Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Doenja

Doenja

13-07-2018 om 14:31

Ooit geblokkeerd geweest op sociale media?

Ik zit met een situatie die ik probeer te begrijpen, en daarom vroeg ik me af of iemand van jullie ooit geblokkeerd is op sociale media, of dat je zelf iemand geblokkeerd hebt op sociale media.
En in het geval van geblokkeerd worden: begreep je direct waarom t gebeurde, of kwam dat inzicht pas later? En heb je daar dan ook iets aan gedaan, zoals op een andere manier contact opnemen?
Misschien dat ik dan jullie verhalen op mijn situatie kan leggen en inzicht kan krijgen in waarom dit gebeurt is. En er hopelijk ook iets aan kan doen!


Kaori

Kaori

13-07-2018 om 14:54

wel iemand geblokkeerd

omdat ik vond dat deze persoon niets meer over mij of mijn dochter hoefde te weten.

En ook bij mijn weten 1x geblokkeerd omdat ik wat kort door de bocht reageerde op iemand die om de haverklap hoaxes verspreid en ik daar na de 5e op 1 dag wel genoeg van had. Kort lontje denk ik dan.

jet

jet

13-07-2018 om 15:08

geblokkeerd

Ik heb ook wel eens iemand geblokkeerd. Die zat steeds politieke standpunten te verkondigen waar ik niets mee had. En ik heb wel eens iemand selektief geblokkeerd (weet niet meer hoe, vriendin had dat uitgelegd) omdat ik niet geinteresseerd was in het halen van boodschappen en wat er gegeten werd iedere dag daar. En een ander omdat die het nodig vond om op fb te zetten dat ze aan de dunne was. Tmi.

@Emma

@Emma

13-07-2018 om 15:11

Datingsite

Ik heb eens geprobeerd contact te leggen met een man op een datingsite waarvan het profiel me wel aansprak: gewoon een vriendelijk mailtje. Ik werd geblokkeerd zonder uitleg of antwoord. 't Zal wel dacht ik, misschien zijn manier om te antwoorden, bang dat ie gestalkt wordt, persoonlijk beledigd, weet ik veel. In ieder geval zegt het meer over hem dan over mij. Als je zó in het leven staat dan maar liever niet samen met mij
Zelf heb ik nooit iemand geblokkeerd, ook niet op social media. Ik doe nooit mee aan heftige discussies online (behalve hier dan, soms)

Bo

Bo

13-07-2018 om 15:11

blokkeren of ontvolgen?

Ik heb wel mensen ontvolgd op FB maar niet ontvriend. Dat waren mensen die alleen maar win acties delen.

Dat ik ze niet meer volg hoeven zij niet te weten.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-07-2018 om 15:13

geblokkeerd

Ik had ooit een stevig verschil van mening met iemand en die nam me dat erg kwalijk. Zij blokkeerde me en vond dat onze gezamenlijke FB-vriendinnen dat ook moesten doen.

Jammer, maar goed, soms gebeuren dat soort dingen.

@Emma

@Emma

13-07-2018 om 15:15

O ja jet

Ik ben wel eens "ontvriend" op Facebook door iemand die ik jaren daarvóór eens gesproken had op een vakantie ofzo. Dat vat ik niet persoonlijk op en het is ook iets anders dan blokkeren.

Kaori

Kaori

13-07-2018 om 15:21

ontvrienden vs blokkeren

ontvrienden doe ik regelmatig met allerlei mensen waar ik eigenlijk niet zo veel belangstelling voor of contact mee heb.

Daar krijg je ook als je onvriend wordt geen bericht van. Blokkeren is echt van een andere orde.

Doenja

Doenja

13-07-2018 om 15:28

eigenlijk wel grappig

Moet eigenlijk wel ff lachen om de redenen, en wat jullie dus (ook) meemaken op sociale media. Doet me goed. (die dunne hahahahaha)
Voor mij kwam het totaal onverwachts, eerder een foutje. Maar zij heeft me op twee sociale media geblokkeerd, en dat terwijl we 3 weken geleden nog uitgebreid plannen hebben gemaakt dat ze bij mij kwam logeren, vlak voor ik bij haar zou komen logeren. En in dat gesprek kwam eigenlijk van haar uit dat t misschien te kort op elkaar was. Ik wilde haar taggen in een bericht omdat iemand winkeltips vroeg voor de streek waarin zij woonde, en toen kon ik haar niet vinden! Zo raar en heel vreemd, want ik had me een beetje verheugd op onze gezellige toekomste activiteiten en nu opeens plotsklaps geblokkeerd? HUH? Ze mailde me vanmorgen nog wel dat de data niet uitkwamen die ik voorgesteld had, maar we hadden t over 'de herfst' , en heb nog geen datum genoemd. Ik snap er echt niks van. Wil er niet een overdramatisch en emotioneel mailtje van maken, maar ik snap er echt niks van. Of kan het zijn dat ze beledigd is dat ik kort voor zij bij mij wilde komen, ik afgesproken heb met andere vriendinnen die zij ook kent? Dat ze t gevoel heeft dat zij niet belangrijk genoeg is? Had t ook ongeloofelijk druk de afgelopen weken, kom nu pas op adem om wat dingen af te spreken en kort te sluiten. En dat wist ze.
Pfff eigenlijk kan ik t me niet permiteren om om te gaan met mensen die over dit soort zaken zulke heftige beslissingen nemen. Zo heb ik haar nog nooit meegemaakt en ken haar al jaren, ook al woont ze op een flinke afstand (vandaar het logeren over en weer).

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-07-2018 om 15:31

per ongeluk

Door onhandig geveeg op de telefoon heb ik wel eens per ongeluk mensen ontvriend. Ik heb een nogal oude en trage telefoon en soms gebeurt dat wel eens. Gelukkig is het met een persoonlijk berichtje weer snel hersteld Zou dat misschien nu ook het geval zijn?

Lou

Lou

13-07-2018 om 15:32

Gewoon even vragen

Ik zou een mailtje terugsturen met de vraag of er misschien iets is. Je had namelijk nog helemaal geen data genoemd, en bovendien kon je haar ineens niet vinden op sociale media. Die twee dingen vertel je en dan merk je wel wat ze antwoordt.

vlinder72

vlinder72

13-07-2018 om 15:36

Ontvrienden

Ik heb een keer iemand ontvriend omdat zij facebook elke dag tig keer gebruikte voor winacties, spelletjes, mijn zus is de leukste omdat.... en nog veel meer van dat gezeur. En als dat gezeur zag ik daarna op mijn tijdlijn. En hoewel ik haar aardig vindt en graag met haar om ga heb ik haar ontvriend.

Bo

Bo

13-07-2018 om 15:43

hoeft niet

Je kan in zo'n geval ontvolgen ipv ontvrienden. Ze blijven in je vriendenlijst staan en kunnen nooit de vraag stellen: waarom heb je me ontvriend? Maar hun updates komen niet meer in je tijdlijn.

vlinder72

vlinder72

13-07-2018 om 15:58

Dank je voor je tip

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2018 om 16:27

Ik heb een heel stel mensen ontvolgd vanwege het volplempen van mijn tijdlijn met nutteloze berichten. Waaronder een collega waarvan ik 40 keer per dag updates kreeg van spelletjes en Spotify, en mijn moeder die alles van iedereen deelt.
Mijn moeder is niet zo handig met alle knoppen en had laatst haar hele whatsapp lijst geblokkeerd

Mona

Mona

13-07-2018 om 20:03

Een aantal buren

Ik heb een paar buren die ik geblokkeerd heb, een buurvrouw van mij houdt werkelijk álles in de gaten, dus daar had ik sowieso geen zin in. (ook al is mijn Facebook dichtgetimmerd, ik heb ook een zakelijk deeltje van een eigen bedrijf, dus daar zou ze anders wel op kunnen) dus ik heb haar op de dag dat ik Facebook nam, gelijk geblokkeerd. Een nogal nieuwschierige buurjongen ook, hij kwam later wel vragen aan mijn dochter waarom hij mij niet kon vinden op Facebook, toen zei mij dochter heel droog, oh geen idee, maar mijn moeder snapt niets van Facebook, daar zal het wel aan liggen En dat vond ik wel een handig antwoord, dus als mensen iets vragen over dat blokkeren dan zeg ik gewoon dat ik niets van Facebook begrijp en klets over iets anders verder. Oh mijn ex is ook geblokkeerd. Maar dat is eigenlijk meer uit zelfbescherming, ik wil niets over hem zien of weten en dan kan ik ook niet zomaar zelf even in een zwak momentje kijken (waarvan ik meestal binnen 1 minuut al spijt heb)

Van Doenja is toch anders.

Ik heb ook wel mensen ontvriend. Gewoon af en toe wat opruiming houden

Maar Doenja is geblokkeerd door een vriendin waar ze gewoon gezellige afspraken mee heeft.
Nee, dat heb ik nooit meegemaakt.

Heeft de vriendin nog wel Facebook? Soms zegt iemand zijn account op.

Doenja

Doenja

13-07-2018 om 22:36

Wil40

Ja ze heeft nog beide social media accounts. Mijn lief is nog steeds bevriend met haar. En een andere vriendin van me ook nog. T is ook de afgelopen 24 uur gebeurt want gisteren heb ik nog n foto van haar geliked. Ging over ons gezamelijke vak.
Sprak net n vriendin van me die wist van onze plannen (deels fun en deels zakelijk) en die was flabbergasted. Ze wist niet wat ze hoorde. Snapt er niks van en ze ziet niet waar t mis is gegaan. T moest wel n foutje zijn. Maar twee maal geblokkeerd en een afkappend mailtje met succes wensen voor de rest van mijn leven pffff.
Ik neem t mezelf al heel lang kwalijk dat ik me jarenlang in t web van een geestelijk ongezond persoon heb laten vangen. (Nu gescheiden) En ik pieker me ondertussen suf wat ik ‘weer’ niet gezien heb. Mijn lief kent haar goed en zij en haar man hebben vaker dagen gelogeerd hier als in ons land waren, hij begint t ondertussen erg grof en onbeleefd te vinden. Ze waren zo’n lief en dankbaar stel! En ik? Ik schaam me. Ben ik dan zo sociaal onhandig?

En persoonlijk?

Ik heb van vriendinnen natuurlijk ook telefoonnummers en we communiceren eigenlijk niet via Facebook e.d.

Kan je haar ook niet appen?
Ik weet niet of je sociaal onhandig bent, maar als dat wel zo zou zijn dan weet ze dat toch? Dat is nog steeds geen reden om te blokkeren. Vooral niet als je elkaar al wat langer kent.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-07-2018 om 23:00

Vreemde geschiedenis

Ik hoop voor je dat je gauw duidelijkheid krijgt. Dit is echt niet leuk.

Anno

Anno

14-07-2018 om 00:20

Even zo

Ja ik ben geblokkeerd en ontvriend, de emails stopten, allemaal in een heel zware periode in mijn leven waarin ik voor het eerst eens een andermans hulp kon gebruiken ipv te geven. Ik heb gevraagd waarom en toen werd het omgedraaid...ik had haar vast ontvolgd. In dat geval had ze het kunnen vragen, of na mijn mail recht kunnen zetten. Dat deed ze niet dus dat zei me genoeg. Ik laat dat soort mensen meestal maar, maar ik vind het wel balloos en dan druk ik me zacht uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 01:19

Nog nooit geblokkeerd

maar het zou zomaar kunnen dat mensen me ontvolgd hebben. Ik speel ook een spelletje en ik kom er maar niet achter hoe ik de bijbehorende berichten uit kan schakelen. Ik word er zelf al gek van, laat staan een ander.

Ik heb een eigen Facebookgroep en ik heb daar tot nu toe één persoon geblokkeerd. Wel na een waarschuwing en uiteenzetting over het onwenselijke van zijn gedrag.

Heeft de vriendin met meer mensen uit jou (oude) omgeving contact? Zo ja, dan zou daar het probleem kunnen liggen. Zo nee... misschien kan je lief aan de man vragen of hij weet wat er aan de hand is, onder vermelding dat je graag wilt weten of je iets recht moet zetten, omdat je nu in het duister tast.

Doenja

Doenja

14-07-2018 om 08:46

oude wereld

Tsja Kaaskopje, oude wereld, ja dat zou zo maar kunnen. Alhoewel ik haar pas daarna heb leren kennen. Ze woont in t buitenland, aan de andere kant van de wereld en we zouden volgend jaar in haar land naar een wereldwijd congres gaan. Samen een kamer delen en ze heeft voor me geregeld dat ik lezingen kan geven bij een organisatie waar zij actief in is. Heeft me ook geholpen stap voor stap hoe ik daar voor in aanmerking kon komen. En ik werd uitgenodigd en kreeg een contract. Zo kon ik het bezoek aan t congres een beetje betaaldbaar houden. Denk dat t probleem vooral in die hoek ligt. Er zal voor haar vast een ander persoonlijk gewin zijn om mij af te stoten en met iemand anders in zee te gaan. Mijn hemel wat ben ik blij dat ik nog geen kosten daarvoor gemaakt heb, en het contract nog niet getekend heb. We communiceerden inderdaad veel via sociale media, want bellen naar de andere kant van de wereld was en kostbaar en ivm tijdverschillen niet praktisch. En ze was pas verhuisd....
Beetje moeilijk om uit te leggen ivm de herkenbaarheid, maar sommigen zullen t hier wel begrijpen.
En Anno, ik ben ook door enkele mensen uit mijn vriendenkring in mijn donkerste dagen verstoten, of juist toen de donkere tijden te lang aan hielden. Of juist verder in de put geholpen toen door vrienden.
Maar deze vriendschap en het contact zijn pas na deze periode ontstaan. Sterker nog, ze wist er eigenlijk heel weinig van, was met een nieuwe fase in mijn leven bezig. We hebben het wel eens gehad over hoe naar t is als mensen op een bepaald moment in je leven je een dolksteek toe brengen. En nu doet ze het zelf.
Haar man kan ik niet bereiken, want die heeft geen social media accounts.
Een wederzijds contact heb ik al benaderd en zij was ook met stomheid geslagen en tast volledig in het duister. Ik voel me gebruikt, mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Die mail met een net antwoord en vragen wat ik mis heb gedaan ga ik nog schrijven. Maar in mijn emotie weet ik dat ik dan soms wat aanvallend kan schrijven.
Dus daaaaaag congres, daaaaag boost voor mijn bedrijf, daaaaag podium in het buitenland, daaaaaag Doenja en welkom vieze vaatdoek

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 09:21

Doenja

Sneu dat zo'n groot evenement hierdoor in de soep zou lopen, maar wie weet wordt het nog opgelost.

Als ik boos ben en iets schrijf, is mijn eerste versie ook altijd bozer en botter dan verstandig is. Doe jij dat ook maar. Schrijf wat je eigenlijk zou willen schrijven en lees het de volgende dag of een uur later terug. Dan kun je gaan schrappen en omzetten in meer tactvolle bewoordingen.

Doenja

Doenja

14-07-2018 om 22:38

Radiostilte

Vandaag een rustig mailtje geschreven waarin ik vraag wat er aan de hand is omdat ik in t duister tast en dat ze altijd welkom is. We zijn vooral ongerust omdat we dit zo niet kennen van haar.
Nog geen reactie. Nog nergens een reactie op gehad. Zo vreemd. Vandaag t nog met een wederzijdse bekende over gehad en die bleef maar denken dat ze ziek was of dat er iets ernstigs gebeurt was. Maar dan ga je toch niet 2x een bepaald persoon blokkeren?!?!
Ondertussen zo blij dat ik nog geen contract getekend heb en ook nog geen ticket heb gekocht. Dan zou ik echt een strop hebben. Maar heb zo’n moeite met dit gedrag. Waarom doen mensen dit? En hoe kan ik t beste reageren? Laat niet zo maar over me heen lopen!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 22:52

Doenja

Toch vrees ik dat er weinig anders opzit dan dit te slikken. Ontzettend balen.

Zou je met wat rekenwerk niet toch kans zien om het verblijf te betalen? Hoeveel genoegen zou je daar uit kunnen scheppen? Zo laat je zien dat je het ook zonder haar kunt.

Eten en overnachten kun je zo duur maken als je wilt.

Doenja

Doenja

14-07-2018 om 22:59

Ustated nights

Het is helemaal aan de overkant van de plas he. T overnachten, eten en het plaatselijk vervoer kosten t dubbele vrees ik van wat het me op gaat leveren. En dan moet ik echt kijken naar kosten en baten. Met verlies een dikke neus maken is nooit verstandig. Nu eerst afwachten tot ze mijn concurente naar voren schuift als haar coryfee....
Gelukkig is t allemaal terug te vinden op het www.... ben al eerder in de situatie geweest waarbij mijn klanten heel goed zagen hoe onbeschoft ik behandeld ben. Ooit gaat t zich tegen haar keren...

Even laten rusten?

Je hebt vandaag een mailtje geschreven en het blijft stil van haar kant.
Nee, 2x blokkeren is geen toeval. Het kan dat er iets ergs is gebeurd bij haar, of in haar familie, maar dat blokkeren kan ik dan ook niet plaatsen.

Het lijkt of ze iets heel vervelends over jou heeft gehoord, via via en dit nu niet normaal zakelijk kan aanpakken of oplossen met jou?

Ze is je aan het negeren. Niet netjes, vooral niet als ze afgaat op mogelijke roddels.
Ik zou het even een paar dagen laten rusten.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 23:15

Eens

Met Wil.

Triva

Triva

15-07-2018 om 02:31

Waarom vraag je

Niet of die wederzijds bekende het bij haar navraagt?

@Emma

@Emma

15-07-2018 om 06:27

Wat

Wat een rottige situatie
Ik zou er geloof ik ook veel voor over hebben om te weten waarom, desnoods via anderen (Trivia).
Ik heb het ook wel eens meegemaakt maar toen waren er nog geen sociale media. Wat er wel was: compleet uit het niets worden genegeerd door iemand zonder te weten waarom. Diegene was té dichtbij geweest om het maar even van je af te kunnen zetten. Heeft heel lang geduurd voordat dat weg was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.