Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Julie

Julie

28-09-2008 om 20:25

Vraag over powerpointpresentatie

Hoi, voor mijn werk ga ik binnenkort een presentatie houden met vele afbeeldingen. Het wordt met een beamer geprojecteerd op een scherm.
Om het PPTbestand niet enorm groot te laten worden wil ik de plaatjes zo klein mogelijk houden. Levert 72 dpi nog een goed beeld op als geprojecteerd wordt, weet iemand dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amazone

Amazone

28-09-2008 om 22:50

Ligt eraan

Dat ligt aan een aantal factoren. Hoe groot de projectie zal zijn, de resolutie van de beamer. Ik denk dat 72 dpi wel kan. Maar waarom wil je het zo klein mogelijk houden eigenlijk? Dat is vandaag de dag toch helemaal niet meer nodig? Met een USB stick of een cd of een laptop?

Amazone.

Julie

Julie

29-09-2008 om 09:56

Zo klein mogelijk

omdat ik ten eerste een beetje bang ben dat te groot op wat voor manier dan ook betekent dat ie niet zal draaien op het moment supreme (en dan 100 schoolkinderen tegenover me heb zitten).
Ten tweede omdat er wel een stuk of 80 afbeeldingen in moeten en als die allemaal een halve mb zijn is de PPT al gauw 40 mb groot. Ik weet niet of dat zomaar kan.

Julie

margje van dijk

margje van dijk

29-09-2008 om 19:43

Dat kan wel hoor

Mijn zoon had vorig week een spreekbeurt van 75 megabyte (veel foto's). Hij had die op memorystick mee naar school en het was geen enkel probleem.

Ik heb wel eens iemand een presentatie van 4 gigabyte zien geven. Het kan allemaal tegenwoordig.

Hoe hoger de resolutie, hoe mooier de plaatjes. Dus het is maar net hoe belangrijk je de foto's vindt. Als die het leeuwendeel van je presentatie vormen zou ik daar niet op beknibbelen.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.