Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bell@

Bell@

16-11-2012 om 10:30

Smartphone verbindingsproblemen

Ik heb sinds gisteren een smartphone (Hombre, tis de JiaYu G3, maar ik kan er dus nog niets over vertellen).
Ik stuit op 2 problemen:
1. Hij blijft op roaming staan, wat ik ook doe. Hij leest mijn simkaart wel, ik kan bij al mijn contacten bijv., maar als ik wil bellen/sms'en krijg ik bericht dat dat via roaming gaat. Dan breek ik maar af. Bij Instellingen, Meer, en Mobiele Netwerken heb ik hem zelf een mobiele provider laten selecteren. Als ik kijk bij simgegevens, noemt hij mijn provider (Telfort), met het juiste nr. Onder het kopje Roaming, heeft hij Telfort staan, met mijn nummer. Als ik dat aanvink, krijg ik een waarschuwing of ik echt wel gegevensroaming wil toestaan. Maar ook als ik het niet aanvink, blijft bij de R-melding geven. Ik heb werkelijk geen idee.
2. En op internet kan ik ook al niet, want er "is een verificatieprobleem". Het wachtwoord klopt, heb het modem gereset, hielp niet.

Heeft iemand een idee? Zit al uren te prutsen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

16-11-2012 om 19:44

Dat krijg je met die chinezen

Ik heb iets dergelijks vroeger ook wel eens gehad. Volgens mij zit het zo: Je provider is Telfort, maar die maakt gebruik van het KPN network. De telefoon denkt dan dat je aan het roamen bent (roamen = gebruik ander netwerk dan dat van je eigen provider). Geen probleem, lekker laten roamen, het kost je niks extra of zo.

Moderne telefoons herkennen dat wel netjes, maar zo'n import is natuurlijk niet afgestemd op NL.

Dan zal het verder wel goed gaan.

Bell@

Bell@

17-11-2012 om 08:32

Yes

Ja, dat was het, Hombre, heb inmiddels ook een pagina van Telfort zelf gevonden waarin ze dit uitleggen. Inmiddels draait alles en ben ik vooralsnog zeer tevreden.

Hombre

Hombre

19-11-2012 om 22:22

Nou...

Hoe bevalt ie en wat heb je er uiteindelijk aan uitgegeven?

Bell@

Bell@

02-12-2012 om 08:39

Zie het nu pas

Hombre, zie je vraag nu pas. Het heeft allemaal nogal wat voeten in aarde gehad voor ik alles aan de praat had (ook 3G was lastig, maar bleek ook weer iets diep in de instellingen). Maar nu ben ik heel erg tevreden. Hij was uiteindelijk wel duurder dan ik gepland had: $240,-, maar dat is incl. vrij dure DHL verzending, waardoor ik hem wel 3 dagen na bestelling binnen had (nadat ik eerder al wéken gewacht had bij andere retailers, en weer geannuleerd). Aan de deur niets meer hoeven betalen.
Hij is snel, en bevalt echt prima. Op tweakers en fok vind je uitgebreide reviews.
Bedankt dus voor je tip destijds

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.