Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Angela

Angela

31-01-2011 om 10:30

Pingchat of whatsapp

Hallo,

Mijn dochter heeft een blackberry en kan met mijn man 'pingen' of eigenlijk, whatsapp-pen, omdat hij een telefoon heeft waarop dat kan.
Nu zie ik dat je dit ook kan met een ipad. Zou je zoiets dan ook niet op een apple computer kunnen zetten? Voel me een beetje buitengesloten, waarom kan dat wel op een ipad en niet op een imac? Is er misschien een soort omleiding ontdekt door een whizzkid waardoor dat wel kan? Zou mij en mijn dochter (vooral haar) veel geld schelen als ze op deze manier met mij contact kan leggen. Ik geloof dat zij wel kan msn en met mij enzo, maar dan moet ze dat wel aan hebben staan.
Heeft iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

02-02-2011 om 08:36

Nee

Volgens mij kun je alleen whatsapp gebruiken op een smartphone. Het zal nog wel komen denk ik, het is inderdaad ontzettend handig. Msn kan inderdaad wel.

Angela

Angela

03-02-2011 om 19:18

Woutje

Woutje, dit is niet het pingen wat ik bedoel. Ik bedoel contact leggen tussen blackberry of iphone, dat is dit niet.

Sorry

Sorry, te snel gegoogled en gedacht dat ik het goede te pakken had. Ben je er inmiddels al uit? Ik heb zelf nog wat zitten speuren maar het lijkt er niet op dat er een desktop versie van Whatsapp is. Jammer, want dat was leuk geweest!

kaatje1972

kaatje1972

04-02-2011 om 17:43

Is het geen idee dan om allebei een twitteraccount aan te maken? Niet helemaal hetzelfde maar wel bijna Je kan elkaar priveberichtjes sturen die verder niemand kan zien. Het programma is net als whatsapp altijd online en je krijgt een melding als er een bericht binnenkomt .... Nogmaals, het is maar een idee

Angela

Angela

06-02-2011 om 15:49

Kaatje

Hoi Kaatje,

We hebben het net geprobeerd, dochter krijgt wel een melding op haar mobiel als ik haar een priveberichtje via twitter stuur. Alleen als ik gewoon op mijn computer zit niet, dan moet ik eerst via google naar twitter gaan en dan zou ik eventueel een berichtje van haar kunnen zien. Maar ik zit natuurlijk niet ieder uur van de dag op twitter. Dan zou ik iedere ochtend twitter via google aan moeten zetten en dan via een nieuw tabblad internetten ofzo? Of zie ik iets handigs over het hoofd?

kaatje1972

kaatje1972

06-02-2011 om 16:22

Reactie

Daar vraag je me wat

Nu ik er over nadenk ... Heb je email op je telefoon? Waarschijnlijk hoef je dan niet eens in te loggen op Twitter.

Probeer maar eens: laat je dochter jouw een prive bericht sturen en dan zou jij een melding via email moeten ontvangen.
(Mits je dat ingesteld hebt op Twitter uiteraard! Zo niet, stel dan even in dat je een emailmelding wilt ontvangen bij een nieuw prive bericht.)

Lukt het nou niet dan verzinnen we gewoon weer verder dus laat maar weten of het gelukt is, oké?

kaatje1972

kaatje1972

06-02-2011 om 16:26

Beetje dom

Oh ik ben weer eens lekker wakker maar niet heus. Tuurlijk heb je geen mail op je telefoon anders zouden jullie elkaar wel gewoon mailen neem ik aan? Dan moet je inloggen op je mailaccount op je pc en die aan laten staan zodat je een melding op je pc krijgt bij een nieuw bericht!

Angela

Angela

06-02-2011 om 18:39

Ja iets gevonden kaatje

Ik ben gaan googlen en heb iets gevonden.
Ik kon een programmaatje downlaoden "tweetdeck" en dat kan ik dan automatisch openen bij het opstarten van de computer (dat heb ik nu zo ingesteld) en dan krijg ik een pingeltje als ik een twitterberichtje krijg. En andersom bij dochter ook.

Heel handig dus, bedankt voor meedenken!!

kaatje1972

kaatje1972

07-02-2011 om 15:53

Fijn!

Graag gedaan hoor! Ik heb er ook nog wat van geleerd want ik ga vanavond thuis ook effe kijken voor dat tweetdeck
groetjes Kaatje

Angela

Angela

07-02-2011 om 23:38

Trouwens kaatje

Ik kwam er trouwens vandaag achter dat wanneer dochter een twitterberichtje stuurt (gisteren konden we niet echt meer proberen, dochter had vriendinnen op visite, dus ik liet het maar even zo) dat ik dus ook iedere keer een mailtje krijg zodra zij wat twittert . Dus eigenlijk is dat tweetdeck niet eens nodig, maar het is wel een leuk en overzichtelijk programmaatje, dus ik laat het maar zo.

kaatje1972

kaatje1972

08-02-2011 om 19:20

Angela

Het is idd een leuk en overzichtelijk programmaatje maar ik heb het inmiddels alweer verwijderd want het voegt eigenlijk niks toe. Ik krijg immers een piepje op mijn telefoon!

Maar wel fijn dat jullie nu ook 'gratis' berichtjes naar elkaar kunnen sturen. Betaald sms'en is zo 2010

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.