Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Zonnestraaltje

Zonnestraaltje

15-12-2019 om 21:21

TikTok verwijderen

Mijn dochter van 10 heeft een TikTok account terwijl dat helemaal niet mag en daar geen discussie over bestaat.
Ze weigert die te verwijderen, dus mama zal dat moeten doen.

Ik zie overal dat TikTok gebruikers beneden de 13 jaar niet toestaat en de accounts zou verwijderen maar die van mijn dochter is er nog steeds. En ik zie nergens hoe je een kind beneden de 13 jaar meld.

Mijn vraag is hoe ik het account van mijn dochter van 10 op TikTok kan laten verwijderen?

Flavia

Flavia

15-12-2019 om 21:42

Google is your friend

https://support.tiktok.com/en/my-account-settings/delete-account-en

Lijkt me niet ingewikkeld

Bloem

Bloem

31-12-2019 om 23:09

Kan je wel inloggen?

Kan je wel op het account van je kind inloggen? Want anders kom je met die link van Flavia ook nergens.

Ik zou, gezien de leeftijd van je kind (10 jaar), in het geval dat ze je niet op het account laat inloggen een goed gesprek met haar voeren. Desnoods met consequenties (zolang TikTok account nog niet is verwijderd een computer/tablet/mobiel verbod etc.)
Dat is misschien niet leuk maar je kind moet ook leren dat als ergens regels aan zijn verbonden het consequenties heeft als je ze negeert.

Waarom niet?

Waarom zou je kind van 10 geen TikTok account mogen?

En dan

bedoel ik waarom van jou niet

Normaal

Dat het onder de 13 niet mag is een standaard wet voor social media, mijn dochter (12) heeft dit ook en TikTok is gewoon iets kindvriendelijks. Ik weet niet of je al weet wat de app inhoud, zoek dit anders even op. In mijn woorden is dit een app waar je op bepaalde liedjes bepaalde dansjes op doet en je dit online zet waar mensen je post kunnen liken(snap het nut er niet van maar dochter vindt het geweldig). Ze kan haar account privé zetten zodat ze zelf kan bepalen wie haar filmpjes bekijken.

Voor verwijderen: Bij iPhone trouwens gewoon de app ingedrukt houden en dan op het kruisje drukken. Bij Samsung naar Google Play gaan, daar TikTok opzoeken en dan op verwijderen drukken.

Jacquel

Jacquel

05-01-2020 om 11:13

Kaatje

Zo verwijder je alleen de app, niet de account. Die blijft op een ander toestel nog steeds toegankelijk. Overigens, als dochter haar moeder kan trotseren door te weigeren haar account te stoppen, zal ze ook in een mum van tijd een nieuwe opgestart hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-01-2020 om 14:44

Account

Wijzig het aan het account gekoppelde mailadres en wijzig vervolgens het wachtwoord in iets wat jij alleen weet. Wis de eventueel geplaatste filmpjes en het account is dood. Meestal worden inactieve accounts na een paar jaar opgeheven.

Tiktok

Heb zelf ondertussen ook tiktok genomen, het is zooo leuk! Geen account, maar zonder account kun je het ook prima bekijken.

Account wissen, geen idee. Verwijderen op apparaat is makkelijker, maar daar los je het probleem niet mee op.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-01-2020 om 15:39

Wat ik mij afvraag

Waarom duren die filmpjes zo kort?

Jessie

Jessie

28-01-2020 om 16:30

Kindvriendelijk?

Mijn dochter gebruikt het niet, maar met dit soort mediaberichten zou ik Tiktok niet kindvriendelijk noemen: https://www.nu.nl/tech/6026740/tiktok-vond-aanpak-ongepaste-reacties-bij-videos-kinderen-geen-kerntaak.html#coral_talk_wrapper
Eerder las ik ook al iets over dat de privacyregels anders zijn omdat het bedrijf in China staat. Ik denk dat mijn dochter er wellicht net iets te "oud" voor is, ik kan de zorgen wel begrijpen als de gebruikers kinderen vanaf 8 jaar zijn.

Los hiervan: heeft Tiktok echt geen abuse mailadres? Ik ben nu ook maar eens gaan Googelen maar het valt me op dat het wel heel lastig is om contact te leggen met Tiktok.

Ik neem aan dat "Zonnestraaltje" zelf niet kan inloggen op het account omdat haar dochter het wachtwoord niet wil afgeven?

M

M

13-07-2020 om 21:22

Hier mag het ook niet

De kinderen lieten mij enthousiast Tiktok zien. Ik ben er zelf eens op gaan kijken en ik word niet blij van de "populaire" filmpjes. Ik zie vooral filmpjes terugkomen waarin kinderen elkaar na doen en hun huisdier pesten. Ook filmpjes waarin gevaarlijke kunstjes worden gedaan.

Hier mochten de kinderen dus meteen de app weer verwijderen.

Francien

Francien

15-07-2020 om 21:13

Begrijpelijk

Ik snap heel goed dat je niet wilt dat je dochter tiktok heeft. Mijn dochter is 9 (bijna 10) en heeft het sinds een paar maanden. Ik wilde het eerst ook niet hebben. Maar al haar vriendinnen hebben het.
Wel heb ik strenge regels opgelegd:
1. Privé account
2. Alleen klasgenoten en nichtjes als volgers
3. Max 10 video's online.
4. Eerst filmpje door mij of mijn man laten goedkeuren.
5. Andere gezinsleden zijn niet in beeld,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.