlijke berichten uitgewisseld te hebben inclusief foto. Het lijkt nog steeds onschuldig maar die discussie gaan we dit weekend nog aan.
Mijn tip: zorg dat je altijd de mail, hyves, msn en andere communicatiemiddelen kan volgen. Natuurlijk lees ik niet alles, zeker niet de saaie berichten van vriendinnen. Maar door een oogje in het zeil te houden, voorkom je wel problemen. Elke puber kan veranderen, ze blijven niet automisch zo betrouwbaar als ze lijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.