Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Roblox in-app aankopen via telefoon


Bijtje82

Bijtje82

12-10-2022 om 19:02

MarLouise schreef op 12-10-2022 om 18:51:

En we hebben nu voor onze zoon opnieuw Roblox geinstaleerd met zijn juiste geboortejaar én ouderlijk toezicht. ...maar we weten ook dat een nieuw emailadres altijf zó weer aangemaakt is.... Al onze kinderen weten nu weer extra goed wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, dus we hopen dat ze ervan geleerd hebben!


[..]

Oh dat stuk had ik gemist. 😁 

maar kun je dat al niet beperken bij het telefoonabonnement? Ik kan niet eens een SMS naar een betaald nr sturen. 

Ja hij weet dus nu dat het terug gedraaid is. 
Ik zou het abonnement hierop blokkeren. Weet niet of dat kan maar dan maar prepaid. 
Bijna alle kinderen hebben vanaf 12 een mobiel dus er moet toch iets te regelen zijn dat zonder betaling geen diensten kunnen worden afgesloten. 

Eppos schreef op 12-10-2022 om 19:12:

Ja hij weet dus nu dat het terug gedraaid is.
Ik zou het abonnement hierop blokkeren. Weet niet of dat kan maar dan maar prepaid.
Bijna alle kinderen hebben vanaf 12 een mobiel dus er moet toch iets te regelen zijn dat zonder betaling geen diensten kunnen worden afgesloten.

Nee dat lijkt niet te kunnen. Ik heb de kinderen hier thuis uitgelegd dat ik kan zien dat ze aankopen doen via het mobiele netwerk en dat dat niet mag. Tot nu toe heeft dat op het allen genoeg indruk gemaakt om dat dus niet te doen.

Je kunt in Family Link wel de playstore verbergen. Dan is die niet zichtbaar op de mobiel van het kind. Je kunt in Family Link ook apparaten toevoegen, dus je zou dan de chromebook kunnen toevoegen en dan zou het daar ook op moeten werken. Of het dan ook werkt als hij een ander mailadres heeft aangemaakt, weet ik niet zeker.

Wij geven soms de kinderen zo’n kaart van Roblox, dan kunnen ze daar iets mee kopen. Want ze vinden het heel erg leuk.

Myrrha1 schreef op 07-01-2024 om 21:46:

[..]

Nee dat lijkt niet te kunnen. Ik heb de kinderen hier thuis uitgelegd dat ik kan zien dat ze aankopen doen via het mobiele netwerk en dat dat niet mag. Tot nu toe heeft dat op het allen genoeg indruk gemaakt om dat dus niet te doen.

Je reageert op een draadje uit 2022. Ik denk niet dat het nog veel zin heeft...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.