Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Dymo

Dymo

30-01-2020 om 12:11

raar probleem met computer

Ik heb een raar probleempje met de computer. Het lijkt alsof mijn toetsenbord blijft hangen, zodat ik steeds dit sooooooooooooort dingen krijg. Of als ik één keer op de backspace tik, wist hij ineens een hele zin uit. Ik heb dus een ander, eveneens draadloos toetsenbord aangeschaft. Maar die deed hetzelfde. Ik heb nu een toetsenbord met een snoer aangesloten, maar ook daarmee houd ik het probleem. Ook tikken alle toetsenborden soms ineens de letters fe, ook al raak ik het toetsenbord niet eens aan.
Kan het iets in de computer zijn? Iemand een idee? Ik word er helemaal gek van als ik lange stukken moet tikken en daarbij is het natuurlijk niet handig als ik random letters in de tekst krijg.

Dymo

Dymo

30-01-2020 om 12:12

toevoeging

Het gaat dus om mijn desktop, niet mijn laptop.

Jasmijn

Jasmijn

30-01-2020 om 12:32

driver?

Ik googlede een beetje voor je en iemand had ook iets vreemds met zijn toetsenbord en kreeg toen de tip om de driver opnieuw te installeren. Weet niet of je hier iets aan hebt hoor, zie deze link https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware-and-Upgrade-Questions/Keyboard-keeps-typing-number-5-randomly-by-itself-5-key-on/td-p/6993146

Dymo

Dymo

30-01-2020 om 14:34

ik weet het niet...

Dank voor het zoeken, Jasmijn, het gaat daar om een laptop en bij mij om een desktop met apart toetsenbord,dus ik weet niet of daarin verschil zit bij dit probleem. Ik denk dat ik er toch maar een 'mannetje' bij moet halen. Ik heb ook al een extra virusscan uitgevoerd maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

wimb

wimb

30-01-2020 om 16:13

Dongle of Bluetooth

Een desktop heeft ook drivers. Wat dat betreft klopt dat verhaal wel.
Hoe is de verbinding van het toetsenbord met de computer ?
Dat kan Bluetooth zijn maar ook een bij het toetsenbord behorende USB dongle.
Die moet er dus uit.
Dus zoeken naar een dongle in een USB slot en die eruit halen. Als het een Bluetooth toetsenbord is de Bluetooth uitschakelen.
Dan kijken wat er gebeurd.
wimb

Dymo

Dymo

30-01-2020 om 17:36

alles eruit gehaald

Ik heb alles eruit gehaald, dongle van het toetsenbord en ik had ook een aparte ergonomische muis met zo'n dongle. Het leek even beter, maar toch nog niet helemaal. Ik ga even een flink stuk achter elkaar typen, kijken wat er gebeurt.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-01-2020 om 09:30

Dymo

Dat we dat niet opgelost krijgen. Ik heb even voor je gezocht en blijkbaar is er een keyboard repeat delay in Windows, maar op een of andere manier kan ik die setting in mijn windows 10 instellingen niet vinden. Als die op een of andere manier op '0' is gezet zou je dit soort dingen kunnen krijgen.

Als je de setting ook niet kunt vinden zou je kunnen proberen het direct in de Windows registry te wijzigen met de registry editor:

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard

Daaronder staat een waarde KeyboardDelay, die moet op '1' staan. (de default instelling) KeyboardSpeed staat bij mij op 31.

Uitgebreidere uitleg vind je hier:

https://www.tenforums.com/tutorials/136866-change-keyboard-character-repeat-delay-rate-windows.html

Dymo

Dymo

31-01-2020 om 13:07

toch de dongletjes

Dank allemaal!
Ik heb alle dongletjes letterlijk mijn werkkamer uitgedaan en zowel een toetsenbord als een muis aan een draad aangesloten op mijn computer. Daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Nu zorgen dat ik een wat ergonomischer toetsenbord krijg, want zo'n oud ding is geen pretje voor de polsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.