Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rik Stapelbroek

Rik Stapelbroek

09-12-2010 om 11:55

Tijdslot op spelcomputer.

Toestemming van de Redactie Ouders Online

Naam topic:
Tijdschakelaar op spelcomputer? (onderzoek student)

Inhoud:
Beste forumbezoeker.

Mijn naam is Rik Stapelbroek en ik ben een student aan de Hogeschool in Amersfoort. Als eerstejaars ga ik in het kader van de opleiding met medestudenten een bedrijf starten. Bij een bedrijf hoort een product en wij hebben voor een tijdschakelaar voor op de gameconsole gekozen. De reden hiervoor is dat wij denken dat het reguleren van de tijd dat er gegamed wordt, in veel gezinnen een probleem is. Met ons systeem willen wij ouders een hulpmiddel bieden om afspraken te maken over te besteden tijd en de controle hierop. Om het product zo goed mogelijk te maken, zoeken wij feedback. Dit is dan ook de reden van deze forumpost.

Hoe wij het systeem voor ogen hebben zal ik hieronder kort schetsen.

1. Digitale tijdschakelaar:
U krijgt een tijdschakelaar met een tijdprogrammering voor de hele week. Hierdoor kunt u op 22 momenten aangeven dat het aangesloten apparaat aan mag. Op deze momenten kan uw kind een spel spelen.

2. Een doos met slot:
De tijdschakelaar wordt met het snoer van de spelcomputer in een afsluitbare doos geplaatst. Hierdoor kan het kind de instellingen niet veranderen en het snoer er niet uit halen.

3. Een gebruikshandleiding:
Er zit een gebruikshandleiding bij. Hierin staat beschreven hoe het product het best gebruikt kan worden en staan de verschillende toepassingen beschreven.

4. Tien unieke seal-stickers.
Slimme kinderen zouden het snoer kunnen loshalen van de spelcomputer en deze vervangen door een nieuwe kabel. Om dit te voorkomen, krijgt u tien unieke stickers die u kunt plakken op plek waar de kabel in contact staat met de spelcomputer. Dit werkt als een zegel: als de zegel verbroken is, ziet u dat onmiddellijk.

5. Een kookwekker.