Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Eline

Eline

21-06-2011 om 17:53

Outlook for mac 2011

Wie heeft er outlook for mac 2011 en kan mij uitleggen hoe je een afbeelding toevoegt aan de mail en hem dan verkleint? In mijn 2007 versie voor windows gaat dat prima, je dubbelklikt op de afbeelding en er verschijnt een bewerkingschermpje en je verkleint de foto.
Dit lukt me niet in de trailversie van outlook (ben blij dat ik het nog even uitprobeer alvorens hem te kopen), ik krijg de foto op volledig formaat en zal dus heel omslachtig eerst de foto moeten verkleinen, moeten opslaan en dan toevoegen in de mail. En aangezien ik dit wel 10 keer per dag doe (mailtjes sturen met foto) vind ik dat te omslachtig.
Ik heb ooit gewoon mail geprobeerd voor mac, maar dan krijgen mijn ontvangers (die windows hebben meestal) de foto's niet in de tekst te zien maar los als bijlage. Ik vind dat niet handig omdat ik vaak in de tekst refereer naar linker foto , of middelste foto enzo, dat kan je dan niet meer zien. (vandaar even mijn uitleg waarom ik geen mail gebruik). Nu wilde ik dus die nieuwe office for mac kopen met Outlook erbij, maar dat werkt dus niet naar behoren, tenzij ik iets over het hoofd zie. Wie weet het, ik kan ook al niets vinden op fora voor mac en office maar ik weet ook niet zo goed hoe ik de vraag moet formuleren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

28-06-2011 om 14:32

Outlook 2011

Heb even rondgesnuffeld; het klopt, vanaf versie 2007 heeft Microsoft dit niet meer in Outlook zitten. Raar hoor.
Maar mocht je vanuit iPhoto mailen, daar kan je wel instellen dat de foto(s) die je wil versturen kleiner doorgemaakt worden.

Over Mail; da's vreemd, ik krijg daar eigenlijk nooit klachten over. Maar nu ken ik ook niet bijster veel mensen met Windows Maar als je toch aan het testen bent, misschien moet je toch een paar Mail mailtjes testen. Als je zorgt dat de Mail instellingen op RTF-mail staan, zouden de meeste Windows-email programma;s dat toch moeten kunnen lezen. Mail is in de afgelopen jaren wel wat verbeterd…

Succes!

Eline

Eline

28-06-2011 om 17:25

Bedankt!

Bedankt voor het meedenken Sarcas.
Heb het net nog even geprobeerd via mail maar dat werkt echt niet. Ik had de instelling trouwens al op RTF staan. Jammer hoor dat ze dat bij outlook veranderd hebben, je kan ze dus wel toevoegen maar dan alleen op volledige grootte, dat is niet handig. Ik werk voor die fotobestanden niet vanuit iphoto, dat is voor mij niet handig en ik wil niet van te voren hoeven veranderen, dan zit ik hier met dubbele bestandjes, grote en kleine om te versturen. Het kan allemaal wel maar is veel omslachtiger en dan gaat er teveel tijd inzitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.