Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Spellen met chat

Ons kind van 9 heeft sinds kort het spel clash of clans ontdekt. Ik moet zeggen dat ik nog wat huiverig ben voor de clanchat. Hij zit nu in een clan waarin veel klasgenootjes zitten, maar veel regels schijnen er niet te zijn. Zo werd hij oudste gemaakt, maar vervolgens even vrolijk door een vriendje gedegradeerd. Hij trekt zich dat niet aan geloof ik, maar ik vind de gesprekken ook niet altijd even vriendelijk.
Ik kijk zelf mee terwijl of nadat hij speelt.

Ik snap heel goed dat dit er nu eenmaal bij hoort, maar hoop dat iemand hier tips heeft hoe ik mijn kind met een geruster gevoel kan laten spelen. Hoe maak ik hem het snelst digi-weerbaar

Zelf 13 jaar

Zelf 13 jaar

03-10-2016 om 01:15

Hier

Toen ik zelf 8 was speelde ik ook een online spel dat iets van 'brawl' nogwat heette. Het draaide om met verschillende soorten dieren elkaar af te knallen. Ik vond het een leuk spel totdat ik iemand in het spel had vermoord en ik via de chat klote k#nker beer werd genoemd. Zo heb ik geleerd dat 80℅ van de gamers je een zo rot mogelijk gevoel willen geven. Nu trek ik me daar niks van aan en reageer net zo rot terug. Ik denk dat je hem het spel prima kan laten spelen, want hij kan leren hoe mensen zich gedragen in spellen.

GS

GS

06-10-2016 om 14:27

hihi

Zelf 13 jaar: echt een aanbeveling voor online gaming!
Kinderen van 9 zijn eigenlijk veel te jong om zo'n groepje democratisch in stand te houden. De chat van clash of clans is volgens mij schriftelijk? Daar heb ik ook wel zo t een en ander voorbij zien komen toen mijn zoon het speelde.

Het beste is dat bij zo'n clan niet te veel 'oudsten' zijn met rechten om anderen te promoten of degraderen. Dat alleen al is bij zo'n clubje kinderen genoeg reden voor een hoop frustraties en ellende. Er zijn kinderen die bij de eigenaar net zo lang vleien tot ze een bepaalde status hebben gekregen en gaan dan prompt lopen zieken. Heel vervelend. Kan je zoon niet een eigen clan starten?
En voor wat betreft digi-weerbaarheid: nooit eigen naam gebruiken als nick en niet te veel vertellen over jezelf, school, woonplaats. En wegwezen als het je niet langer bevalt (en op tijd de knop ook weer uit kunnen zetten).

Freya

Freya

10-10-2016 om 13:42

vooral niet te zwaar aan tillen

hier is Clash of Clans ook een hele tijd favoriet geweest, inderdaad met chat. En ja, dat gaat er niet altijd even netjes aan toe, maar volgens mij is dat niet anders dan op de speelplaats. En je moet kinderen ook niet onderschatten, die kunnen best wel wat hebben. En een kind van 9 of 10 zal, als hij het zat is, zelf ook wel zeggen 'dit speel ik niet meer'. Ik maakte mij vroeger ook heel druk in al die dingen, tot mijn zoon zelf zei: mama waarom maak jij er problemen van als ik het zelf niet erg vind? Tja, rake opmerking, toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.