Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lidewei

Lidewei

16-10-2010 om 16:56

Rare aanmeldingen in webshop

Ik heb een webshop, en voor het doen van een bestelling moeten klanten zich registreren. Ze vullen dan hun naw-gegevens in en emailadres. Ik krijg daar een berichtje van, en daarna volgt bijna altijd een bestelling en betaling.
Maar nu heb ik de laatste weken last van het volgende. Ik krijg een berichtje dat iemand zich heeft aangemeld. Maar daarna volgt géén bestelling/betaling. Alle aanmeldingen hebben het volgende gemeen; de gebruikersnamen hebben een gelijkluidend patroon. Bijv. Hariwari Hariwari en dan email adres [email protected] . Een dag later registreert zich een klant die zakanossie zakanossie heet, met het email adres [email protected] . En dit zo bijna elke dag. Mijn webmaster weet niet wat het is, maar zegt wel dat het slim is om deze geregistreerde klanten te verwijderen. Dat doe ik dan ook braaf. Maar ik vraag me af of het niet een vorm van hacken is. Kan dit kwaad? Of zijn dit gewoon kwajongens-streken?

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oplossing

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha

Wordt veroorzaakt door spambots. Dit zijn robotscripts die zich automatisch registreren en vervolgens op zoek gaan naar een lek in je registratiesysteem of database. Vervolgens kopieeren ze de mailadressen en gebruiken die voor spam. Vervelendste vorm is als ze creditcardgegevens overnemen en hiermee frauderen. Gebruik als oplossing een Captcha.

Lidewei

Lidewei

16-10-2010 om 19:26

Mamarijk

Dank je wel voor je antwoord, maar nu weet ik eigenlijk nog niks. Kan het kwaad en hoe gebruik ik dan een Captcha?

Lidewei

Mail maar

Sorry, dat ik hier nu pas weer ben.
Maar je kan me mailen op marktplaatsartikelen gmail punt com.

Lidewei

Lidewei

22-10-2010 om 17:55

You've got mail

Bedankt, je hebt mail.

Lidewei

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.