Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

tante Sidonia

tante Sidonia

12-12-2017 om 20:40

screenshot maken

Ik vind het heel moeilijk een screenshot te maken. Ik moet de aanknop en de volumeknop tegelijk indrukken, maar dan komt 9 van de 10 keer de aan-uitknop in beeld op het scherm of de telefoon wilt gaan uitschakelen.
Ik word er gek van. Is er nog een andere manier om een screenshot te maken? Ik heb een LG G3

Iemand?

V@@s

V@@s

12-12-2017 om 20:54

koop een huawei

Daar is het gewoon een van de knoppen in het snelmenu bovenaan. Ben er bij mijn Samsung ook nog steeds niet uit.

V@@s

V@@s

12-12-2017 om 20:55

of goedkoper

Installeer een screenshot app.

tante Sidonia

tante Sidonia

12-12-2017 om 20:58

wauw v@@

Kan dat? Ik ga effe zoeken

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-12-2017 om 21:05

Grappig

Dat heb ik ook op mijn iPhone. Net als omgekeerd, dat je een foto maakt terwijl dat niet de bedoeling is. Is de leeftijd, denk ik

Juline

Juline

12-12-2017 om 22:03

Kostte mij ook wat moeite

Ik ben niet zo handig met apparaten, maar uiteindelijk lukte het me wel. Idd aan/uitknop tegelijkertijd met volume-lager. Dan even vasthouden (1 of 2 sec).

wis

wis

12-12-2017 om 22:20

Samsung 7

Weet niet welke Samsung je hebt V@@s maar naast de knoppen tegelijk indrukken kan ik oom met de zijkant van mijn hand een schuivende beweging maken over het scherm. Heel handig.

rutiel

rutiel

14-12-2017 om 13:02

Goh...

Ik ontdek pas door dit draadje dat er een screenshot-knop in het snelmenu van mijn Huawei staat...

En dat terwijl ik hem al twee jaar heb (schaam).

Mijn dank ik groot V@@s!

maan.

maan.

15-12-2017 om 18:23

Het duurde bij mij ook wel even..

Ik had mn telefoon ook al bijna een jaar toen mijn dochter opmerkte, mam wat zit je te pielen met die knoojes, waarom maak je geen screenshot met je menu? Ideaal! Pasgeleden heeft ze me uitgelegd hoe ik een screenshot maak van iets dat langer is dan je scherm maar hoe dat moest weet ik inmiddels niet meer.

Triva

Triva

15-12-2017 om 18:41

nou maan

dat mag je dan toch nog wel een keertje vragen

tante Sidonia

tante Sidonia

15-12-2017 om 19:20

zo'n app

Stelt dus helemaal niets voor he !Daar staat in dat je de aan en de volumeknop tegelijk moet indrukken...dat is toch potdorie geen app!

Hoe kom ik in het menu om een screenshot te maken?

Annelies B.

Annelies B.

18-12-2017 om 15:59

Boven aan het scherm...?

Heb je boven aan je scherm geen menu dat je naar beneden kan 'vegen'?
Dat is de balk waar je batterij en verbindingen in staan.
Soms staan daar ook meldingen van ontvangen mailtjes, whatsappjes en zo. Die veeg je naar beneden. En daarboven nog een donkere balk die je naar beneden kan vegen

Daar staat dan ook 'schermopname' bij, althans om mijn smartphone.

Succes!

V@@s

V@@s

18-12-2017 om 17:30

helaas

is dat geen standaard functie in het snelmenu. Huawei heeft dat bijvoorbeeld wel, maar samsung weer niet.

Vogel

Vogel

18-12-2017 om 18:42

Zo fijn

dat ik niet de enige ben die daar mee worstelt!

tante Sidonia

tante Sidonia

19-12-2017 om 20:12

nee annelies

Die functie heb ik daar niet zitten.
Vogel, jij vindt het ook lastig? Ook onhandige vingertjes?

Vogel

Vogel

20-12-2017 om 17:41

Heel lastig

Ligt aan mijn vingers of mijn mobiel, met de iPad lukt het meestal wel maar die is dan ook een stuk groter. Ontelbaar aantal screenshots gemaakt waarin je nog in beeld ziet hoe ik het geluid zachter zet. Ach, klein leed.

tante Sidonia

tante Sidonia

20-12-2017 om 19:12

misschien

moet ik inderdaad eens proberen die screenshot te maken op de tablet!

Bor

Bor

23-12-2017 om 00:16

V@@s

Ik heb de Samsung Galaxy S7.

2 opties:
1. ( Redelijk nieuw)Bij instellingen/geavanceerd/ functie slim aanvinken. Je kunt nu met de zijkant van je hand over het scherm vegen voor een screenshot.
2. Tegelijk start en aan/uitknop aanklikken.( Is die toets onderaan je telefoon en die aan de rechter zijkant.

Bor

Bor

23-12-2017 om 12:29

Werkt ook voor de S6

Van Samsung Galaxy.

Hahaha.

Ik ben nog erger dan jullie. Ik heb nog nooit met deze vraag geworsteld, want ik heb nog nooit een screenshot gemaakt. Werkelijk geen idee wanneer dat handig of noodzakelijk zou zijn. Leg uit!!! Wat mis ik??

Ingrid

tante Sidonia

tante Sidonia

23-12-2017 om 21:17

ingrid

Je kunt dat goed gebruiken om aan te tonen dat iemand iets raars op Facebook heeft gezet bijv. of in een app geschreven, wat je aan iemand wil laten zien of als bewijs wil gebruiken.

Amsterdamse

Amsterdamse

23-12-2017 om 21:33

Screenshots handig

Ik maak vooral screenshots van dingen/mensen die ik op internet tegenkom en wil onthouden. Ik maak screenshots van toetjes voor de kerst, van mensen die iets interessants zeggen en waar ik meer van wil weten zodat ik dat later kan opzoeken, van mooie of inspirerende kunstwerken of interieurs, van het verkorte rooster van de kinderen, van spullen die ik wil hebben, van 13.13 uur op 13 december en dat app ik dan naar de kinderen. Dat soort dingen dus.

Oh ok.

Ik heb geen Facebook. Krijg zelden rare appjes. En internet achtige dingen doe ik eigenlijk altijd op mijn i pad. En dan laat ik iets wat ik even wil bewaren gewoon als tabblad openstaan...

Nou ja, weer wat geleerd

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.