Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

ZZP'er

ZZP'er

02-09-2020 om 11:36

Teams vergadering initiëren

Zijn er hier Teams-experts?
Net als iedereen werk ik momenteel vooral online. Ik heb aan enorm veel Teams vergaderingen meegedaan, maar altijd op uitnodiging.
Nu moet ik zelf meerdere mensen tegelijk interviewen. Tot nu toe was er altijd wel een behulpzame secretaresse of ICT-er die een online omgeving inrichtte waarin ik met één klik terecht kon. Maar de mensen die ik binnenkort moet spreken hebben aangegeven dat niet te kunnen organiseren. Dat moet ik dus zelf doen. Ik heb de Teams app op mijn laptop, alleen ik moet iets van ‘kanalen’ hebben volgens de youtube filmpjes die ik heb geraadpleegd en die mis ik. Ik heb me als bedrijf aangemeld, maar ook dan lukt het niet. Ik doe dus duidelijk iets fout. Als ik die filmpjes bekijk zie ik schermen die ik zelf helemaal niet heb.

ZZP'er

ZZP'er

02-09-2020 om 12:00

nog even...

Kun je alleen Teamsvergaderingen uitzetten als je Office 365 hebt? Dan zit daar misschien het probleem...

Emmawee

Emmawee

02-09-2020 om 12:26

Heb je Teams?

Ik bedoel het programma.
Dan moet je naar de agenda en daar een afspraak inplannen en mensen uitnodigen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-09-2020 om 12:47

Je moet een account hebben

Heb je dat?
Anders kun je alleen uitnodigingen accepteren en niet zelf uitnodigen.

Zelf een account

En daarna via agenda mensen uitnodigen echt heel simpel

Filmpjes

Google even op Ralf Hillebrand filmpjes, hij legt heel goed uit

ZZP'er

ZZP'er

02-09-2020 om 17:14

wel account

Ik heb een account aangemaakt en ik heb de app op mijn laptop, maar als ik op 'vergaderen' klik, krijg ik niet die agenda.
Ik zal die Ralf Hillebrand eens bekijken, dank voor de tip!

Je moet ook links in de app

Op e agenda klikken en daar een afspraak maken en mensen uitnodigen via de mail, dit kan ook via Outlook als je dat gebruikt

ZZP'er

ZZP'er

02-09-2020 om 19:35

zover kom ik helemaal niet...

App openen

Links zit de menu balk, daar zit de agenda

ZZP'er

ZZP'er

04-09-2020 om 10:13

opgelost

Het bleek dat ik nog als medewerker van een klant stond ingelogd. Die klant kon mij blijkbaar afsluiten voor bepaalde functionaliteiten (wat ik vanuit die klant heel goed snap). Ik kwam gewoon niet verder na op de linker menubalk te hebben geklikt.
Na uitloggen kon ik een account op mijn eigen bedrijfsnaam maken en dat werkt wel naar behoren.
Dank voor het meedenken allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.