Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

RoelVV

RoelVV

01-08-2018 om 17:38

Refurbished iPhone

Hallo allemaal,

mijn zoon wil graag een iphone kopen van zijn eerste gespaarde geld (10 jaar oud).
Nu heb ik verchillende dingen gelezen en kwam ik een zogenoemde refurbished iphone tegen.

zijn er hier ouders met ervaring bij het kopen van een eerste (toch wel erg dure) iphone voor zoon/dochter.

(Verwijderd door forumbeheer wegens reclame)

Veer

Veer

01-08-2018 om 18:40

Geen goede ervaringen

Vorig jaar, of t jaar daarvoor, was er een actie van n telefoonaanbieder waarbij je voordelig een refurbished iphone kon kopen, bij Leapp. Onze 3 kinderen hebben dat gedaan. Alle drie de telefoons hadden binnen enkele maanden problemen. Via Leapp zijn ze teruggestuurd en zijn kosteloos de accu's vervangen. Korte tijd later waren er weer andere problemen/vielen ze uit.. mjjn 3 pubers hebben inmiddels elk een hele nieuwe telefoon gekocht. Op basis van deze 3 ervaringen raadt ik het dus af.

Inanna

Inanna

01-08-2018 om 18:51

laatst in het nieuws

Het is een aantal maanden geleden in het nieuws is geweest dat refurbished telefoons vaak niet echt een goede deal zijn:

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/3914961/consumentenbond-refurbished-iphone-vaak-slechte-deal

https://tweakers.net/nieuws/135787/consumentenbond-refurbished-iphone-6s-6s-plus-en-7-leveren-weinig-voordeel-op.html

Dees

Dees

01-08-2018 om 19:17

Xiaomi of Huawei

Waarom geen goedkoop Chinees meer? Splinternieuwe telefoons, zeer goede kwaliteit en tegen een prijs waar je van Apple een oud afdankertje voor krijgt.

Bo

Bo

01-08-2018 om 20:54

Je vraagt in je omgeving of iemand een oude iPhone heeft. Die kan je dan voor een kleine attentie overnemen. De meeste mensen vervangen hun telefoon elke 2 jaar. Zo geven wij onze oude telefoons altijd door aan onze kinderen. We kopen nooit een nieuwe telefoon voor hun.

Ik neem binnenkort een iPhone 8 en mijn SE gaat dan naar mijn kind.

Eva

Eva

01-08-2018 om 23:50

Wel goede ervaring

Mijn dochters hebben beiden een i-phone 5c van refurbished.nl gehad. Beide telefoons functioneerden op alle vlakken prima. Bij 1 van de 2 ging de telefoon na een half jaar kapot. Hij ging om wat voor reden dan ook niet meer aan. Deze hebben we teruggestuurd (er zit een jaar garantie op), en we kregen netjes een nieuwe i-phone opgestuurd.

Guera

Guera

02-08-2018 om 01:43

Goede ervaring

Dochter heeft al een jaar een refurbished iphone6. Nooit problemen mee of mee gehad.

RoelVV

RoelVV

03-08-2018 om 15:19

bedankt voor alle reacties

Denk dat ik het toch maar ga proberen, ander merk is echt geen oplossing. Zoon heeft in zijn hoofd dat het een iphone moet zijn en wil niks anders.

@eva is (link verwijderd door forumbeheer) een betrouwbare partner? Heb zelf (link verwijderd door forumbeheer) gevonden is nog wat goedkoper ook.

Cathy

Cathy

03-08-2018 om 15:27

RoelVV

Als je graag jouw/die webwinkel wil promoten, dan doe je dat maar. Gebruik Google voor refurbished iPhone en er zijn genoeg hits. Je doet net of jouw link de enige is.

Sas

Sas

03-08-2018 om 18:43

Je had het over een refurbished Iphone 7

Dat lijkt me nogal onzinnig voor een 10-jarige.
ik zou eerst maar beginnen met een iPhone 5 op die leeftijd.

RoelVV

RoelVV

06-08-2018 om 16:46

Onzinnig?

@Sas waarom is het onzinnig en zou mijn zoon met een iphone 5 moeten beginnen, hij wil graag een nieuwer model.

@Eva Wettelijk zit er gewoon garantie op een refurbished toestel als ik het goed begrijp, of heb je hier iets speciaal voor afgesloten? (verzekering/garantie oid)

Johanna

Johanna

12-08-2018 om 19:30

ook gedaan

Hier een refurbished iphone se gekocht voor mijn dochter, gekozen voor bijna nieuw, volgens mij was de telefoon ook nieuw. Twee jaar garantie, nou ja, dan durf ik dat wle. Ander idee is, en dat moet je even googelen, om wel een nieuwe te kopen, maar jij bent niet de eerste eigenaar. Klinkt cryptisch, maar ik probeer het uit te leggen. Stel ik koop een iphone 8, maar ik besluit uiteindelijk toch dat ik de X wil. Ik breng de 8 terug naar de winkel, leg geld bij en ik ga met de X naar buiten. Die 8 is dan geen nieuwe meer, nou ja, dat is-ie wel, maar feitelijk 2e hands. Het gaat dan om die 8: wel een nieuwe maar niet de eerste eigenaar. Geen idee of het dan veel scheelt met een nieuwe, qua prijs dan. Ik kan even niet op de naam van de winkel komen, geen apple winkel, maar ze verkopen eigenlijk alleen maar apple telefoons en computers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.