Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Raaaaare vraag

Ik heb op dit moment als agenda de google kalender op A4 uitgeprint. Het heeft voordelen, althans tot nu toe: ze hangen aan m'n keukenkastjes, precies een kwartaal op een rij. Lekker overzichtelijk. Nu was ik wel op zoek naar een ander systeem maar aangezien ik nog niets heb gevonden waar ik echt het licht van ben gaan zien, hou ik maar aan dit systeem vast. Alleen: er zijn meer buitenhuis activiteiten en dus meer logistiek. Met als gevolg te weinig schrijfruimte. Nu dacht ik, stel nu dat ik dat ding op A3 zou laten printen.. dan is meer ruimte. Alleen hoe vergroot ik zo'n afbeelding naar A3 formaat zonder dat de kwaliteit teveel verminderdt ?
Ik neem althans aan dat als ik via de copyrette laat printen op A3 de afbeelding niet automagisch schaalt van A4 naar A3 (dan krijg ik een A4 afbeelding op een A3 vel lijkt mij). Wie heeft er met dit bijltje gehakt ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

16-11-2010 om 09:18

Moet geen probleem zijn

Met google kalende bedoel je denk ik zoiets: https://www.google.com/calendar/
Die kun je rustig op A3 laten afdrukken zonder dat de kwaliteit verminderd omdat er geen werkelijke afbeeldingen in staan. Hij is gemaakt van lijnen, achtergrondkleurtjes en tekst. Allemaal elementen die geen last hebben van schaalvergroting. Het is zelfs zo dat als je hem verticaal laat afdrukken hij het automatisch over twee A4 vellen verdeeld, die je vervolgens aan elkaar moet plakken. Dat zou je altijd nog kunnen doen.
Om hem op een A3 vel te printen moet je gewoon bij de opties van het printen aangeven dat het papierformaat A3 is (als die in je printer past) of bedoel je met de copyrette een externe drukkerij? Dan is het nog geen probleem, maar moet je je kalender wel in digitaal formaat aanleveren door bijv. print op file en daarbij 'A3' als papiergrootte en als formaat 'pas aan het formaat papier aan' te selecteren. Of iets dergelijks. Doordat ik geen Nederlandstalig systeem op mijn PC heb weet ik niet precies hoe de opties bij jouw heten.
Groeten Primavera

Philou

Philou

20-11-2010 om 09:40 Topicstarter

Primavera

Bedankt: lukt het niet op mn werk dan probeer ik het bij een prinerette. klinkt als niet al te moeilijk (voor mij dan .

Primavera

Primavera

25-11-2010 om 19:50

Is het gelukt?

En? Is het gelukt?
Gr. Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.