Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2011 om 21:33

Software voor reisverslag met foto's

Ik ben op zoek naar handige software om een geschreven dagboek en foto's samen te voegen tot een mooi reisverslag.
Een fotoboek van bijvoorbeeld de Hema is niet zo geschikt omdat dat vooral op foto's gericht is, en het lastig om de tekst echt netjes te krijgen. (is mijn ervaring) En er is veel geschreven tekst.
En word ofzo is niet zo handig om foto's aan toe te voegen zonder dat de complete layout continu overhoop gehaald wordt.
En verder: liever niet al te ingewikkeld, want 't is voor m'n moeder. Als die op m'n vader (erg handig met computers, en erg druk) moet wachten, zoals ze al een paar jaar doet, wordt 't nooit wat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-10-2011 om 21:36

Op papier dus

Het is dus de bedoeling om het te printen. Dat kan op de eigen printer (voorkeur), maar als het erg goed werkt om het printen ergens anders te laten doen is dat ook niet zo'n probleem.

Kim Groothof

Kim Groothof

26-10-2011 om 08:29

Powerpoint of publisher

Ik zou kiezen voor Powerpoint of Publisher. Bij beide kun je gemakkelijk tekstblokjes en foto's invoegen zonder dat het allemaal verschuift. En dan kun je het inderdaad gewoon op je eigen printer uitprinten.. Publisher is meer gericht op het later uitprinten van wat je maakt, Powerpoint meer om een presentatie op de computer te maken, maar het kan beide.

Moontje

Moontje

26-10-2011 om 23:16

Word

Ik zou het zelf toch gewoon op word doen hoor, of pages als je een mac hebt. Het verschuiven van de tekst als je een foto erbij zet is toch niet zo erg? Bij powerpoint of publisher zal die foto toch ook ergens moeten staan, je kan 'm moeilijk over de tekst heenzetten?
Ik denk dat het meer een kwestie is van even wennen en de slag te pakken krijgen. Foto's kan je invoegen en dan op het tekentje in zo'n werkset of werkbalk aangeven of je de tekst rondom wil, of boven en onder, dat is even puzzelen als je het voor de eerste keer doet, maar daarna weet je het wel. En inderdaad schuift de tekst dan netjes door. Komt het ongelukkig uit dan doe je wat extra regels of omhalen tussen ofzo.
(en ik ben een expert, heb 7 jaar een dagboek met foto's bijgehouden op word

Akelei

Akelei

27-10-2011 om 22:23

Word is nog niet zo gek

voor dit werk, inderdaad. Met de knop Tekstterugloop in de werkbalk Afbeelding kom je een heel eind als het gaat om combineren van foto's en tekst eromheen/doorheen/boven/onder etc... en bijv. ook het schuifje "Links inspringen" op de tabbalk om tekstblokken te verplaatsen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.