Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tablet upgraden mogelijk?

Dochter heeft een tablet gekocht van tomtec ,een android 4.0.Na eneige tijd is de tablet teruggestuurd vanwege niet willen opstarten.Ze heeft nu een nieuwe gekregen van hetzelfde merk,maar het is een android 2.3.( dit was een oudere versie ) .Met een brief er bij dat de tablet volledig is geupgraded. zodat hij voldoet aan de 4.0 eisen.
Ik vind het een vreemd verhaal,en denk dat ze is afgescheept met een (veel goedkoper) verouderd model.Ik vraag me af,is het technisch gezien mogelijk om een tablet up te graden naar de eisen van een betere tablet met een hoger besturingssysteem?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

...kan dat inderdaad. Geloof dat de term refurbished is maar dat weet ik niet zeker. TomTom biedt dat soort apparaten aan voor een iets lagere prijs. Ik zou er zelf denk ik geen genoegen mee nemen, tis niet het type apparaat wat je hebt gekocht. Of is ie qua uiterlijk en technische specificaties nu hetzelfde?

sus-anne

sus-anne

28-02-2013 om 16:00 Topicstarter

Picasso

uiterlijk is gelijk aan de vorige tablet,maar deze tablet is een oudere versie en lag destijds voor veel minder geld in de winkel,dus ik vraag me af moet ze hier mee akkoord gaan?

Nee

zou ik niet akkoord mee gaan, daar heb je niet voor betaald. Ze hadden je dezelfde met 4.0 moeten leveren.

Waarom hebben ze dat dan niet gedaan? Anders had je zelf ook wel de goedkopere versie kunnen kopen en die kunnen upgraden. Het kan, dat upgraden, maar ik vind de actie van de fabrikant niet echt kloppen. Die maakt het zichzelf nu wel erg gemakkelijk.

Als iets kapot gaat en ze repareren het, dan verwacht je niet iets terug te krijgen van een lagere versie die software matig geupgraded is.

Als mijn S3 kapot gaat wil ik ook geen S2 terug die geupgraded is.

sus-anne

sus-anne

01-03-2013 om 17:50 Topicstarter

Helaas

De 4.0 is niet meer leverbaar ,vandaar deze oplossing.Ik heb een app gedownload waarmee je precies je specificaties kan bekijken,en deze voldoet wel aan de specificaties van de 4.0.
Dochter heeft besloten hem toch te houden,want er is wel weer een nieuwere versie uitgekomen,maar die is ook een stuk duurder.

Primavera

Primavera

02-03-2013 om 09:47

Dat moeten ze de nieuwere versie geven

Dit klopt echt niet, hoor. Ik heb ook ooit eens zo'n probleem gehad met een nieuwe laptop. Toen die thuis geleverd werd bleek die een deffect te hebben en dus heb ik die teruggestuurd. Ondertussen was dat model uit de handel gehaald en haaden ze helaas geen reserve-exemplaren meer leverbaar. Nou dat was dan pech voor de fabrikant, ze kregen van mij de keus tussen geld terug of een model dat minstens zoveel waard was als dat ik er voor betaald had met de specificaties die ik gekozen had.
Mooi dat ze met het nieuwere model hebben gestuurd zonder dat ik een cent extra hoefde te betalen en daarmee hebben ze wel een trouwe klant erbij gekregen. Als ze me een geupdate verouderd model hadden willen aansmeren had ik het geld terug ge-eist om bij de concurrentie iets uit te zoeken.
Groeten Primavera

sus-anne

sus-anne

02-03-2013 om 16:55 Topicstarter

Klopt , maar.............

de nieuwe versie is een 10 inch ,deze een 8.Buiten dat een 10 inch lastiger mee te nemen is past ook haar hoes met toetsenbord niet meer,wat nog meer extra kosten oplevert.

Maar dan is het klaar toch?

Want als je dan besluit om ermee akkoord te gaan en deze te houden, dan is het opgelost. Het gaat erom waar jij blij mee bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.