Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Karlijn

Karlijn

28-01-2018 om 23:40

Tuin ontwerp programma

Kent iemand misschien een fijn werkend tuin ontwerp programmaatje? Ik wil graag voor ons nieuwe huis eens wat leuke ideetjes uitwerken, maar kan niets vinden dat het nu prettig werkt. Het lijkt me leuk om een plattegrondje te maken, en het daarna ook 3D te kunnen bekijken. Je hebt heel veel van dit soort programmaatjes van keuken winkels, en dan kan je even leuk wat ideetjes bekijken. Kent iemand dit ook van een tuinprogramma? Het is maar voor de lol, dus wil er eigenlijk geen betaald programma tegen aan gooien.

Karlijn

Karlijn

28-01-2018 om 23:42

Ps, ik zie voldoende van dit soort programma's in de App Store, maar geen van allen werkt fijn. Dus ik ben echt op zoek naar iemand die zelf ervaring heeft met zo'n programma. Want ik heb er nu 10 geprobeerd (zo ongeveer) maar geen van allen werkt fijn (heel gebruiksonvriendelijk, of het werkt gewoon niet )

Taalliefhebber

Taalliefhebber

29-01-2018 om 09:49

Even zeuren: tuinontwerpprogramma

Je zoekt een tuinontwerpprogramma. Tuin is geen bijvoeglijk naamwoord (zoals blauw) en ontwerp ook niet, daarom schrijf je het aan elkaar vast. Een handig, gratis programma schrijf je los omdat handig en gratis wel bijvoeglijke naamwoorden zijn.

En helaas, ik kan je niet helpen aan een tuinontwerpprogramma. Ik kan me voorstellen dat de goede programma's voor professionals bedoeld zijn en nogal prijzig zijn.

Karlijn

Karlijn

29-01-2018 om 11:41

haha jeetje

Nou 'Taalliefhebber" denk ik een leuk antwoord te krijgen betreffende mijn vraag, krijg ik een preek over de spelling! ;-0
Ik typte dit gisteren op een ipad en dat vind ik al minder prettig werken dan een normaal toetsenbord, maar het gaat toch om de vraag die ik stel, volgens mij was het prima te volgen wat ik vroeg (incl hoofdletters, komma's en punten)

Ik kan het misschien ontwerp wel maken op de Sims van mijn zoon (word nu helemaal paranoia of het 'op' de sims is of 'met' de Sims of met het Sims-programma (of aan elkaar? Simsprogramma) maar nogmaals, misschien is er wél een prettig werkend programma te vinden?

sketchUp

daar werk ik mee, ik ontwerp wel eens een tuin.

Het is geen moeilijk programma, maar je moet het natuurlijk wel even onder de knie krijgen.

Ik heb er ook wel eens op gegoogled en volgens mij kwam eigenlijk alleen dit er uit toen.
Als je googled op tuinontwerp en sketchUp, dan kun je voorbeelden zien.

Li

Li

29-01-2018 om 13:39

ook leuk

in het voorjaar eens gaan kijken bij de Tuinen van Appeltern. Een heleboel voorbeeldtuinen zodat je in real life kan zien hoe iets werkt. Ze hebben daar ook een (betaalde) ontwerpdienst.

Overigens moet je voor de plantensoorten natuurlijk ook rekening houden met grondsoort, zuid/noord enzovoorts, anders blijf je aan het pamperen en vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.