Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

portable dvd speler met 2 schermpjes. Welke?

Hallo,

Dit jaar gaan we voor het eerst een portable dvd speler aanschaffen voor de lange autorit naar onze vakantiebestemming.

Nu heb ik echt geen enkel idee welke nu goed is, waar ik op zou kunnen letten etc.

We willen graag één met 2 schermpjes.

Heeft één van jullie een beetje verstand van dit soort zaken en mij wat meer op weg helpen?

alvast bedankt oor het meedenken!

Gr. K. oekje


Hier

Wij hebben een systeem van Autovision (mediamarkt). Twee dvd spelers die solo maar ook gekoppeld een film kunnen afspelen. Is ideaal als de kinderen toch liever niet hetzelfde kijken.

Daisy

Daisy

14-06-2016 om 11:53

niet twee

Ik zou gaan voor twee aparte dvd-spelers. Of je moet heel zeker weten dat je kinderen allebei het zelfde willen kijken.
De oplossing van Picasso lijkt mij wel mooi.

Lente

Lente

14-06-2016 om 11:54

Wij hadden er ook twee

Die konden ook aan elkaar gekoppeld worden waardoor je dan één speler laat afspelen op twee schermen.
Ideaal.

Vergeet niet koptelefoons mee te nemen

k. oekje

k. oekje

14-06-2016 om 16:44 Topicstarter

Goede tips!

Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht, dat het handig is om ze ook los gekoppeld te kunnen kijken.

Onze kinderen hoor je nooit op de achterbank.

Vorig jaar 22 uur achtereen gereden en geen kind aan gehad. Ze zijn het vaak wel eens met de keuze van films maar ja, als dit een optie kan zijn..... dan gaan we daar natuurlijk voor.

Hoe zit het met batterijen? Of gaat hij op de accu van de auto?

Echt geen idee hoe dat zit.

k. oekje

k. oekje

14-06-2016 om 16:56 Topicstarter

En hoe doen jullie dat met de films?

Lenen jullie die bij de bieb? Neem je ze allemaal mee of zet je ze op een stick?

Anna G.

Anna G.

14-06-2016 om 17:34

Waarom

Zou je zoiets nog kopen? Wij hebben het maar gebruiken het niet meer. De iPads gaan in de ipadhouder en daar staat alles op. Films, spelletjes, boeken, muziek. Anders moet je ook weer met een stapel dvd's gaan slepen.

Anna G.

Anna G.

14-06-2016 om 17:37

Maar ja...

Ik heb dan ook geen dvd speler meer in huis en alle dvd's liggen ergens op zolder te verstoffen.

angel3

angel3

14-06-2016 om 17:45

Tablet

Hoe oud zijn ze?
Ik zou ook gaan voor tablets. Kun je veel meer mee. Wij hebben zelf ophang systeem gefabriceerd als ze ze niet op schoot willen houden

Tablet

Onze kinderen zijn zonder internet snel klaar met hun tablets. En ze hebben geen iPad met een berg geheugen waar veel films op kunnen. Dus dan is de ouderwetse dvd ideaal. Zeker nu de oudste onze dvd's van 'vroeger' geweldig vindt. Wij hebben destijds best wat films en series op dvd gekocht. En de jongste kijkt de tekenfilms die we ooit hebben gekocht en/of gebrand. Omdat ze thuis nooit dvd's kijken vermaken ze zich in de auto prima met wat we hebben.

k. oekje

k. oekje

14-06-2016 om 23:00 Topicstarter

Tablets

Ik lees de tip van de tablets...

Wij hebben 1 tablet en idd, zonder internet geen tablet. Ik heb ook geen zin om uit te puzzelen hoe ik daar nu weer films op ga zetten.

Ik vraag me ook af hoe ik die dingen dan weer moet bevestigen in de auto.

Nee, ik denk dat die dvds toch beter zal werken.

Maar.....waar halen jullie de films vandaan? Als jullie niet met de films willen slepen....

Pfff, ik ben er voor mijn gevoel nog lang niet

Ik kan nog wel wat meedenken gebruiken.

Trouwens.... de tip qua apparaat... gaat het om deze?

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_autovision-av1900ir-duo-deluxe-1386211.html

K.oekje, dan denken we nog even verder...

Wij hebben jaren geleden een setje in de aanbieding bij een bouwmarkt gekocht en hebben daar veel plezier van gehad. Ik ben niet handig met dat soort dingen maar krijg de boel ieder jaar aan de praat. Het gaat via de sigarettenaansteker.
Ook op de camping kijken de kinderen er soms naar als ze behoefte hebben aan een rustig moment. Bij de Zeeman heb ik een mapje gekocht waar ik de dvd's (zonder harde hoes) in stop, dan neemt het ook weinig plaats in.
Misschien kan je dvd's lenen? Of via rommelmarkt of kringloop?

Anna G.

Anna G.

15-06-2016 om 10:39

dvd's

Dvd's verdwijnen, worden nauwelijks meer verkocht omdat iedereen tegenwoordig streamt. Dus geen dure dvd's kopen, dat is nergens voor nodig. Marktplaats of rommelmarkten staan er vol mee. Geldt ook voor de spelers, die zijn op MP voor een prikkie te krijgen, moet je echt niet veel geld aan hoeven uitgeven.

Zonder internet kunnen ze Minecraften, Dreamleaguen (voetballen) en zo zijn er meer spellen die je offline kunt spelen. Maar vooral ook films kijken en muziek luisteren. Films hoeven niet alleen maar echte bioscoopfilms te zijn, maar ze kijken ook YouTube filmpjes die ze thuis al hebben gedownload. Zo vindt zoon het prima om de voetbalwedstrijd NL-Spanje van afgelopen WK te kijken, gewoon gedownload van YouTube. Of documentaires.

Hoe je het ophangt? Net als voor een portable dvd speler heb je ook voor tablets handige houders die je achter de hoofdsteun van de voorstoelen bevestigt.

Mijntje

Mijntje

15-06-2016 om 11:03

Ik persoonlijk

vind dit allemaal echt niet nodig.
Nu gaan wij ook niet zo belachelijk ver weg en toen we wel verder weg gingen voldeed een cd-tje. Ik wil mijn kinderen geen continu vermaak geven. Je kan ook praten in de auto en naar buiten kijken of rode auto's tellen etc.
Maar aan mijn mening heb je niks

Labello

Labello

15-06-2016 om 11:10

Onze kinderen

Onze kinderen mochten meestal pas kijken na de lunch, dus ongeveer om één uur. Wij vertrokken vroeg en dan was de lunch de tweede stop.

Lente

Lente

15-06-2016 om 11:15

Wij hadden de dvd-spelers vooral voor onze rust

Als je ver rijdt, is het prettig als je niet de hele tijd kindermuziek hoeft te luisteren, auto's te tellen of andere bezigheden te verzinnen.
Dan kun je zelf ontspannen door wat te lezen of onderling te praten. Dat vind ik minder vermoeiend en daardoor prettiger reizen.
Gezamenlijke dingen doen we wel weer als we aangekomen zijn. Dan worden de dvd-spelers niet meer gebruikt, tenzij het de hele dag regent.

Anna G.

Anna G.

15-06-2016 om 11:37

precies!

We hebben weleens lange autoritten gehad waarbij we de hele dag K3 liedjes moesten aanhoren. Nu doen ze waar ze zin in hebben en luisteren wij via onze offline Spotify lijst naar onze eigen muziek. Of kletsen wat onderweg.

Uiteraard doen we ook auto bingo e.d., maar dat eindigt meestal in valsspelen van de kinderen (die ineens een molen zien staan die er niet is). Als ze zich vervelen, gaan ze aan elkaar zitten en dat eindigt ook in ruzie.. dus het is vooral ook uit eigen belang.

wij hadden voor mama's rust

Lang auto rijden is niet mijn hobby ( mooi weer wel ) dus ik hab m voor mijn verjaardag gevraagd hahah. Man had ook zelf een standaardje gefabriceerd waarop de dvd speler op de tafel kon staan op vakantie. Manlief slaapt erg weinig en keek dan savonds laat een film maar ook een stel pubers zaten ze dan savonds op een hoopje wel eens een film te kijken op dat minischermpje. Gezellig zo met een paar man vind ik dat prima.

De dvd die apart kan lijkt me wel fijn. Dat hadden wij niet, maar dan was t echt wel afspreken toen ze puber werden wie wanneer wat kon kijken. Wij hadden altijd zelf veel films maar familie kwam gewoon bij ons lenen voor de vakantie. Even rondvragen dus?

Tilly

Tilly

15-06-2016 om 12:33

ipod met luisterboeken

Wij hebben ipods met daarop luisterboeken voor de kinderen. Vooral de simpele zonder schermpje houden het qua batterij erg lang vol, daar kun je gemakkelijk een dag naar luisteren.
Bijkomend voordeel is ook dat ze naar buiten kunnen blijven kijken, onze jongste kan al niet lezen in de auto, schermpjes durven we niet uit te proberen.

Tilly

Tilly

15-06-2016 om 12:34

bibliotheek

Het kruidvat heeft vaak leuke en goedkope luisterboeken, en daarnaast is de bibliotheek ook handig hiervoor.

Lente

Lente

15-06-2016 om 12:50

Tilly

Mijn kind wordt ook autoziek als hij leest in de auto. Maar een dvd-speler kijken gaat wel goed. Misschien een keer lenen om uit te proberen?
Met een tablet gaat het minder goed omdat hij dan spelletjes doet. Film kijken op tablet kan wel.

Mijntje

Mijntje

15-06-2016 om 13:16

Ja kijk, wij hebben geen k3 cd'tjes in huis, dat scheelt. Alleen leuke (en jongens). Zouden die beeldschermen dan zijn uitgevonden voor de ouders, om die rust te gunnen en hoe deden ze dit dan vroeger? Ik had gelukkig nog de tijd om overdag te dromen en om me heen te kijken

angel3

angel3

15-06-2016 om 15:28

sja mijntje

Da s natuurlijk een niet helemaal eerlijke vraag. Hoe deden ze dat vroeger. Dat geldt voor zo enorm veel dingen. Ik neem aan dat jouw kinderen ook geen mobiel hebben (voortdurend vermaak) en ook geen pc want dat was er vroeger ook niet.
De tijden zijn veranderd. Ik haat autorijden en word zelf strontmisselijk al helemaal als ik vanalles moet gaan doen. Ik probeer het ook te voorkomen en wij gaan het liefst vliegen. Als we autorijden dan max 12 uur. Ik vertrek vroeg om een uur of 6. Dan rijden we tot een uur of 9 voor ontbijt. Dan gaan ze maar dutten. Vervolgens na het ontbijt doen ze iets zelf of muziek luisteren en rond de lunch inderdaad een tablet. Daar kunnen ze ook offline zat op doen.

Theeleut

Theeleut

15-06-2016 om 17:22

Nou

Ik vind het jammer dat er in mijn tijd nog geen dvd iPod o.i.d. bestond. Ik verveelde mij altijd en daar werd ik echt niet creatiever van. Ik ga af en toe met de bus naar het werk en heb blij dat ik mijn digitale krantje dan kan lezen anders vind ik ee niks aan --

k. oekje

k. oekje

15-06-2016 om 20:26 Topicstarter

twijfel tussen dvd speler en tablet.....

TJa, ik twijfel nu toch tussen een tablet en een dvd speler.

2 van onze kinderen gaan mee op vakantie. Ze zijn 14 en 16 jaar oud.

Alle andere jaren hadden ze wel filmpjes mee voor onderweg.

Ik had de sd kaartjes in de nintendo's omgebouwd zodat ze er zowel spelletjes, luisterboeken, leesboeken en films op konden kijken.

Nu zijn ze de kleine schermpjes zat en ze doen de spelletjes ook niet meer. Dus tijd voor wat nieuws...

Het enige voordeel dat ik zie van de tablets is dat ze er spelletjes op kunnen doen die ze thuis installeren. Dat blijft toch leuk.

Maar ik vraag me af hoe ik er dan films op zet. Dan moet ik ze waarschijnlijk eerst op mijn pc zetten en dan omzetten naar een ander bestand? En moet ik dan ook een speciaal programma daarop zetten om het te laten werken?

Kan ik ook ergens online films kopen die zo op een tablet gezet kunnen worden?

Als ik dit zo lees dan lijkt mij losse dvd schermpjes een stuk makkelijker. Hoppa, dvd's mee en draaien maar.

Om even mee te doen in de zijweg discussie:

Ik heb geen idee wat ik vroeger allemaal deed onderweg naar onze vakantie bestemming. Wat ik wel weet is dat ik vaak erg misselijk was en knetterende ruzies had met mijn zus, hahaha. We verveelden ons waarschijnlijk zo erg dat we ons druk maakten om wie de meeste ruimte had achterin. We hadden zelfs een streep getrokken waar de ander niet overheen mocht. En we hebben zelfs een keer een gordijn opgehangen (hoe weet ik niet meer) zodat we elkaar niet meer konden zien (maar elkaar wel konden schoppen).

wat een ellende vond ik die lange ritten zeg. Brrrr.

Wij hebben echt geen klagen met onze meiden. We rouleren wel steeds van plaats.

wanneer ik rijd dan zit mijn man naast mij voorin. Maar zodra we gaan ruilen en mijn man gaat rijden dan rouleren we van plaats. Ik ga dan naar achteren en dochter 1 gaat voorin. Bij de volgende stop ga ik weer rijden en gaat dochter 1 op de plaats van dochter 2 zitten.

Vroeger deden we om de zoveel tijd een cadeautje. Nu doen we dat ook nog maar doen de meiden daar in mee.

Iedereen koopt een klein cadeautje voor iedereen. Bij elke stop krijgt iedereen een presentje, dus mijn man en ik ook. Dat is erg leuk. Vorig jaar heeft mijn man mij en onze dames allemaal getrakteerd op nagellak.
zó leuk bedacht.

We maken van de rit echt een feestje. We vervelen ons nooit, er is echt nooit ruzie, bleren hard mee met muziek en stoppen erg vaak.

Echt, ons vakantie gevoel begint echt al zodra onze oprit uit het zicht is. Heerlijk. Ik zie er nu al naar uit.

Ik heb echt het idee dat ik ernstig aan het opscheppen ben. zo is het niet bedoeld hoor

Anna G.

Anna G.

15-06-2016 om 20:32

mijntje

Hoe onze ouders dat deden? Nou, ik moet zeggen dat ik steeds meer bewondering voor ze heb! Zij hebben alle delen Kinderen voor Kinderen honderden keren aan moeten horen. Gelukkig zijn daar nu oplossingen voor, al kreeg ik rond mijn 12e een Walkman wat toch wel vergelijkbaar is.

En toen had je geen airco en zaten we te klooien met doeken voor de ramen. De auto's waren een stuk minder comfortabel dan nu...

PS - ik heb ook 2 jongens, maar oudste was in zijn kleutertijd echt verzot op K3!

Lente

Lente

15-06-2016 om 20:51

14 en 16, dat is andere koek

Vergeet die dvd-speler maar. Als er geen tablets in huis zijn, zou je er twee kunnen kopen voor de vakantie. Dat is al een groot kado.
En dan zou ik ze zelf laten uitzoeken welke tablets geschikt zijn binnen het budget, hoe ze daar films op krijgen, welke gratis spellen er op moeten, welke e-books, welke luisterboeken, etcetera.
Ze hebben vast ook een mobiel. Daar kunnen ze ook spelletjes op doen.

Die tablets zijn altijd bruikbaar, die dvd-speler maar heel kort.
Je kunt ook melden dat de tablets van jou zijn. Ze mogen ze tijdens de reis gebruiken en daarna beslis jij hoe het verder gaat.

Triva

Triva

15-06-2016 om 21:57

14 en 16?

en nooit problemen gehad en nu dan opeens dit willen kopen? Echt niet doen. Wij doen het al jaren met luisterboeken, onze bieb heeft er 900, ook volwassenboeken en de jongens spelen al jaren ook op de DS (dan is het nog leuk in de auto). Ik zou dat spul echt niet meer gaan kopen hoor, kun je net zo goed een film in je laptop stoppen of inderdaad op een tablet.

Nee dat zou ik ook niet meer doen denk ik.

Bij ons waren t beginnende tieners toen we m kochten. Dan zou ik ze zelf eens laten kijken hoe ze t het beste kunnen doen achterin, met een budget. Wie weet kun je er een lenen? Dat doen wij hier ook wel eens?

Dochter en ik zijn vorige week een week op vakantie geweest en ze nam een oude telefoon mee met luisterboeken erop en ...de nintendo

k. oekje

k. oekje

15-06-2016 om 22:55 Topicstarter

Ik begrijp niet hoe ik de dvds op de tablet ga krijgen

We hebben thuis een tablet maar daar wordt vrijwel niets mee gedaan (behalve een spelletje hayday)

Die tablet hebben we ooit gekregen en ik ben blij dat ik daar nooit geld aan uit heb gegeven

Onze meiden kijken onderweg op hun Nintendo films. Ze hebben daar zo'n 13 pp op staan.

Meer doen ze niet meer met die Nintendo.

Dus omdat ze graag films kijken dacht ik dat het slimmer was om die dvds spelers te kopen.
De schermpjes van de Nintendo zijn zo klein en ik heb het programma niet meer om de dvds weer op het kaartje te zetten.

Maar ik zal eens kijken naar tablets en hoe ik daar films op zet. Het is het onderzoeken waard--

Lente

Lente

15-06-2016 om 22:59

Niet doen

"Maar ik zal eens kijken naar tablets en hoe ik daar films op zet. Het is het onderzoeken waard-

Laat ze het zelf doen.......!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.