Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mavis

Mavis

25-12-2017 om 17:08

Tablet reageert zo slecht

Mijn tablet, Samsung, zo'n vier jaar oud reageert zo matig op swipen of tikken. Veel minder dan eerst. Is dit gewoon slijtage? Of kan ik er iets aan doen? Met bepaalde doekjes of zo? Alvast bedankt!

Half a twin

Half a twin

25-12-2017 om 21:31

droge huid?

Vorig jaar had ik daar ook last van in het najaar. Ik had veel zonder handschoenen door weer en wind gefietst, hele droge schilferige handen en toen deed de tablet het ook niet. (Bij mij dan man had geen last) Goed creme gesmeerd en toen ging het weer beter.
Is natuurlijk niet de oplossing als je een pennetje gebruikt.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-12-2017 om 12:27

Het geheugen

Een tablet kun je in zekere zin vergelijken met een menselijk hoofd. Loopt dat over van indrukken, dan werkt het doorgaans ook automatisch wat trager dan normaal. Dit probleem laat zich tamelijk eenvoudig oplossen: gewoon het geheugen 'opschonen'!

Daartoe kopieer je foto's, filmpjes en teksten die je wilt bewaren voor de toekomst op een andere informatiedrager, zoals je laptop, PC, externe harde schijf en/of USB-stick. Vervolgens wis je alles van je tablet wat er niet langer meer op hoeft te staan.

Je zult merken dat het ding weer heel veel beter aan je zal gehoorzamen. Mocht dat onverhoopt tegenvallen, dan doe je er goed aan te bekijken welke programma's/applicaties je nog kunt verwijderen.

Alles bij elkaar is dit natuurlijk best een hele klus. Wie niet lui is en bovendien de tijd ervoor heeft, bespaart zich echter de kosten en moeite die komen kijken bij de aanschaf van een nieuw apparaat.

Luister ik naar de positivo in mij, dan komt er nog een mogelijkheid bij mij op: de situatie omdenken naar een oefening in geduld. Jouw eigen idee, dat een bepaald doekje het euvel misschien zou kunnen verhelpen, zou ik hoe dan ook als eerste uitproberen. Je kunt daartoe gerust een babylotiondoekje o.i.d. gebruiken. Als je maar geen agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt.

Een bejaarde buurman van me dacht ooit dat hij een sterkere bril nodig had. Bij de opticien bleek, dat de goede man de brilleglazen nog nooit had schoongemaakt. Dat bleek niet in zijn systeem te zitten en daar had nu werkelijk niemand rekening mee gehouden. Het was voor hem overigens een hele zorg minder, want hij vreesde al blind te worden.

Rode krullenbol

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.