Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

braam

braam

20-09-2018 om 11:52

telefoonabonnement met online in te stellen data aan/uit

Ik zoek een goedkoop abonnement voor mijn kind, zo rond de 5 euro per maand voor 100 minuten. Kind heeft geen mobiele data nodig, maar ik vind dat in de vakantie wel handig. Bij Simyo kun je dat op je Mijn Simyo webpagina instellen, ik log daar in en zet internet op mobiel uit. Als kind dan toch 3G aanzet gebeurt er niets.

Bij Simyo kun je niet instellen dat als je nooit meer verbruikt dan je bundel. Je moet dus echt in de gaten houden of je niet over je bundel heen gaat. Dat wil ik niet meer, ik wil dat internet automatisch uitgaat als de bundel op is.

Ik ben dus nu op zoek naar een andere provider waar je nooit over je databundel heen kunt gaan, en die ook de optie heeft om mobiel internet uit te zetten. Dat ik wel de optie heb om internet aan te zetten, maar ook de optie om het te blokkeren, en dat dat vanaf een website kan en niet (alleen) vanaf de telefoon zelf.

Misschien is dat ook wel standaard zo bij alle providers? Als iemand een aanbeveling heeft voor een provider waar dat zo werkt en die verder ook bevalt is dat welkom.

V@@s

V@@s

20-09-2018 om 13:31

ben

Bij ben kan dat in elk geval.

Alison

Alison

20-09-2018 om 13:43

Simpel

Bij Simpel staat dat in ieder geval niet standaard ingesteld. Weet ik uit zeer recente ervaring Ben net overgestapt en dacht wel goed te zitten met 5 GB.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 13:50

Simpel

Ik heb een simpel abo voor mijn twee kinderen, de jongste heeft er een van 2.50 p/mnd, oudste 6 p/md (met 1G.
Je kunt Internet op de webpagina uitzetten.
Je kunt een plafond van (minimaal) 10 EUR per maand instellen.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 13:59

Allison

Dat plafond kost ook 1 EUR per maand extra.
Da's wel een beetje jammer.

Alison

Alison

20-09-2018 om 14:06

Kosten

Nu heeft het me 3 euro gekost omdat ik over de bundel ben gegaan. Ik kreeg wel een sms maar het duurde even eer ik in actie kwam. Ik ben komende maand nog veel op de camping waar ik geen wifi heb dus ik denk dat ik het voor oktober aan zet. Of gewoon in de gaten houden. Nu ben ik ook gewaarschuwd. Het was heerlijk om voor de caravan in het zonnetje te zitten met een muziekje erbij maar dat kost dus blijkbaar wel veel data

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 14:19

Die laatste AH

Zal Alison wel wezen...

Ik heb zelf een unlimited data abo, dus daar hoef ik eindelijk niet meer op te letten. Dat wil zeggen, zolang ik in Europa blijf, want in Azie moest ik deze zomer weer extra bundels kopen a 15 EUR per GB.

Maar verder is unlimited de hemel!

braam

braam

20-09-2018 om 18:35

plafonds

Bedankt voor jullie reacties! Wat een raar ding, die plafonds! Heb net eens even zitten kijken, er blijken belplafonds te zijn waar bellen in/naar het buitenland en informatienummers niet voor meetelt. Terwijl dat natuurlijk precies de reden is dat je zo'n plafond wil. Ik wil eigenlijk gewoon dat je per maand 5 euro betaald en dat als het op is het gewoon op is. Dat je dan incidenteel een databundel erbij kunt kopen, en dat als die op is het ook weer stopt. Hollandsnieuwe heeft dat (volgens de website) maar die hebben alleen abonnementen met data.

Ik zit zelf bij Ben en die hebben wel een MB Pauze die gewoon data stopzet als je je MB's verbruikt zet, maar ik zie niet hoe je op de website internet tijdelijk aan en uit kunt zetten. Dan moet je je abonnement wijzigen en dat gaat niet altijd meteen in. Toch? Of mis ik dan iets? Bij Simyo kan ik bij de instellingen aangeven dat ik nu data aan of uit wil zetten op de simkaart, ongeacht wat voor abonnement/databundel er actief is. Dan moet je je telefoon even opnieuw opstarten, en dan is het meteen geregeld (zelfde voor bellen in/naar buitenland en informatienummers)

Op zich lijkt Simpel wel okay als je daar inderdaad op de website internet uit kunt zetten. Kun je daar ook bellen naar buitenland en informatienummers uitzetten? Dan vertrouw ik bellen wel zonder plafond. Ik vind het wel heel erg suf om te moeten betalen voor zo'n internetplafond, maar beter iets dan niets.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 18:42

Braam

Gebruik in het buitenland kun je uitzetten, maar bellen naar het buitenland niet.

Informatie en entertainment nummers kun je apart uitzetten bij Simpel.

Bosbes

Bosbes

20-09-2018 om 21:43

geen abonnement

Wat heerlijk dat ik me niet bezig hoef te houden met abonnementen voor mijn gezin.
Ik heb zelf een ruime, bij T-mobile. De rest van het gezin kan toe met prepaid van T-mobile. We bellen elkaar gratis. Vrienden/anderen bellen ze maar heel beperkt. Per telefoontje kost het dan iets meer, maar Volgens mij ben ik aan hun belgedrag maar een tientje per jaar kwijt (dochter van 16 moet dat nu dacht ik zelf betalen).

Data hebben ze ook vrijwel nooit nodig, er is zoveel wifi, waaronder thuis, op school en bij hun grootouders. Als we bijvoorbeeld op vakantie zijn en in het gehuurde huisje is er geen wifi of slecht bereik, kunnen ze ook van mijn data pakken via hun iPhone: ik heb genoeg.
Toen mijn kinderen met hun hobbyclub naar het buitenland gingen een paar maanden geleden, heb ik wel voor ieder 5 euro aan data cadeau gedaan. Dat was niet eens op bij thuiskomst.
Mijn man belt ook vrijwel alleen mij, of enkele anderen zoals zijn ouders via de vaste telefoon in de avond. Heeft ook geen data nodig.
Ik ben het luxepaardje thuis. Mijn volgende nick?

Ad Hombre

Ad Hombre

20-09-2018 om 22:47

Bosbes

Heerlijk dat ik me om 2,50 en 6 euro per maand geen zorgen hoef te maken en dat mijn kinderen niet om wifi hoeven te bedelen

Waar zit je zelf?

Ik zit met mijn mobiel bij KPN. Ik heb 20 gig aan data. Dit maak ik zelf niet op. Het goedkoopste simonly wat hun hebben kost 13.50. Maar... let op.
Wanneer je zelf bij kpn zit en je heb je huisaansluiting ook bij kpn krijg je op je gsm 5€ korting. En je data en je belminuten worden verdubbeld. Dus die 13.50 wordt 8,50. Standaard heeft deze 150 belminuten. Die worden verdubbeld. En als zelf ook bij kpn zit kan je mb delen met je kind. Zelf krijg je ook 5€ korting en dubbele data en belminuten. Wanneer je kind door zijn data is. Is het ook op.
Wanneer je dit allemaal heb dan krijg je ook nog een extra zenderpakket voor thuis.
Nee ik werk niet bij kpn. Ik ben er alleen erg blij mee 🤣🤣🤣

Ow ja vergeten

Mocht je buiten de bundel bellen dan zijn daar wel kosten aan. Maar wanneer de data op is is het op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.