Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Werkneemster

Werkneemster

29-12-2017 om 11:47

Outlook-agenda werk en prive

Ik heb een mobiel van het werk die ik ook prive mag gebruiken.

Dus ik gebruik mijn outlookagenda voor mijn werk om ook prive-afspraken in te zetten. Ik zet er ook wel eens dingen in puur als herinnering (dus die 0 minuten tijd kosten maar mij helpen herinneren om op een bepaald moment iets te doen. Omdat mijn directe collega's ook in mijn outlook-agenda kunnen kijken, vink ik mijn prive-afspraken/herinneringen als "prive" aan. Zien dan wel dat er iets in staat maar dat het prive is.

Ik vraag me af hoe anderen dit doen? Zijn er veel mensen die 1 mobiel hebben (van het werk) die ze ook prive gebruiken?

En zetten jullie dan ook je prive-afspraken in je outlook-agenda die je ook voor je werkafspraken gebruikt? Zet je die dan op prive? Kunnen (directe) collega's in jullie agenda kijken?

Of zijn er veel mensen die juist heel bewust gescheiden werkmobiel en prive mobiel hebben, zodat collega's niets met je prive-afspraken te maken hebben? En sleep je dan steeds 2 mobiels met je mee?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-12-2017 om 12:05

Werkneemster

Om gescheiden agenda's te hebben, heb je geen aparte telefoon nodig hoor. Ik gebruik zelf de google-agenda, en dan maak je gewoon verschillende accounts aan. In je agenda zie je dan afspraken in 2 kleuren: de ene kleur voor drive en de andere kleur voor werk. Je kunt daar evt. ook de agenda van je partner aan toevoegen, hartstikke handig.

Hoe het precies met de outlook-agenda werkt, weet ik niet, maar ook daar is dat mogelijk, dat deed ik jaren geleden al. Je kunt immers ook instellen dat collega's wel/niet in je agenda kunnen kijken en/of afspraken kunnen inplannen. Zo kun je dat ook doen met een privé agenda.

Zoals jij dat nu doet, is zeker niet nodig.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-12-2017 om 12:30

Twee

Ik heb een werktelefoon en een eigen telefoon, beide iPhones. De werktelefoon mag ik beperkt privé gebruiken, bijv niet in het buitenland, maar privé dingen doe ik liever op een eigen device. De agenda gebruik ik alleen op de werktelefoon en zet daar ook privé afspraken in met een vinkje op privé. Op de een of andere manier krijg ik die agenda's niet gekoppeld, dus daarom los ik het zo op. Mijn hele organisatie kan in mijn agenda kijken, en zien dan op die tijden 'persoonlijk' staan. Sommige collega's zetten alles op persoonlijk, omdat ze ook geheim willen houden welke zakelijke afspraken ze hebben (bijv P&O of management).

Triva

Triva

29-12-2017 om 12:32

gewoon andere app

gebruiken voor die herinnerdingetjes. Ik zou niet willen dat mijn collega's al die privemeldingen zien ook al zien ze de inhoud niet.

een agenda

Ik heb een werktelefoon die ik ook prive mag gebruiken. Ik heb zowel werk als prive afspraken in mijn agenda staan. Meestal vergeet ik die op prive te zetten. Mijn collega's (stuk of 15) kunnen mijn afspraken zien. Die zijn doorgaans niet zo spannend (eetafspraken, concertbezoek, kapper etc) dat het heel erg is dat mijn collega's dat kunnen zien. Aangezien ik van nature weinig gestructureerd ben, is 1 telefoon met 1 agenda voor mij echt een uitkomst.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-12-2017 om 14:34

2 gescheiden agenda's, maar tegelijk zichtbaar

Ik gebruik Outlook op het werk, en google agenda voor privé. De outlook calender is ook zichtbaar in google, dus daar kan ik ALLES tegelijk in zien, zelfs mij lesrooster. Echt handig zo, en niet nodig om privé dingen in de werk-agenda op te nemen. En als ik het niet wil zien (bijv. in vakantie) dan vink ik die gewoon uit en zie alleen de privé dingen.

Bosbes

Bosbes

29-12-2017 om 18:49

Heeft niet met telefoon te maken

Je probleem heeft niet te maken met je telefoon. Een online agenda (bijv van Outlook of Google) staat dus ergens online en je geeft anderen (deels) wel/niet toegang. Dat kunnen die mensen dan via hun computer en evt ook via hun telefoon zien.
Ik heb overigens alleen prive een telefoon, die ik trouwens ook wel eens voor werk gebruik. Agenda bekijk ik meestal alleen vanuit een laptop/computer, heel soms via telefoon maar vind ik minder overzichtelijk.
Mijn agenda's doe ik via google, die vind ik veel fijner dan die van Outlook. Ik heb een paar agenda's in Google, net als ijsvogeltje zijn er dan verschillende kleuren. Mijn werkagenda (waarin vooral staat of ik er wel of niet ben en hoe lang dan, heel af en toe een afspraak ) deel ik met enkele mensen.
Ik heb ook een paar agenda's van collega's zodat ik afspraken voor die mensen kan maken.
In mijn privé agenda zet ik ook wat dingen van gezinsleden, handig voor mij (en man, hij heeft zelf geen aparte agenda).
Op mijn werk ziet niemand mijn privé agenda dus. Ook al zie ik die wel op mijn telefoon en op mijn werkcomputer en ook al zien zij wel mijn werkagenda.
Ik was/ben ook chaotisch maar door middel van trucs zoals secuur alles direct opschrijven en mijn agenda goed bijhouden valt dat haast niet meer op!
Ik herken het dat ik wel eens iets in mijn agenda schrijf dat ik in het algemeen eens moet doen. Ik laat Google mij daar een mail van sturen en die mail vkag ik totdat het gedaan is.
Ik vergeet ongeveer nooit meer wat.

Bosbes

Bosbes

29-12-2017 om 18:56

Vkag is vlag

Die mails (die ik Google laat sturen) VLAG ik dus.
Trouwens binnen 1 Google agenda is er wel 1 kleur die je er standaard voor kiest, maar per afspraak mag je ook best nog voor jezelf een andere kleur aan die afspraak geven. Kan handig of leuk zijn.
Een leidinggevende gebruikt trouwens wel outlook dus ik kan daar wel mee omgaan maar minder prettig.

Het gaat al jaren goed en ik kijk dagelijks vrij veel in mijn agenda's (en ik hou erg van alles structureren), maar ik ben er ook totaal afhankelijk van. Onthoud zelf vrijwel niets meer en leef haast per dag. Dus ik hoop dat het nooit mis gaat.

Jesse_1

Jesse_1

29-12-2017 om 23:19

Twee mobiels meeslepen

Ik heb een werktelefoon die ik ook privé mag gebruiken.
Toch heb ik er anderhalf jaar geleden voor gekozen om ook een privé telefoon te kopen/gebruiken.
De werktelefoon zit in mijn 'werktas', net als mijn werksleutelbos en nog een paar andere dingen die ik uitsluitend voor werk nodig heb en gaat alleen mee naar mijn werk. Als ik thuiskom gaat de werktas met de spullen in de kast.
Dit mede ook omdat ik parttime werk en als ik vrij ben ook los wil komen van mijn werk.

Wat je ook kunt doen, als je het wel geheel gescheiden wilt, maar niet twee telefoons wilt hebben, is een dual sim. Je hebt dan dus 2 SIM kaarten in één telefoon. Als je vrij bent kun je ook één SIM kaart uitschakelen voor berichten bijvoorbeeld.
Als ik dat eerder bedacht/geweten had, had ik dat misschien wel gedaan.

Ely

Ely

29-12-2017 om 23:29

Slepen? Mwoah

Als interimmer heb ik (meestal) twee telefoons. Voelt niet als slepen eigenlijk. Vind het ook wel lekker. Een aantal collega’s krijgen meestal ook mijn privé nummer maar dat gaat altijd goed. Misschien ga ik niet zo vaak naar de kapper want ik heb ook niet zo’n behoefte om t allemaal in één overzicht te hebben, veel staat ook nergens bedenk ik me nu, ik plan nooit echt ver vooruit en dan zit het gewoon in mijn hoofd. Zoveel is het nou ook weer niet maar misschien ben ik heel saai, help me ff, wat staat er dan zoal in? Kapper, tandarts, etentjes.... ?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-12-2017 om 01:22

Uitjes, verjaardagen, doktersafspraken van de kinderen, reminder

En ik heb ook 2 telefoons, waarbij de werktelefoon uitgaat als ik thuis ben.
Dat van die werktas met sleutels vind ik wel een slim idee.

Voor de werkafspraken gebruik ik een Outookagenda die synchroniseert met mijn iPad agenda. Mijn privé afspraken hou ik bij in een Google+ agenda die ook synchroniseert met de iPad. Mijn ipad is dus mijn alles. Ook al mijn aantekeningen en gespreksverslagen staan daarin.

In de outlookagenda verwerk ik ook de belangrijke privé afspraken waarmee ik tijdens werkuren rekening moet houden. Deze zet ik op privé.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.