Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bonny

Bonny

18-11-2008 om 10:17

R4 kaart voor ds

Wie kan me wijzer maken? Wat is precies een R4 kaart voor een Nintendo DS? Mijn zoon heeft het er steeds over dat z'n vriendje er een heeft, maar het is mij niet duidelijk waar het ding voor dient. Wie kan me meer vertellen?
Alvast bedankt!
Groet, Bonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

18-11-2008 om 10:40

Dat is

een kaartje voor je DS waarop je heel veel spelltjes kan zetten. Die je dus kan downloaden van internet. Voordeel: eenmalige aanschaf van R4kaartje en de rest is gratis. Ook hoef je niet steeds kaartjes te wisselen als je een ander spel wil doen.
Kijk es op sidder.nl

Puck2

Puck2

18-11-2008 om 12:25

Of een dstt

Een variant voor een R4 is een DSTT kaartje, dat is een soort adapterkaartje waarin je en micro SD-kaartje schuift. Voordeel is dat je maar 1 DSTT kaart nodig hebt en die kunt uitbreiden met meerdere micro-SD-kaartjes. Ik weet niet of dat voor een R4 kaartje ook kan? Verder is het downloaden van spelletjes wel hartstikke illegaal tenzij het om homebrew-spelletjes gaat. Wanneer je kijkt in de rubriek computeren (of in het archief ervan)v dan kom je vast wel bruikbare info tegen, er lopen regelmatig draadjes hierover.

Ardnax

Ardnax

18-11-2008 om 12:58

Of een n5

Ook met een micro SD kaart.
Je hebt dus heel veel kaartjes voor je DS.
Hij is (zij zijn) voor zover ik weet oorspronkelijk bedoeld om andere applicaties op je DS te kunnen draaien zoals internetten, MP3-speler, agenda functie etc.
Maar dus ook nds-files.
Grtz.
Ardnax

assepoesje

assepoesje

21-11-2008 om 23:45

Edge kaart kan ook

zie draadje hierboven (teller op 3 of 4 dagen zetten). Ik heb (nadat ik in de gaten had het werkt) al héél veel spellen verzameld.

grtjss en succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.