Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Emmawee

Emmawee

25-07-2016 om 00:46

Spraak naar tekst

Voor mijn zoon van bijna 10 (gaat naar groep 7), ben ik op zoek naar software die gesproken tekst omzet naar getypte tekst.
Hij heeft nl veel moeite met schrijven (dcd) en dit zou een van de middelen kunnen zijn om hem weer wat verder te helpen.
Maar ik heb geen idee. Wie weet welke soorten er zijn en wat de verschillen zijn in prijs en kwaliteit?
Alvast bedankt, Maw.

Angela67

Angela67

25-07-2016 om 09:59

balans?

zou je bij de vereniging balans kunnen navragen misschien?
als ik google op speech to text krijg je vrij veel te zien, ook 'gratis' software onderdelen van windows bijv. Krijg de indruk dat er dus best veel mogelijk is.
gr Angela

Emmawee

Emmawee

27-07-2016 om 00:36

Dragon Naturally speaking

Helaas, weinig ervaring hier. Ik ben na wat speurwerk erachter dat Dragon Naturally speaking het meest gangbare programma is dat ook goed Nederlands kan verstaan (en Frans en Duits, dus dat kan voor mijn oudste misschien ook nog handig zijn!
Het is wel prijzig en zeker niet gratis, maar ik heb graag iets wat goed werkt, waardoor het aantrekkelijk wordt om het te gebruiken.
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

27-07-2016 om 00:41

Balans

En van Balans zou ik inderdaad wel eens wat meer gebruik kunnen maken, Angela. Bedankt voor de tip. Ik zou echt nooit aan Balans hebben gedacht.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.