Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lynna

Lynna

13-11-2012 om 08:23

Veilige online backup

Zoon heeft al zijn schoolopdrachten op zijn laptop staan. Als die ooit crasht is ie alles kwijt. Het zijn veel filmpjes ed, backup in dropbox of zo gaat niet lukken.
Wie weet er een veilige plek waar je online kunt backuppen? Een extra harde schijf gaat ie vast kwijt maken (tis nogal een chaoot).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wie o wie??

wie o wie??

14-11-2012 om 10:32

Crashplan

Hoi Lynna,

wie weet is Crashplan wat voor je? http://www.crashplan.com/ De gratis versie laat je een backup maken op een andere pc (die mogelijk elders staat, bijvoorbeeld bij familie of vrienden). De gegevens worden beveiligd zodat derden, maar ook de familie of vrienden ze niet kunnen lezen. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dat wel doen. Wij backuppen al onze computers op een TimeCapsule van Apple, maar een kopie van de backup elders vind ik, in geval van brand of diefstal, toch wel een veilig idee.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Hombre

Hombre

14-11-2012 om 11:44

Iozeta

Toen ik een tijdje terug rondkeek leek mij Iozeta de beste optie, zowel qua mogelijkheden als qua prijs.

Kim Groothof

Kim Groothof

16-11-2012 om 16:57

E-mail adres gebruiken als opslag

E-mail adres aanmaken in hotmail of g-mail, bijvoorbeeld [email protected] Daar de bestanden naar toe mailen vanaf een 'gewoon' mailadres en dat andere adres gebruiken als back-up. Je kunt er verschillende mappen voor bijv. de verschillende vakken maken zodat je ze gemakkelijker terug kunt vinden. Je kunt de mails daar naartoe verplaatsen via 'verplaatsen naar' en dan de bewuste map kiezen. Kost niets.. adres gewoon verder nergens voor gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.