Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-03-2010 om 16:31
Hallo,
wij hebben een abonnement bij upc voor digitale tv met hd-zenders. Deze box heeft een vervelende eigenschap, hij valt steeds weg, 10 seconden, en dan springt het beeld weer aan. Soms is het heel erg, een uur lang om de paar minuten valt het beeld dan weg, blauw of zwart scherm. Alle kabels en de aansluiting zijn al nagekeken door een upc monteur. We hebben een nieuwe box gekregen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wat kan het zijn? Hoe kun je het oplossen? Iemand hetzelfde probleem? Verder zijn we heel tevreden met het pakket, dus.
05-03-2010 om 20:13
Oh ja!
Al zo lang....en heel vaak!! En bij UPC zeggen, dat klopt niet.....nee, maar het gebeurt wel....alsof hij opnieuw update ofzo.....
05-03-2010 om 22:05
Sinds kort
ook zo'n ontvanger en wij hebben geen problemen. De ontvanger lijkt wel licht storingsgevoeliger dan de gewone digitale ontvanger. Het beeld verschiet wel eens bijvoorbeeld, maar dat is zo'n klein ongemak dat het ons niet ergert.
Als twee ontvangers hetzelfde probleem geven, zijn het de ontvangers dan wel?
05-03-2010 om 22:07
Ziggoklanten
die de Cisco ontvanger hebben... hoe is jullie ervaring? Hebben jullie ook dezelfde problemen als Jessie en Nasha? Die van UPC is nl ook van het merk Cisco.
06-03-2010 om 10:47
Ja!
Dit herken ik........Wij hadden in het begin toen upc begon met die HD-zender-box er 1 die hetzelfde deed. Die was 'gratis' op proef voor een half jaar. En wij hadden hetzelfde verschijnsel. Buiten dat blauwe scherm hadden we ook regelmatig dat het beeld iets te langzaam was/bleef stil staan (alsof ze bevroren waren) en ook met regelmaat 'blokjesbeeld'. En geen peil op te trekken, deed het soms prima en soms was het hopeloos. Upc geweest, een monteur en wel 3 keer. Een nieuwe mediabox gekregen en ook die had hetzelfde euvel. Een bevriende electrischen heeft er nog naar gekeken en toen nadere het einde van het half jaar. En hebben we besloten 'm terug te sturen, voordat we vast zaten aan een duur abbonement wat niet goed functioneerde. Er is nooit duidelijk geworden wat het was dus ik lees geïnteresseerd mee.
groeten albana