Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jacquel

Jacquel

25-05-2012 om 11:52

Tante van 85 niet aan de ipad gekregen

Ik wil even een update geven over mijn tante van 85, die ik aan de iPad probeerde te krijgen. Dat is niet gelukt. Ik ben begonnen met Talking Tom 1 en 2 en Talking Ben (kat en hond). Die vond ze erg leuk. Daarna Wikipedia. Toetsenbord eraan gehangen met een connector kit, omdat ze niet op het scherm kon typen. Vond ze fijn.
Ik gaf haar simpele opdrachten, zoals: doe 10 minuten iets met de iPad (al is het alleen maar aan en uit zetten, maar ik wilde haar natuurlijk bezig hebben met Talking Tom). Maar elke keer als ik langs geweest was, werd ze ziek en kon ze de opdrachten niet doen.

Ik heb nu net weer met haar gebeld en we zijn tot de conclusie gekomen dat ze gewoon niet van de iPad of andere moderniteiten houdt. Dan houdt het op. Ik wilde haar wereld vergroten omdat ze de deur niet meer uitkomt, maar dat was wel erg vanuit mezelf geredeneerd. Zij heeft genoeg aan haar tv en de klassieke-muziekzender. Ze is absoluut niet gedeprimeerd en heeft regelmatig contact met haar kinderen. Maar ja, de iPad lag er nu eenmaal (gekregen van haar zoon) en ik ben nu eenmaal een schooljuf, dus ik wilde het proberen.

Iedereen dank voor de input en suggesties. Binnenkort ga ik gezellig met tante theedrinken aan het water.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

25-05-2012 om 11:58

Boek gezien

ik meen bij de krant de standaard, aanbieding . Over hoe senioren te leren om te gaan met de ipad. Dacht toen aan jou en je tante

Tantes

Een paar jaar terug heb ik een simpele prepaid nokia voor mijn tante van 75 geregeld, dat wilde ze graag. Uiteindelijk gaf ze hem aan mij want ze kreeg het niet voor elkaar! (frustrerend ja, het is allemaal zo logisch!! )

Met wat mazzel heb jij zometeen die iPad, haha. Nouja, je hebt toch je best gedaan!

Jacquel

Jacquel

26-05-2012 om 01:10

Ik wil hem ook niet, vertigo

Haar zoon had me de iPad aangeboden, maar ik wil hem niet! Vind er nl. ook niks aan. Ja, voor spelletjes, maar daar wil ik mijn tijd niet aan verdoen. En verder ben ik fervent aanhanger van toetsenbord en muis.

kastanjet

kastanjet

26-05-2012 om 08:01

Ik wil m wel...

...

Aha

Je bent zelf stiekem ook te ouderwets
Dan is er vast ny wel een neefje of nichtje in de aanbieding.. Of marktplaats.

GS

GS

26-05-2012 om 15:21

Zonnebloem

Leuk dat je even update over je tante! Jammer dat het toch niet is gelukt. Omdat ik lees dat je tante de deur niet meer uitkomt, wil ik je attenderen op de Zonnebloem vereniging: vrijwilligers die op bezoek gaan bij mensen die slecht ter been zijn en daardoor dreigen te vereenzamen. Ze organiseren ook eenvoudige uitstapjes ed.
't Is maar een suggestie.

Jacquel

Jacquel

27-05-2012 om 02:37

Bedankt gs

Ik zal het onthouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.